• Tinzi

Hur ska jag få plats med 2 st per papper?

Alltså hur skall jag göra för att få texten mittenplacerat fast ändå så att det får plats 2 inbjudningar per papper jag skall skriva ut (sparar MASSA papper om jag gör så)

dvs. SIDA vid sida på ett papper så at tjag bara kan klippa/skära ut de 2 inbjudningarna från det pappret och sätt fast i inbjudan sen...Jag har Open Office. Så tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur ska jag få plats med 2 st per papper?
  • lovvydovvy

Gör det till en tabell med en rad och två kollumner, då får du sidan delad i två sidor. Sedan går du in i tabellens egenskaper och gör kantlinjerna i tabellen osynliga.

• Tinzi
    lovvydovvy skrev 2011-04-15 10:07:02 följande:
    Gör det till en tabell med en rad och två kollumner, då får du sidan delad i två sidor. Sedan går du in i tabellens egenskaper och gör kantlinjerna i tabellen osynliga.
    Jo har föröskt med detta (lyckades i min gamla dator som kraschade) men nu fattar jag ju inte vart jag gör det :(
  • livan86

Kan du inte be någon gör a det åt dej? om du skickar över texten, så kan man göra det åt dej å maila över så du bara kan skriva ut de??

• Tinzi
    livan86 skrev 2011-04-15 10:18:41 följande:
    Kan du inte be någon gör a det åt dej? om du skickar över texten, så kan man göra det åt dej å maila över så du bara kan skriva ut de??
    jo, bara att jag är sååå hemlig av mig, vill inte att någon skall veta förens de får inbjudan, får spåna på detta :) tack!
  • livan86
    Tinzi skrev 2011-04-15 10:28:05 följande:
    jo, bara att jag är sååå hemlig av mig, vill inte att någon skall veta förens de får inbjudan, får spåna på detta :) tack!
    det behöver ju inte vara nån som skall på bröllopet?
    nån här på BT som du haft mkt kontakt med? Nån jobbarkompis?

hoppas de går bra!
  • Kosmoskissen

Men om du markerar texten, centrerar, kopierar, klistrar in nedanför tex, och sen "rättar till" lite så kanske det går? Eller är det så du försökt göra redan kanske? Eller så kan man väl skapa nån sorts kolumner istället?

Det går säkert att fixa och här på BT är folk snälla och kan säkert hjälpa till Glad

• Tinzi

Ja jag har försökt med allt, har dragit linjen mer till höger osv....får kolla m. stället där jag skall skriva ut allt mo de kan hjälpa mig om jag vsar dem filen på en cd eller liknande ! tack :)

• Tinzi

Sicka goa tjejer här! Jag lyckades faktiskt just efter flera dagars slit :) Nu är det fin fint :) Tack iaf! :)

Svar på tråden Hur ska jag få plats med 2 st per papper?