• nobm

    Artistmarknaden.se

    På något sätt måste alla som söker artister på Artistmarknaden.se få veta att artister får betala 150 spänn för att få kontaktuppgifterna på dom sökande. Alltså: Om ni inte får svar, så kan förmodligen artister ta jobbet men vill inte betala detta rackarepris och det enda allternativet om man nu inte vill neka (man kan ju) är att inte svar alls. Använd sida att leta artister på och efter det tex Google. 

  • Svar på tråden Artistmarknaden.se
  • AnnaN75

    Jag håller med. Har en kompis som spelar i band och han säger att av 10 förfrågningar kanske 1 eller 2 leder till en spelning. Så att lägga ut över 1000 kronor på att få en spelning för kanske 3000 verkar ju helt orimligt. Jag tror mer att artistmarknaden snarare stjälper än hjälper band då de istället kan få dåligt rykte för att de inte vill svara. Han rekommenderar istället att använda Allt till din fest som har betydligt mer humana priser på sina förfrågningar.

  • MrsGranath

    Oj, hade ingen aning om detta! Skickade ut förfrågningar genom artistbanken.se förra veckan till ca 15 pers ang solist i skåne och tyckte ändå att det var konstigt att INGEN svarade!

    Nu förstår jag ju varför....

  • MrsGranath
    MrsGranath skrev 2011-04-15 21:52:54 följande:
    Oj, hade ingen aning om detta! Skickade ut förfrågningar genom artistbanken.se förra veckan till ca 15 pers ang solist i skåne och tyckte ändå att det var konstigt att INGEN svarade!

    Nu förstår jag ju varför....
    Artistmarknaden.se menade jag såklart!
  • MiaAnd

    Aha, nu förtsår jag varför ingen svarat! Har försökt få tag i någon av de ansvariga för sidan för att få svar på varför ingen hör av sig, men ej fått nåt svar på det heller. De vill väl inte skylta med det då antagligen... Dåligt!! Fick bara för ett tag sen ett standardmejl från dem där de undrade om vi var nöjda med  tjänsten och om vi bokat någon. Kändes som ett hån. 

  • oh yeah

    ja, det är inget forum att rekommendera,
    till en början var det gratis att som musiker annonsera där & jag tror sidan hade ett bra rykte,
    men som det ser ut nu... ?

    är själv sångerska, och var snabb på att avregisterera mitt konto,
    då det "poppade" in ett tiotal förfrågningar i veckan,
    självklart ville jag svara på dessa men inte till en kostnad,
    där man inte vet om man får uppdraget eller ej.

    det är ju isåfall bättre att de tar en provision på faktiskt genomförda förfrågningar,
    hade varit mycket proffsigare & en "winwin" för alla..

  • lärkan

    Håller med om att artistbanken.se är helt förkastligt för alla musiker, det är ju vansinnigt att behöva betala 150 kr när man inte ens vet om man får uppdraget... Jag har också avregistrerat mitt konto på denna sida och kommer inte rekommendera någon att skriva in sig där i fortsättningen. Märklig affärsidé...


    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • Cantaton
    lärkan skrev 2011-05-03 17:34:39 följande:
    Håller med om att artistbanken.se är helt förkastligt för alla musiker, det är ju vansinnigt att behöva betala 150 kr när man inte ens vet om man får uppdraget... Jag har också avregistrerat mitt konto på denna sida och kommer inte rekommendera någon att skriva in sig där i fortsättningen. Märklig affärsidé...
    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
    Instämmer. Jag avregistrerade mig omedelbart när jag läste om nya upplägget....
  • Cissi56

    Undrar hur det fungerar på artistmarknaden när man har skickat en förfrågan på en artist och den har blivit godkänd. Vad händer sedan??

Svar på tråden Artistmarknaden.se