• Abi

Bjuda in i "sista minuten"?

Jo, det är många fler än jag hoppats som inte kan komma på vårat bröllop och jag har även insett, lite väl sent, att jag gärna skulle bjuda en familj som inte fått någon inbjudan. Bröllopet är om en månad, är det för sent att bjuda dem? 

Plats för dem finns ju... 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Svar på tråden Bjuda in i "sista minuten"?
  • Pinkgrape

Jag tycker det är självklart att ni kan bjuda dem :) Varför skulle ni inte kunna det? Om ni vill och har plats, så är det väl bara att skicka en inbjudan.

Sen vet jag inte, om de vet redan att ni ska gifta er och vet att inbjudningarna redan gått ut, så kanske de känner sig som ett andrahandsval så att säga. Det kan nu ju dock prata med dem om och förklara hur det ligger till.

Men att skicka iväg en inbjudan borde det väl inte finnas några hinder för :)

• Mace

Bjud dem, men prata med dem eller skriv ett brev och förklara läget.

De flesta förstår, men det är snyggare om det är en personlig hälsning med. 

• Abi
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 17:59:29 följande:
    Jag tycker det är självklart att ni kan bjuda dem :) Varför skulle ni inte kunna det? Om ni vill och har plats, så är det väl bara att skicka en inbjudan.

Sen vet jag inte, om de vet redan att ni ska gifta er och vet att inbjudningarna redan gått ut, så kanske de känner sig som ett andrahandsval så att säga. Det kan nu ju dock prata med dem om och förklara hur det ligger till.

Men att skicka iväg en inbjudan borde det väl inte finnas några hinder för :)
    Mace skrev 2011-04-14 18:00:31 följande:
    Bjud dem, men prata med dem eller skriv ett brev och förklara läget.

De flesta förstår, men det är snyggare om det är en personlig hälsning med. 
    Tack för era svar! Ja, är lite orolig att de kommer tycka det också men så är ju inte alls så, jag har funderat på att bjuda dem hela tiden men vet inte riktigt varför det aldrig blev av. Men jag ska väl försöka prata med dem om det. Tack igen! :)
    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • majflicka

Jag tycker det går bra att bjuda in folk lite sent. Har själv blivit bjuden till ett bröllop 1 månad innan och de som bjöd sa egentligen bara: Vi gifter oss och vill gärna ha er där! Vi vet att det är lite sent men det skulle vara roligt om ni kunde komma. Såklart vi kom! Kändes inte konstigt. Vi hade inte räknat med att bjudas men det var ju roligt att de ville ha oss med även fast vi förstod att det var för att ngn annan tackat nej. Vi kommer erbjuda en del släkt plats om vi får avhopp och det känns ok tycker jag. Såklart det finns vissa som kan reagera på sådant men det känns som att det är personer som letar fel och de skulle nog kunna bli sura vad som ;)

Svar på tråden Bjuda in i "sista minuten"?