Italiensk buffé
Nu tror jag äntligen att jag har bestämt mig för maten vi ska servera på vårat bröllop. Eller i alla fall temat för den, Italiens buffé. Nu behöver jag hjälp med vilka rätter den ska bestå av.
Det som är "bestämt" är;
Kyckling med oliver och soltorkade tomater
Laxcarpaccio
Pestokryddad bönsallad
Har i och för sig inte testat dessa recept än, hittade dem i en gammal buffé-tidning, men jag ska provgöra dem till påsk då familjen kommer på middag.
Min svärmor kan även tänka sig gör rostbiff, kan man göra det på något sätt så det passar in till de italienska smakerna?
Vi ska även ha ostbricka, kex, olika sorters bröd och ostar. Resten vet jag inte. Jag hade tänkt ha färsk potatis till, men kom på att det kanske inte passar till denna mat? Vad kan man ha istället? Pastasallad? Har ni några bra recept som ni kan tänka er att dela med er av? Vilka såser ska man ha till? Något annat?
Det viktigaste är nästan att det går att förbereda en eller ett par dagar i förväg.
Jag hoppas att ni kan hjälpa mig och att jag sen kan komma till ro med detta stända grubblande över bröllopsmaten. Jag känner att jag snart tar över brölloptorgets trådar med alla mina mat-funderingar.