• Diamanten90

    Programhäftets framsida

    Jag har programhäftets innehåll klart, men hur ska framsidan se ut? Idétorka här och sambon vet inte heller. Pärmen är av tjockare papper som inte går in i printern och de är färdigt utklippta. Har en del stämplar men vet inte alls vad det ska stå på framsidan. Har rosa/vit/silver som tema och pärmen är rosa. Har svart och silver stämpeldynor och stämplar i form av olika mönster, hjärtan, ord (men INTE "program"), bokstäver och siffror. Tänkte först ha datumet längst ner men sambon tycker att det är för stora siffror och att det inte riktigt passar att bara ha dem på raden 280511. Kan någon komma med inspiration eller ideér?


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:38
    Glömde att skriva att programhäftet är högre än det är brett. Alltså långsmalt, som en A4 vikt på längden men lite kortare.
  • Svar på tråden Programhäftets framsida
  • Miceme


    Jag har samma problem som du. Jag har börjat att prova mej fram, här är mitt provex, ingenting sitterfast eller är noga utkllippt så du får bortse från det.
    Våra färger är creme, grön och rosa.
    Jag beställde cremefärgade och rosa likadana blommor och brads så ska jag prova att sätta på massa blommor i färgerna får jag se hur det blir.
    Jag kommer inte använda guldkanten. Har du synpunkter får du gärna ge mig dem
    Har du bilder på vad du har??

  • Diamanten90

    Här är va jag har för material. Kan nog skriva ut bilder och test från datorn och så går det ju alltid att köpa mera material. Ska kanske försöka mig fram, utan lim för vi har inte överdrivet många pärmar:p



    Miceme: Jättesöta blommor på korten!:)
  • hoodilady

    Jag skulle antingen ha gjort en gördel till häftet som nedan bilder, då kan ni skriva ut era namn och datumet eller ett monogram på a4 och sen skära ut remsor som ni sen limmar ihop på baksidan så det blir som en papperscirkel typ,

    eller så skulle jag skriva ut era namn och datum på lite finare tjockare papper och limma på ett annat papper så det blir en liten ram runt, så kan ni limma på det på häftets framsida. typ som bilden underst. Men ni bejöver ju inte ha en rosett utan då centrerar ni bara det ni limmar på.






  • Diamanten90

    Hoodilady: Ingen dum idé med en gördel! Ser ju riktigt fint ut:) Men måste nog ha någonting på pärmen i alla fall så det inte blir så jättetomt. Kanske bara stämplar i härnen eller nåt?

  • Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 12:45:43 följande:
    Här är va jag har för material. Kan nog skriva ut bilder och test från datorn och så går det ju alltid att köpa mera material. Ska kanske försöka mig fram, utan lim för vi har inte överdrivet många pärmar:p


    Miceme: Jättesöta blommor på korten!:)
    jag vill också undvika lim så mycket som möjligt upptäckte jag efter mitt kladdande igår! Det är ju det som är så fantastikst bra med brads
    Silver och rosa är ju jättefint ihop! Silver kanske är svårt att se vad det står om det är väldigt tunt har du provat embossing?? Då poppar ju texten ut mer och är riktigt snyggt tycker jag. Man skulle ju också kunna "stötta" upp en silver text med en tunn svart penna .
    Monogram kanske kan vara något.
    Hörnstämplarna du har där är ju väldigt fina!
  • Diamanten90

    Har funderat på monogram nog. Men kan man ha både monogram och en gördel? Monogrammet göms ju lite då men jag vet inte om det gör något? Embossing verkar nog lite väl avancerat. Ska ändå göra ungefär 50 programhäften, men jättefint skulle det vara:)

  • Diamanten90

    Det skulle ju också kunna fungera. Men vad ska jag göra på själva pärmen då?

  • Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-04-13 13:04:46 följande:
    Det skulle ju också kunna fungera. Men vad ska jag göra på själva pärmen då?
    Namn och datum kanske i en fin stil så det matchar med monogramet och hörnstämpel i två av hörnena.
    Du kanske kan köpa andra stämplar om de du hade var för stora.
Svar på tråden Programhäftets framsida