• Lookin­g foward
    Äldre 12 Apr 23:20
    1917 visningar
    6 svar
    6
    1917

    Utomlansbröllop, Barnvänligt, Mysigt! Hjälp!!

    Letar efter ett perfekt ställe att gifta oss och vi har 2 barn samt fler som kommer antagligen på bröllopet. Har inte bestämt land ännu, går mer på känslan rätt eller fel.
    Är det någon som kan komma med bra tips till oss om land och hotell.
    Det ska vara nära till hav, fint/mysigt , barnvänligt hotell (gärna lite lyxigt), lagom avstånd till shopping/underhållning, suverän mat, ja jag kan skriva mycket krav men inte så lätt att få allt. Början till nåt vore bra som om det är nån där ute som kan komma med ideer så vore jag väldigt tacksam. Även hemsida!

  • Svar på tråden Utomlansbröllop, Barnvänligt, Mysigt! Hjälp!!
  • Irish Bride
    Äldre 13 Apr 17:16
    #1

    Kan inte rekommendera hotell, men Thailand är ju "barnvänligt"! Har inte varit där på flera år, men antar att det fortfarande är väldigt billigt, så mer vänligt för plånboken att lyxa till det! Skulle ju undvika vissa resorts, typ Pattaya och Phuket som inte är så värst trevliga ställen.
    Italien är ju oxå populärt för bröllop, Gardasjön eller Capri? Ett annat ställe som jag börjat se en del "bröllops reklam" för är Kroatien, antar runt Dubrovnik som sägs vara jättefint! Har själv tyvärr aldrig varit.

    Lycka till med planerna!

  • loluna
    Äldre 13 Apr 19:04
    #2

    vi ska gifta oss i Paris :) hur mysigt som helst och skulle nog tillfredställa även era önskemål :)
    PMa gärna om du vill veta mer :)
    Lycka till!

  • Lookin­g foward
    Äldre 13 Apr 21:25
    #3
    Irish Bride skrev 2011-04-13 17:16:24 följande:

    Kan inte rekommendera hotell, men Thailand är ju "barnvänligt"! Har inte varit där på flera år, men antar att det fortfarande är väldigt billigt, så mer vänligt för plånboken att lyxa till det! Skulle ju undvika vissa resorts, typ Pattaya och Phuket som inte är så värst trevliga ställen.
    Italien är ju oxå populärt för bröllop, Gardasjön eller Capri? Ett annat ställe som jag börjat se en del "bröllops reklam" för är Kroatien, antar runt Dubrovnik som sägs vara jättefint! Har själv tyvärr aldrig varit.

    Lycka till med planerna!


    Tack för tipset, har funderat mycket på Thailand och många säger att det är barnvänligt. Ska nog kolla in det mera. Irish Bride, Kul Det ska jag också bli!!!
  • Emmie
    Äldre 27 Apr 21:02
    #4

    Thailand!!! Barnvänligt och underbart land. Vi gifte oss på Koh Lanta -07 genom Travel Insight som är en bröllopsarrangör med svensk personal. Koh Lanta är en ganska lugn ö, suverän ö. Vi bodde på Moonlight Bay Resort. Jättemysigt!

    /Annelie (Emmie)

  • pluppa­n
    Äldre 27 Apr 23:36
    #5
    Looking foward skrev 2011-04-12 23:20:48 följande:
    Letar efter ett perfekt ställe att gifta oss och vi har 2 barn samt fler som kommer antagligen på bröllopet. Har inte bestämt land ännu, går mer på känslan rätt eller fel.
    Är det någon som kan komma med bra tips till oss om land och hotell.
    Det ska vara nära till hav, fint/mysigt , barnvänligt hotell (gärna lite lyxigt), lagom avstånd till shopping/underhållning, suverän mat, ja jag kan skriva mycket krav men inte så lätt att få allt. Början till nåt vore bra som om det är nån där ute som kan komma med ideer så vore jag väldigt tacksam. Även hemsida!
    Jag skall gifta mig på Sicilien idag om en månad,. Vi skall ha med våra barn som är 6år. Jag tror att det kommer att bli super mysigt. Där  finnas det allt barnvänligt, romantiskt och mysigt.
  • Oberon
    Äldre 29 Apr 17:41
    #6

    När ska ni gifta er?

Svar på tråden Utomlansbröllop, Barnvänligt, Mysigt! Hjälp!!