• Hoffsennanen Tottoplex

    Bröllopsresa-London+ridning i Skottland

    Hej!
    Någon som vet om man kan flyga över till Skottland, rida en dag, wiskey destilleri på kvällen och sen rida även dagen efter. Sen ner till Nottingham över en dag. Sen de sista av veckan i London.
    Endast hittat ridturer som är över en hel vecka.... Någon som har förslag?
    Har bara sån längtan av att rida i full galopp över deras vackra vyer! 

  • Svar på tråden Bröllopsresa-London+ridning i Skottland
  • Gwennie

    Om du inte redan gjort det, gå in på Skottlands turistbyrås sida: www.visitscotland.com. Sök på horse riding så får du upp massor av alternativ. Även om det står veckopriser på en del, så tar i princip alla ställen även kortare turer.
    Min blivande och jag har varit i Skottland ett par gånger och jag tvingar alltid upp honom på hästryggen, vare sig han vill det eller ej ;) Bästa jag varit på var ett stall på Isle of Skye som bara hade Clydesdales och Shire, men de har flyttat till England nu, tyvärr. Fantastisk känsla att galoppera fram på en Shirerygg över hedarna :D

    Ge dig inte förrän du hittar nåt, det är det värt!

  • Hoffsennanen Tottoplex
    Gwennie skrev 2011-04-11 22:21:45 följande:
    Om du inte redan gjort det, gå in på Skottlands turistbyrås sida: www.visitscotland.com. Sök på horse riding så får du upp massor av alternativ. Även om det står veckopriser på en del, så tar i princip alla ställen även kortare turer.
    Min blivande och jag har varit i Skottland ett par gånger och jag tvingar alltid upp honom på hästryggen, vare sig han vill det eller ej ;) Bästa jag varit på var ett stall på Isle of Skye som bara hade Clydesdales och Shire, men de har flyttat till England nu, tyvärr. Fantastisk känsla att galoppera fram på en Shirerygg över hedarna :D

    Ge dig inte förrän du hittar nåt, det är det värt!
    Åh det låter toppen! Har du något annat stall att rekommendera? Vi har väl ridit en del när vi va yngre båda två så inte helt nybörjare. Ridit lite turer på islandshästar på senare år. Men en hyffsat trygg häst vore nog det bästa. DOck är väl de flesta turhästar ganska lugna av sig. Dock gillar vi båda full fart!
     
Svar på tråden Bröllopsresa-London+ridning i Skottland