• Angelika&Simon

    Var hittar man fina och billiga vigselringar?

    Var hittar man fina och billiga vigselringar? Några förslag???

  • Svar på tråden Var hittar man fina och billiga vigselringar?
  • S2011

    det beror väl lite på vad ni har tänkt er. släta eller med sten/ar, vilket material ni vill ha, tjocklek & bredd osv osv.

    vi köpte först titanringar via coititanium.com - mycket fina ringar, bra kvalitet, bra service, men superviktigt att man har koll på storlek! vi hade tyvärr inte helt hundra koll, trots att vi mätte med hjälp av deras instruktioner och fick hem alldeles för stora ringar.

    de ringar vi kommer att ha har vi köpt på albrekts guld. min blivande har beställt en helt slät, svagt kupad titanring för 479 kr och jag har hittat en silverring med en hel rad cz i mitten för 199 kr.

    mycket billigare än så blir det ju inte... 

  • mrNoPain4u

    Allt är ju en prisfråga men priser kan också hållas nere om man väljer begagnat (inget fel i det) man kan köpa en snygg ring med syntetisk/skräp sten i o låta byta ut till en handplockad äkta sten UTAN att det behöver kosta en förmögenhet !!! (läs min presentation t.ex )Solig

  • Blivande fru Swärdh

    I New York! Hittade helt underbara ringar till oslagbara priser. Så om du har vägarna förbi där så kan jag rekommendera att hålla utkik. :)

  • salsa775

    Beror på vad du är ute efter, men själv köpte jag min på guldfynd.
    En söt guldring med några små stenar (hjärtformade) runt om, gick
    på 1800 kr.
    Helt ok!:) 

  • SaJo1981

    Någon som har tips på halvalliansringar under 5000? gärna så raka och kantiga som möjligt=)

    har idag denna förlovningsring med utvändig gravering=) 



     
  • prinsessanogrodan
    SaJo1981 skrev 2011-04-12 10:32:09 följande:
    Någon som har tips på halvalliansringar under 5000? gärna så raka och kantiga som möjligt=)

    har idag denna förlovningsring med utvändig gravering=) 


    Guldfynd har påskrea! Det finns alliansringar för 4998:-  , ordinariepris 6598 :-
    Priserna gäller till 23/4 eller så långt lagret räcker så skynda did!
  • prinsessanogrodan

    Guldklippet: www.guldklippet.se

    Titanringar: titanringar.com

    Guldfynd: www.guldfynd.se

    Albrekts guld har ofta rea: www.albrektsguld.se

    Titanringar,guldringar, platinaringar mm : www.titaniumera.com

    Ska ni köpa titanringar ska ni kolla så att det är "rent titan", dvs det ska vara 99,8% titan. Sånt titan går att storleksändra och det går att såga av en sån ring om den skulle fastna på fingret. Jag vet inte vad det är för titan hos www.titaniumera.com, men jag vet att titanringar.com bara har rent titan dvs 99,8 % titan i sina ringar.
    Om det är 6/4 titan eller 6/6/2 titan betyder det att det är en legering som är hårdare än rent titan och dessa legering kan vara omöjliga att storleksändra.

  • Zelmah

    www.indonordic.se

    de har även fysisk butik i Sthlm och Göteborg.

    Ska köpa min solitärring därifrån, rödguld med 0,20 ct SI wesselton diamant för 4000. Så kan man leva med small inclusions i diamanten så har de mkt överkomliga priser. Lägger man sig inom en viss prisklass är man ju oftast också medveten om att diamanterna inte är VS elle VVS. (många brukar ju kommentera det när man säger att man funnit en billigare ring menar jag... att , "du vet väl att diamanten är av sämre kvalité?!" etc.. Svar: ja, jag vet det men jag bryr mig inte nämnvärt. jag tycker annat är viktigare än att studera min ring under lupp och leta infällningar...)

    Här är min ring! Tycker den ser jättefin ut :) Ska snart knalla till butiken och beställa den också. (Vågar inte köpa över nätet när det är så mkt pengar...)



    Så bor du i Sthlm eller gbg, så knalla inom butiken vetja! eller spana deras hemsida! Men jag ska också tillägga att jag hörde att nån som köpt sin ring där berättade att de inte har förlustgaranti, alltså; slarvar du bort ringen får du ingen ny. Men man kanske kan skaffa en separat försäkring via sin hemförsäkring? Kan man få ny mobil via hemförsäkringen (har jag fått, hehe...råkade tappa min väska i sjön så mobilen pajade...) så borde man ju kunna få en ny ring mot självrisken... vet inte, men värt att kolla upp. Fast det kanske är skillnad på att tappa bort och att pajja nåt... 
  • TheD

    Vad anser du är billiga ringar? Mellan 0 kr-5000kr? Eller upp til 10.000....

    Men kika på de sidor du har fått av de andra här ovan. Ett förslag är att besöka en guldsmed och berätta vad du vill ha och den prislappdu kan tänka dig att ge. Visa gärna bilder på någon ring som har gett dig inspiration :)

  • angelapa

    Kolla upp JEMP GULD verkligen nöjda med dem! Scharlins-ringar etc.

  • Angelika&Simon

    Tack alla för hjälpen! Det hjälpte! Nu ska vi bara bestämma oss också!

  • Angelika&Simon

    Tack alla för alla förslag! Vi har hittat VÅRA ringar, beställda och graverade :) Så nu väntas bara den STORA DAGEN! :)

Svar på tråden Var hittar man fina och billiga vigselringar?