• 11juni2011

Kan en gäst ha tiara på bröllop??

Hej hej!

Satt och funderade på om man som gäst kan ha tiara på ett bröllop? Inte för att jag skall på bröllop hehe, men bara undra om man kan få nytta av sin tiara efter bröllopet!
    Personligen hade jag inte tagit illa upp om någon kom med tiara på mitt bröllop, mina gäster får ha på sig vad dom vill och vilken färg dom vill. Däremot slöja och/eller brudklänning känns väl som att det har bruden ensamrätt på!

Typ på kungliga bröllop och nobelmiddagar och liknande brukar väl en del gäster ha tiara/krona?

Sen kanske gränsen på ett glittrigt diadem och en tiara inte så stor?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kan en gäst ha tiara på bröllop??
  • Sörön10

Hej!

Har tänkt lite samma sak, men skulle nog säga att det för min egen del hade känts mest naturligt att ha tiara på ett frack/högtidsdräkt-bröllop, snarare än kavaj-diton då jag tycker det blir för uppklätt, helt enkelt!

Så resonerar jag!  

• JochD

Mja om det inte tiaran var inräknad i dresscoden på något vänster så skulle jag nog tycka det var rätt larvigt att komma med det som gäst, glittrigt diadem - visst, kör i vind men inte tiara!

• TheD
    JochD skrev 2011-04-10 22:52:03 följande:
    Mja om det inte tiaran var inräknad i dresscoden på något vänster så skulle jag nog tycka det var rätt larvigt att komma med det som gäst, glittrigt diadem - visst, kör i vind men inte tiara!
    Sätter nog in en fot där och håller med. Har du ett hårband som glittrar -whatever men just tiara/finare diadem där du verkigen ser att den ska huvudpersonen bära så känns det mindre rätt. Du kan ju ha den vid nyår, eller om du har en dotter som vill ha den på 9ans bal t.ex......
  • 11juni2011
    TheD skrev 2011-04-10 22:59:36 följande:
    Sätter nog in en fot där och håller med. Har du ett hårband som glittrar -whatever men just tiara/finare diadem där du verkigen ser att den ska huvudpersonen bära så känns det mindre rätt. Du kan ju ha den vid nyår, eller om du har en dotter som vill ha den på 9ans bal t.ex......
    Nyår har jag ju glömt hehe!! Nu brukar jag mest softa med familjen på nyår men varför inte toka till det med en tiara :=)
    Än så länge har jag min son, får se om han vill ha den på en framtida bal hehe, annars kanske hans dejt vill ha den :=) Usch jag kommer bli en sån jobbig "svärmor",,,  den stackars dejten vågar väl inte säga nej!
  • TheD
    11juni2011 skrev 2011-04-10 23:05:35 följande:
    Nyår har jag ju glömt hehe!! Nu brukar jag mest softa med familjen på nyår men varför inte toka till det med en tiara :=)
    Än så länge har jag min son, får se om han vill ha den på en framtida bal hehe, annars kanske hans dejt vill ha den :=) Usch jag kommer bli en sån jobbig "svärmor",,,  den stackars dejten vågar väl inte säga nej!
    Hahahaha! Det blir nog bra ska du se. Om sonen har en vass tunga så säger han  nog ifrån Flört Ni kanske en dag får en dotter vem vet. Men din son kansek tycker det är roligt att kläa ut sig så vem vet....eller så kommer tiaran användas som en "loop" till bilarna på bilbanan Tungan ute
  • 11juni2011
    TheD skrev 2011-04-10 23:09:54 följande:
    Hahahaha! Det blir nog bra ska du se. Om sonen har en vass tunga så säger han  nog ifrån Flört Ni kanske en dag får en dotter vem vet. Men din son kansek tycker det är roligt att kläa ut sig så vem vet....eller så kommer tiaran användas som en "loop" till bilarna på bilbanan Tungan ute
    HAHA :=) :=) Loop till hans bilbana *sliter mitt hår*
  • TheD
    11juni2011 skrev 2011-04-10 23:12:37 följande:
    HAHA :=) :=) Loop till hans bilbana *sliter mitt hår*
    Eller en borg till hans tennsoldater.. ;) bara att välja
Svar på tråden Kan en gäst ha tiara på bröllop??