• LillS

Presenttips till bror som ska flytta?

Det är så att min lillebror ska flytta till Australien, han ska vara borta nästan ett år. Tänkte att det kunde vara fint med en liten "hej då och lycka till där borta"-present, men just nu är fantasin som bortblåst. Nån som har nåt tips?

• Svar på tråden Presenttips till bror som ska flytta?
  • Grönkulla

Ett minialbum med kort på nära och kära och hemstaden (favoritställen), med ett medföljande brev och kanske något godis?

• Lill Anna  8/7-04

Finns det något riktigt svenskt som han gillar? isf Köp det!!

• emy

Till min lillebror som har utvandrat till ett av våra nordiska grannländer köpte jag en bordsflagga, ett snappsglas med älgar på, knäckebröd och kaviar (vilket de har där också, det var ju en del av skämtet - att han emigrerat jääääättelångt) och lite annat sovenirskrutt som jag hittade.

Tycker att ett hemlängtanskit vore lite kul till någon som flyttar långt. Salta godisar är visst ovanligt på många håll i världen, t.ex. En liten röd stuga med vita knutar att ha i bokhyllan? Foto på mormors hus eller lantstället?

• Jema

Hejsan!
    Vad sägs om:
    * Ett par nya skor som han kan gå riktigt långt och bra i (som han givetvis ska prova ut själv)
    * Faktabok om Australien
    * Lexikon
    * En liten koala- eller kängurukramdjur med en tröja eller något där det står något fint eller med den svenska flaggan på.
    Kanske lite tråkiga saker men man har nytta av dom. Annars tycker jag att de andra förslagen var bra.

Jema

• LillS

Bra tips, allihopa. Tack! Ska fundera lite mer på vad som kan passa till honom. Kan ju tillägga att när han bodde utomlands förra gången hade jag med mig havregryn och lingonsylt när jag hälsade på (han äter alltid havregrynsgröt med lingosylt till frukost här hemma), men det tar nog för stor plats i bagaget för honom

Svar på tråden Presenttips till bror som ska flytta?