För tidigt att skicka ut inbjudningskorten?
Vi ska gifta oss i september. Och tänkte skicka ut korten nu i veckan. Just för att en del brukar resa i september..MEN känns det för tidigt ändå???
Vi ska gifta oss i september. Och tänkte skicka ut korten nu i veckan. Just för att en del brukar resa i september..MEN känns det för tidigt ändå???
Nej jag tycker inte det är för tidigt. Vi gifter oss i juni och skickade ut korten vid alla hjärtans dag i februari
Det finns väl inget "när" man ska skicka ut korten. Risekn finns ju att de glömmer bort bröllopet om det kommer för mycket på förhand, men om man vet att de brukar resa eller om de ska komma lång väg så kan du nog skicka redan:)
Jag tycker egentligen inte att det finns ett problem med "för tidigt". Alltså ju tidigare folk får inbjudan desto fler är det som kommer ha möjlighet att komma!
Fast det är väl bättre att skicka för tidigt än för sent?
Jag har också planerat att skicka ut inbjudningskort i god tid, framför allt för att vi har många långväga gäster som bör få möjlighet att boka flyg och hotell så fort som möjligt med tanke på pris och tillgång.
Kan ni inte skicka ut såna "save the date"-kort nu, om ni tycker det känns lite tidigt med själva inbjudningen?
Vi gifter oss 2 september och våra kort är skickade för ett par veckor sen.
Oj, ska man redan göra det kanske? Vi gifter oss den 13 augusti. Vi har köpt material, men filar fortfarande på gästlistan. Är mitten av maj för sent?
Jag tycker inte att det känns tidigt, vi kommer att skicka ut våra ett halvår innan och ha osadatum tre månader innan bröllopet. Precis som ni så gifter vi oss i semestertider och hellre att någon tycker att man har för god framförhållning än att någon hinner boka en semesterresa (kan de såklart ha hunnit göra redan nu också, men risken minskar ju åtminstone) innan inbjudan kommer - eller hur?
Hej!
Vi gifter oss den 18 juni och skickade våra inbjudningar i början av mars. Vi hade dock förberett alla i januari via mail att de skulle boka in den 18/6 i kalendern. Den 15 maj har vi som sista osa, men alla har redan svarat och alla kommer. Det har funkat jättebra för oss.
Lycka till!
//Birgitta
vi gifter oss 30 juli, skickade ut inbjudningarna i månadsskiftet januari/februari.
vi har ganska många långväga gäster, en del som brukar ha det trixigt med semestrar och en del som gillar att dra på långresor - så vi tänkte ju tidigare, ju bättre och skickade ut redan ett halvår innan (o.s.a satt till 15 juni).
Vi gifter oss första oktober och tänkte beställa inbjudningskorten snart så det tycker jag inte :)
Vi tänkte skicka 4-5 månader innan och sätta osa 2 månader innan. Vissa säger att det beror lite på när på året man gifter sig. Jag tycker alltid man ska vara ute i god tid. Gifter man sig på sommaren ska man vara ute i god tid för att folk planerar sin semester jag som ska gifta mig under vintern kommer skicka tidigt för många i vår umgängeskrets åker på solsemester under vintern, dessutom är dec, jan tuffa månader för många rent ekonomiskt. Vi gifter oss i februari och många åker långt så då kan de i god tid planera för detta.
Vanligt är väl 2-3 månader innan så man osa 1 månad innan bröllopet, men vi gifter oss i juli och vet att folk som kommer måste planera semester senast i slutet av februari så vi skickar ut de så de kommer i början av februari, alltså komer vi skicka ut den 5 månade tidigare och funderar på att ha osa 2 månader innan bröllopet :)
fromwellnesstowedding.spotlie.se
Jag skickar ut de sista denna vecka, några har redan fått. Vi gifter oss den 3/9, satte osa dat den 30/6. Då har vi tid på oss att fixa bordsplacering mm. Jag vill ha det mesta klart nämligen innan semestern, för när den är slut handlar det bara om 3 veckor och då fixar jag det sista lilla ex naglana hämtar ringar stämmer av det sista med band, fotograf mm.
Men guud nu blev jag stressad! Det är nog dags att sätta igång med lite korttillverkning i helgen om man vill ha några gäster i augusti.
Vi gifter oss 6 augusti och nbjudningskorten skickade vi sista veckan i februari...vecka 8 dvs och O.S.A. är 30 maj.
Gifter oss den 3 september och jag håller på och pysslar för fullt med mina kort, vilket verkar vara ett evighetsprojekt.. men men... så fort de är klara ska vi skicka ut dem, det blir nog i slutet på april. Skickade elektronisk save the date på alla hjärtans dag så de vet iaf när det smäller. Det jag funderar på som mest nu är när sista o.s.a-datumet ska vara... det ska ju inte vara för långt före bröllopet och inte förlångt ifrån inbjudningsutskicket... tänkte först 15 juni men det kanske är för långt innan bröllopet kanske 30 juni är bättre... två månader innan.... eller är 15 juli bättre? Hjälp, vad tycker ni verkar rimligast??? Själv vill man ju helst veta så tidigt som möjligt hehe... samtidigt ska det ju inte vara krångligt för gästerna att kunna planera in osv...
Men nån skrev här ovan att den jobbade inom vården och inte kan veta förrän 5- 6 veckor innan om den kan komma eller ej... jag känner många som jobbar inom vården (bl a halva m2bs familj) och att få ledigt/byta pass för att gå på ett bröllop har aldrig varit nåt problem för dem. Många andra som jobbar inom serviceyrken tex handel har ju heller inga klara scheman så långt innan, men på nåt vis lyckas ju folk komma på bröllopen ändå Dessutom kan man ju säga ifrån till sin arbetsgivare i god tid att man behöver ledigt just den dagen... Men så tänker jag... vill man så kan man ju oftast när det gäller en sån grej som bröllop...