• Gabriella1985

Vigsel utomlands

Hej

Min fästman och jag har en dröm om att gifta oss på en strand i Västindien/Karibien. Jag har tittat runt på lite olika hemsidor för olika förslag men känner att det hade varit skönt att få lite tips och råd från någon som upplevt det eller vet något om det.

Är det någon som har erfarenhet av ett sådant bröllop? 

MVH
    Gabriella 

• Svar på tråden Vigsel utomlands
  • 2011

Vi gifte oss på en strand i Key West den andra april. Om ett par veckor skickar de ett vigselbevis till oss (tar tydligen 2-3 veckor för pappersarbetet att gå igenom) som vi sedan kan använda till att registrera vigeln i Sverige med.
    Se bara till att du känner till vilka regler som gäller för att få gifta dig i landet du tänker gifta dig i, samt att du har en vigelförrättare som kan viga dig där. Vigseln/bröllopet kan man sedan göra så stort eller litet som man vill. Vill du göra något större rekommenderar jag att du tar hjälp av någon på plats (wedding planner) som kan hjälpa dig med kontakten med florister etc. 

• Gabriella1985

Grattis, det ser helt underbart ut!! 

Hade ni bokat någon paketresa med vigsel eller satte ni ihop det själva? 

Tack för ditt svar!

• 2011

Vi satte ihop det själva. Vi tog hjälp av en wedding planner på plats för att koordinera florister, catering etc. Min frus föräldrar bor i Florida, så vi fick också massor av hjälp av min svärmor med planeringen.

Svar på tråden Vigsel utomlands