• vifyra

    Ledsen

    Vi ska skicka våra inbjudningskort nu i veckan.. Men i torsdags lad vi på en inbjudan till min mamma och svärföräldrarna. Vi kunde inte hålla oss. :) .( gifter oss i sep 11)
    Jag och svärföräldrarna har en bra relation.. Visst min svärmor är domminant och säger vad hon tycker och tänker o lägger sig i.. men vi trivs bra i hop, jag känner ju henne nu:)

    Min mamma ringde direkt och gratta och sa att det var kul. Men från svärföräldrarna hörde vi inget. Svärmor ringde min sambo samma kväll men prata om hennes problem med datan.
    vi börja undra om kortet kommit bort..
    Idag var vi hemma hos dom en snabbis och skulle hämta lite saker. Jag trodde att de skulle nämna nåt iallfall men ICKE :( Dom står ju oss ändå så nära o allt..

    Nu ikväll messa vi, har ni fått någon inbjudan??
    Jaa joo . vi har inte tagit in det än..

    ööööh??? okej visst, MEN de kunde väl sagt nåt iallfall, typ det!

    Nu vet  vi iallfall att dom har fått inbjudan..

    Det blev inte som vi tänkt oss.. Trist!

  • Svar på tråden Ledsen
  • 11juni2011

    Gud va tråkigt att dom inte kan visa lite glädje, eller iaf säga nått!!
    Min pappa är väl inte negativ till vårt bröllop men sådär jobbigt likgiltlig... När va sa att vi skulle gifta oss så var det typ "Jaha?! Och?!"... Nu har han en sån inställning till det mesta, men man tänkte ju att hans dotters bröllop kunde framkalla lite gladare reaktioner! Nu vill jag ju inte sno din tråd och skriva om min situation hehe, men jag kan iaf säga att jag vet hur det känns :=)

    Jag hoppas att "det sjunker in snabbt" för dina svärföräldrar iaf och att dom blir glada för er skull!!

  • niamh

    Vad trist! Vet precis hur det känns och det är verkligen inte kul. Vi har visserligen inte fått några reaktioner på våra bröllopsplaner då vi ännu inte berättat det för någon, utan planerar lite i hemlighet ;) Men när jag blev gravid med vår fina lilla dotter & skickade små kort med kopior på ultraljudsbilderna till våra föräldrar fick vi ungefär samma reaktioner. Eller ja, svärmor ringde upp & var fly förbannad över att vi hade skickat ett kort & inte ringt (vi bodde långt ifrån våra familjer & tyckte det var fint/roligt/whatever att berätta det på det sättet, men det tyckte inte hon...). Mina föräldrar hörde dock inte av sig alls. Andra släktingar skickade kort & ringde & grattade, men min familj var det tyst om. Till slut frågade jag om de hade fått kortet & då fick jag exakt samma svar som du! Men efter några veckor (eller månader för vissa) hade den där första chocken lagt sig & alla började glädja sig åt nyheten istället.

    Förhoppningsvis blir det nog så i ditt fall också. Giftermål och barn är ju inte samma sak, men det har ändå båda att göra med att föräldrarnas barn växer upp och frigör sig på ett helt annat sätt än när de flyttar hemifrån, tar studenten etc. Det kan nog vara svårt för många att acceptera det först - inte nödvändigtvis för att de tycker att giftermålet är en dålig idé, utan för att tiden går så fort, barnen går vidare "utan dem" osv... Nu när jag själv är mamma så kan jag förstå den känslan lite, jag har redan ångest för den dagen då mitt barn inte "behöver" mig längre :p

  • vifyra

    Tråkigt att det verkar vara vanligt att föräldrar/svärföräldrar reagerar så här :(
    Det som sved lite mest var för att vi fakiskt har en så bra relation med svärföräldrarna.. Men men de lägger sig nog, hon är ju som sagt en kontroll freak :)

  • Lilique

    Jättetråkigt att dina blivande svärföräldrar reagerar på det sättet. Men om du vill kan du byta svärmor med mig? Min började storgråta och fick för sig att hela bröllopet bara var något som min sambo inte vågat säga nej till och frågade honom om och om igen ifall han verkligen skulle göra det här - och avslöjade där med vad hon egentligen tycker om mig Tungan ute

Svar på tråden Ledsen