• Agape
    Äldre 9 Apr 19:05
    4142 visningar
    7 svar
    7
    4142

    Dubai, barnvänligt? (Eller något annat resmål när man har småbarn!)

    Tittar på tänkbara resemål för bröllopsresa med två små barn och Dubai kom upp på tapeten. Någon som vet hur det är att ha med barn dit, är det ett barnvänligt resmål? Något annat resmål ni kan rekomendera när man reser med barn och gärna något med inte så lång restid....

  • Svar på tråden Dubai, barnvänligt? (Eller något annat resmål när man har småbarn!)
  • Emblas Mamma
    Äldre 9 Apr 19:31
    #1

    Har aldrig varit där tyvärr!
    Jag är ju bara sån svensson att jag tittade på omröstningarna om hur barnvänligt det varit på olika hemsidor.
    Dubai fick inte jättemånga stjärnor om man jämförde med andra länder.
    Så vi valde att åka till Thailand istället där jag hört att det ska vara hemskt barnvänligt!
    Men Dubai vill vi absolut åka till när dottern lir lite större. Kanske är mer för att det är lite mer håll i gång och man vill hitta på saker utan barn där?
    Vad vet jag. Har som sagt inte varit där och kan inte säga alls!

    Andra barnvänliga ställen är Mallorca och Grekland. Men ni vill kanske ha lite mer exotiskt!
    Satsa på Dubai om ni vill, det finns säkert barnvänliga hotell också! Kanske bättre att bo nära stranden än mitt inne i centrum! :)


  • Äldre 9 Apr 20:15
    #2

    Där bor väldigt mycket barnfamiljer och finns mycket för barn att göra. Många hotell med pool och vid stranden så väljer man bara en årstid då det inte är för varmt är det säkert underbart. Det jag kan tänka mig kan kännas krångligt är brist på bilbarnstolar i taxi för små barn - ha med egen!

  • Agape
    Äldre 10 Apr 11:09
    #3

    Emblas mamma: ja Thailand finns med på vår lista på tänkbara resmål, så det är inte helt omöjligt att det blir det i slutändan. Anne på grönkulla: ja bilbarnstolar är ju krångligt... Men det låter jätte bra med många barnfamiljer!

  • Oberon
    Äldre 21 Apr 11:59
    #4

    Dubai är inte fel, det är inte "exotiskt" som Mauritius eller Maldiverna, men det är en häftig upplevelse, riktigt bra hotell och mycket aktiviteter.

    Det är ltie som att åka till Vegas, man måste ha rätt inställning innan man reser, men har man det så kan man ha riktigt kul där.

  • mandyp­ants20­0
    Äldre 21 Apr 15:19
    #5

    Jag bor i Dubai och det finns många barnfamljer som bor här och som kommer hit på semester. Men val av hotell gör ju skillnad. Det bästa "familjehotellet" är nog Jumeirah Beach Hotel. Det är femstjärnigt, och har pooler och strand, ställen för barn att leka, och det ligger precis bredvid Wild Wadi som nog barn älskar! Det är en vattenpark, och som gäst på JBH så ingår inträde. Sen vet jag ju inte exakt hur gamla era barn är. Sen såklart ett gäng restauranger som är strålande! (rekommenderar Latitude...)

    Om ni reser vid högsäsong (mellan oktober och april ungefär) flyger norwegian direkt, det tar 6 timmar och 30 minuter från Stockholm. På det flyget är det alltid en massa barn.

    Men, det finns många andra stället att åka, ville bara dela med mig lite, själv har jag inga barn så jag har inte stenkoll vad som är optimalt för er.

    Hoppas ni hittar något resmål som blir fantastiskt för er!

  • Agape
    Äldre 24 Apr 13:35
    #6
    mandypants200 skrev 2011-04-21 15:19:09 följande:
    Jag bor i Dubai och det finns många barnfamljer som bor här och som kommer hit på semester. Men val av hotell gör ju skillnad. Det bästa "familjehotellet" är nog Jumeirah Beach Hotel. Det är femstjärnigt, och har pooler och strand, ställen för barn att leka, och det ligger precis bredvid Wild Wadi som nog barn älskar! Det är en vattenpark, och som gäst på JBH så ingår inträde. Sen vet jag ju inte exakt hur gamla era barn är. Sen såklart ett gäng restauranger som är strålande! (rekommenderar Latitude...)

    Om ni reser vid högsäsong (mellan oktober och april ungefär) flyger norwegian direkt, det tar 6 timmar och 30 minuter från Stockholm. På det flyget är det alltid en massa barn.

    Men, det finns många andra stället att åka, ville bara dela med mig lite, själv har jag inga barn så jag har inte stenkoll vad som är optimalt för er.

    Hoppas ni hittar något resmål som blir fantastiskt för er!
    Tack för alla bra tips! Det låter inte alls tokigt

    Sambon är lite allergisk mot resemål som thailand osv utan vill resa till något annat resmål så vi tittar på olika möjligheter. Då barnen är så små änu så vill vi ta med dem om vi är borta en längre tid. Vi ska dock även iväg på en egen kortsemester bara jag och blivande maken så om inte annat så kanske det blir dubai då....
  • Oberon
    Äldre 29 Apr 17:42
    #7

    Det går ju alldeles utmärkt att kombinera med ett par nätter ute i öknen på ett resort där, då får han det mer unika som ni var ute efter.

Svar på tråden Dubai, barnvänligt? (Eller något annat resmål när man har småbarn!)