• cc2011

Vad tror ni om att låta dottern sjunga?

Hej!

Min flicka är duktig på att sjunga och vi funderar på eventuellt låta henne sjunga lite på vårt bröllop. Hon älskar idén såklart men jag vettesjutton om det inte är "en för stor grej"? Hon kanske blir rörd och då fungerar det inte.
    Jag ska nog tillägga att hon är endast 9 år, snart 10 men ändå. Vår stora prinsessa är iallafall.

Ni kan kika på henne här:

">

Säg gärna vad ni tycker.

• Svar på tråden Vad tror ni om att låta dottern sjunga?
  • emzerus83

Jag tycker att hon är jätteduktig o om hon vågar sjunga inför publik som hon ju gör på klippet så tror jag definitivt att hon vågar sjunga i kyrkan... Blir hon rörd o kommer av sig lite så är väl inte det en sån stor grej, eller? Att ha ens dotter sjunga för en är ju jättefint o minnesvärt för er framför allt, men även för gästerna :)

• lunah

Hon är jätteduktig!
    Klarar hon pressen att sjunga på scen sådär bör hon klara av att sjunga i kyrkan - barn blir oftast inte rörda på samma vis som vi blödiga vuxna vid bröllop. Men prata med henne om vad hon vill!

Bröllop 28/5 2011
  • cc2011

Ja hon är inte blyg alls hon ställer mer än gärna upp och sjunger Glad
    Jag tycker inte heller att det skulle vara farligt att hon kommer av sig men det jag tänkte på att det kanske blir för stor uppgift?

Jag har snackat med hennes sångcoach och hon tyckte absolut att jag skulle låta henne sjunga!

Jag får fundera på det en stund till Glad

Tack för svaret

• CiaLia

duktiga, söta unge. Om hon vågar och vill tycker jag verkligen hon ska sjunga för mamma å pappa på den stora dagen. Tycker personligen inte så mycket om när barn sjunger värsta balladerna med waillningar å grejer men det avgör ju ni själva vad hon ska sjunga. 
    Lycka till, tror det kan bli jättefint iallafall 

• TheD

Klart hon kan!  Om hon kommer av sig..vad gör det? Var på ett bröllop där dottern sjöng men hon var jättenervös och darrade på rösten men det är inget man sitter och kommenterar :)

• zvartaliljan

Jag tycker hon självklart ska få sjunga Min 11-åriga systerdotter och 5-åriga dotter ska sjunga

• shakynose

Såklart hon kan sjunga på ert bröllop! Du känner ju henne bäst, men som sagt så brukar inte barn bli lika tagna av bröllop och din dotter verkar ju inte ha problem med att fokusera på sin uppgift på scen. Har varit på många bröllop där barn har sjungit och det har varit toppen trots att de inte alltid varit skolade sångfåglar. Säkert en rolig erfarenhet för dem också.

• Cantaton

Klarar hon att stå på den stora scenen klarar hon säkerligen att sjunga på bröllopet också :) Försäkra dig bara om att hon verkligen vill själv också! Så att hon inte känner att det är en förväntan som ligger på henne och som hon inte kan säga nej till för att ni ska bli besvikna. Men det låter som att hon vill på ditt första inlägg! Och vad gör det om hon blir rörd? Det är väl fantastiskt vackert i så fall!

• cc2011

Vad många svar! Ok men då så då är man inte "dum" som förälder som ger sin flicka den uppgiften. Om det är upp till henne så sjunger hon mer än gärna! Hon har sjungit sen hon lärde sig att prata så det är helt naturligt för henne.

Tack tjejer!

Svar på tråden Vad tror ni om att låta dottern sjunga?