• töisen

Musik till bröllopsfesten???

Vi ska gifta oss i juni och funderar nu på hur vi ska göra med musik på kvällen! Vi försöker dra ner på så många kostnader som möjligt så nu undrar jag hur ni gör med musik/dans på kvällen???

Tacksam för tips!!!
    M.v.h. Jenny

• Svar på tråden Musik till bröllopsfesten???
  • bumbibjörn

Många säger att spotify ska vara bra. Vet inte hur det funkar. Man ska visst kunna lägga upp en spellista så det bara är att trycka på play på den stora dagen? Men frågan är rent praktikst kring hur det funkar, dator ja men sen då? Internetuppkoppling? Högtalre? Verkar som spotify är billigast, tror de va 200kr för tjänsten. Om man har någon i bekantskapen som har mycket cd-skivor eller att alla går ihop är ju det ett alternativ om det finns någon som vill leka dj. Va på ett bröllop där en kompis son va dj och det funka jättebra. Finns även något som heter djinabox, kan vara värt att kolla upp kostar typ 2000 och uppåt men man slipper allt krångel.

• töisen

Tack för toipsen!!! Vi har funderingar på spotify men det är det där med internetuppkopplingen, funderar på hur bra den är där vi ska vara??? Men det är ju en bra ide´tycker jag!!! Bästa hade ju varit att ha en dj men det kostar :(

Undrar också vad djinabox är???
    Tack....

• bumbibjörn

Sök på djinabox, är ett företag som hyr ut som en dj i en box:) Spotify någon som kan berätta mer om det.

• Margris

Ska finnas en annan tråd om spotify....kolla där!

• Cantaton
    töisen skrev 2011-04-08 14:38:36 följande:
    Tack för toipsen!!! Vi har funderingar på spotify men det är det där med internetuppkopplingen, funderar på hur bra den är där vi ska vara??? Men det är ju en bra ide´tycker jag!!! Bästa hade ju varit att ha en dj men det kostar :(

Tack....
    Om man har Spotify premium kan man skapa listor i förväg och köra offline.
  • MagicBride
    töisen skrev 2011-04-08 14:38:36 följande:

Tack....
    Man behöver inte internetuppkoppling :) Man har ett premium-konto (kostar 99 kr/mån) och då slipper man reklam och man kan spela sina listor "offline". 
  • töisen

Tack alla  Glad Va bra att man kan köra utan internet uppkoppling!!!! Det blir nog det som det lutar åt Flört

• Pinkgrape

Spotify är toppen :D Vi använde spotify premium på min pappas 50-års fest och det gick superbra! Vi kommer använda det på vår bröllopsfest också :) Ett plus med premium, att det är offline, är ju att man slipper alla klåfingriga människor som vill önska låtar osv ;P Det är lättare då att bara köra den spellista man gjort i förväg :)

• Millemoj
    Pinkgrape skrev 2011-04-08 22:40:34 följande:
    Spotify är toppen :D Vi använde spotify premium på min pappas 50-års fest och det gick superbra! Vi kommer använda det på vår bröllopsfest också :) Ett plus med premium, att det är offline, är ju att man slipper alla klåfingriga människor som vill önska låtar osv ;P Det är lättare då att bara köra den spellista man gjort i förväg :)
    Hahaha, precis - ingen annan kan komma och spela sin musik! Bara min och mannens smak som gäller! Sen har man ju varit snäll och tagit med lite andra låtar också, för att alla ska trivas.

Vi kör också på Spotify premium förresten - om det inte var uppenbart!
  • theresepivat
    bumbibjörn skrev 2011-04-07 21:18:39 följande:
    Många säger att spotify ska vara bra. Vet inte hur det funkar. Man ska visst kunna lägga upp en spellista så det bara är att trycka på play på den stora dagen? Men frågan är rent praktikst kring hur det funkar, dator ja men sen då? Internetuppkoppling? Högtalre? Verkar som spotify är billigast, tror de va 200kr för tjänsten. Om man har någon i bekantskapen som har mycket cd-skivor eller att alla går ihop är ju det ett alternativ om det finns någon som vill leka dj. Va på ett bröllop där en kompis son va dj och det funka jättebra. Finns även något som heter djinabox, kan vara värt att kolla upp kostar typ 2000 och uppåt men man slipper allt krångel.
    Djinabox är super bra, har använt det mycket på olika fester
  • Sebastiána

Vi ska ha live-band, men om vi inte skulle ha det hade vi valt Spotify, med premiumkonto... och så fixa några bra högtalare.

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-04-12 11:58:02 följande:
    Vi ska ha live-band, men om vi inte skulle ha det hade vi valt Spotify, med premiumkonto... och så fixa några bra högtalare.
    Musikerna spelar inte hela kvällen, så vi funderar på att komplettera med Spotify.
Svar på tråden Musik till bröllopsfesten???