bumbibjörn skrev 2011-04-07 20:48:15 följande:
Kanska kan få nå tips av min tänkta dukning liknande färgtema; rosa, silver och vitt. Försöker tänka billigt så mycket som möjligt... Hade tänkt ha vita dukar och sedan köpa rosa servetter och vika i ett hjärta. Av gamla barnmatsburkar har jag tänkt göra vaser och ljuslycktor, har tänkt måla dem i silver shimmer och sätta på dekorationsstickers i typ hjärtan och sedan knyta ett rosa band runt. Vaserna tänkte jag fylla med typ ängsblommor och rosa rosor. Ljuslyckorna ska jag ev ha sten i och rosa ljus. Fundera även på att ha massa rosa blockljus någonstans i lokalen. Ska göra egna vita askar och ha som bordsplacering, askarna tänkte jag dekorera med samma dekorationsstickers som barnmatsburkarna och sedan ha rosa papper som jag skriver namnet på med silverpenna. Frågan är bara va man ska ha för gott i asken... Sedan tänkte jag ha festprogrammen som en del i dekorationen, typ rosa framsida med något silverhjärta på. Så har jag tänkte så här långt... Hoppas något kan vara till hjälp.
Vi tänkte också vita dukar, knoppa från ikea blir det. Jag tänkte köpa några ljushållare från ikea också, galej tror jag dom heter. Vi har redan massor med såna hemma, så tänkte bara fylla på lite :P Funderar också på att noga genomsöka loppisar i sommar för att se om jag kan hitta fina ljuslyktor eller liknande i rätt färger. Vi gifter oss i augusti, så lite tid har jag på mig. Typ favors ska vi inte ha och bordsplacering kommer jag nog köpa färdiga "lappar" som matchar inbjudningarna, festhäftet och bröllopshemsidan :) Funderar på att göra hållare till dom av trolldeg, ståltråd och lite färg :) Blommor kommer vi skippa helt, då jag inte kommer ha det i buketten eller ens gillar blommor :P Det lät ju jättefint att vika servetterna som hjärtan, det tipset snor jag nog ;P
Men jag har ingen aning om hur det kommer bli, eller ens om det blir. Loppisfynd kan ju bli svårt och det känns lite trist med bara ljus på borden som dekorationer.