• Hon sa ja
    Äldre 7 Apr 16:08
    5307 visningar
    16 svar
    16
    5307

    Var hittar jag billiga band? (textil, inte musiker)

    Hej alla blivande med koll på saker. 

    Vi ska ha band hängande i träden på väg ner till vigselplatsen.
    Vi tänker oss olika färger och mönster och struktur.

    Vet någon var vi kan hitta billiga sådana.
    Har kollat på panduro och andra pysselsidor och de har en del, men om vi ska ha en hel massa så blir det snabbt en kostnad ändå... Så alla tips mottages tacksamt! 

    Tack!  

  • Svar på tråden Var hittar jag billiga band? (textil, inte musiker)
  • tezz84­0
    Äldre 7 Apr 16:09
    #1

    www.premier69.com

    vann precis en auktion på tradera.
    men hon vill hellre att man beställer via hennes hemsida så det inte blir onödiga kostnader =)

  • Moster Stina
    Äldre 7 Apr 16:43
    #2

    Åh, vilken bra rubrik!
    Riktigt kul ju!

    Det hade kunnat bli en kul missuppfattning annars om att ni skulle ha band (Musiker, ej textil) hängandes i träden!

    Jag är f ö nyfiken på var man hittar band (musiker, ej textil) med olika struktur och mönster på.

  • Hon sa ja
    Äldre 9 Apr 10:56
    #3

    Tack för tipset! Ska jämföra henne med de andra jag hittat.

    Och ja Tungan ute  Jag tyckte att det behövde klargöras vilka band jag letade efter.
    Och eeeeh... jag tror att jag låter mina struktur-teorier gällande musiker får vara osagda Flört

  • vickan­1976
    Äldre 9 Apr 11:24
    #4

    Det billigaste måste bli att köpa ett fint tyg och klippa remsor. Band brukar vara dyrt!

  • Zia 200906­18
    Äldre 9 Apr 13:18
    #5
  • Debe
    Äldre 9 Apr 14:52
    #6
  • Hon sa ja
    Äldre 10 Apr 17:55
    #7

    Åh... Jag som lyckats hålla mig ifrån Ebay-djungeln hittills... Livsfarligt ju Flört Men jag "måste" väl då... Om ni trugar. Men skyll inte på mig om jag måste shoppa loss sen! Haha... Here we go! 

  • duochj­agmotv­ärlden
    Äldre 10 Apr 22:57
    #8

    Blomaffären.. gärna någon av de större kedjorna.. de brukar vara billiga på band!

  • Äldre 10 Apr 23:07
    #9

    Som annat kommer band köpas på plats i USA, $ 1.99 - 12 ft :)

  • Loche
    Äldre 11 Apr 07:33
    #10

    Kolla in loppisar och second-hand-affärer,,, där kan finnas massor med olika band för nästan inga pengar alls!

  • Debe
    Äldre 11 Apr 08:37
    #11

    Hör av dig om du vill ha ebay tips och råd!


  • queene­lin
    Äldre 11 Apr 08:52
    #12

    Hej!

    Jag har köpt bandfyndpåsar på den här sidan: http://www.sykompaniet.se/contents/sv/d236.html#p978
    I mina påsar var det tunna, tunna band men jag tror att det finns andra varianter också. Superbilligt, jättefina band i fina färger  (inga korta stumpar utan bra längd på alla) och snabb leverans!

    Låter fint med band i träden, förresten!

  • Moster Stina
    Äldre 11 Apr 09:32
    #13
    queenelin skrev 2011-04-11 08:52:17 följande:
    Hej!

    Jag har köpt bandfyndpåsar på den här sidan: www.sykompaniet.se/contents/sv/d236.html#p978
    I mina påsar var det tunna, tunna band men jag tror att det finns andra varianter också. Superbilligt, jättefina band i fina färger  (inga korta stumpar utan bra längd på alla) och snabb leverans!

    Låter fint med band i träden, förresten!
    Gud vilken bra sida!
    Jag har sökt som en galning efter band att sätta i midjan på mina vitklädda tärnor, och där hittade jag dem! Till rimliga priser!
    Istället för sidenband får det nog alltså bli organzaband.
    ÄNTLIGEN! Tack så mycket för ditt tips!
  • Hon sa ja
    Äldre 14 Apr 21:18
    #14

    Tack så jättemycket för alla tips! Jag kommer gå loss ordentligt och beställa inom kort. Ska försöka komma ihåg att fota och visa hur det blir sen Glad

  • Pinkgr­ape
    Äldre 19 Apr 15:11
    #15

    Jag beställde organzaband från ebay. Rosa och svart, då det ingår i vårt färgtema :)
    Själv ska jag ha det till att knyta rosetter runt stolarna, ska använda knoppa-lakan som överdrag.



    Svart
    bredd 2cm
    längd 5x50m = 250m

    Rosa
    bredd 1,3cm
    längd 5x55m = 275m

    Betalade 289kr för allt det, fri frakt.
  • Pyssel­fia
    Äldre 7 Sep 09:58
    #16

    Jag har hittat en sida som heter Billigaband.se
    De har superfina band till dekoration, paketinslagning och annat pyssel!
    www.billigaband.se 

Svar på tråden Var hittar jag billiga band? (textil, inte musiker)