Jag skulle bara tycka att det var roligt att bli bjuden på bröllop på midsommarafton! Just den dagen tycker jag är så underbar att fira med goda vänner, äta o dricka gott, dansa, ha fest helt enklelt, och det finns väl inga roligare fester än bröllop..??
Däremot tycker jag inte att midsommardagen är ett lika klockrent val. På midsommar vill man ju ofta passa på att åka bort nånstans, skärgården eller nåns sommarstuga, med vänner, men om man har ett bröllop inplanerat på lördagen så "förstörs" ju hela helgen (hmm... inte ett helt lyckat ordval kanske, men ni förstår vad jag menar) eftersom man måste se till att vara på den orten som bröllopet är. Dessutom är det ju inte så roligt att festa på midsommarafton, komma i säng sent efter kanske både öl och snaps, och sen gå på stor fest igen kvällen efter. Jag skulle inte låta detta bli en anledning att tacka nej till bröllopet, inte om det är en bra vän som gifter sig, men jag tycker nog ändå att det inte är en särskilt bra dag.
Det kanske bara är jag som tänker så här, men du ville ju ha många råd så jag hoppas inte jag trampat på några ömma tår!