• I vått och torrt

Vill ha en annorlunda symbolisk lek i talet till brudparet, HJÄLP

Ska hålla tal till mina vänner på deras bröllopsdag, och vill nu ha tips på lite symboliska saker till dem
    Vill inte ha skoleken, vill inte ha ljussången eller kläm på rumpan och giss vem det är...

Vill ha något som symboliserar något med äktenskapet, kanske kan vara något speciellt man gör i Norrland eller i Skåne på bröllopsfesterna...

Var på ett annat bröllop en gång och där bröt man en hålkaka. Den av brudparet som fick den största biten var den som skulle komma att bestämma i äktenskapet..

Men.. den vill jag inte ta då "mitt" brudpar var de som tog upp den "leken"

Någon som har något kul eller annorlunda att komma med som kan hjälpa mig..

Tacksam för hjälp! 

• Svar på tråden Vill ha en annorlunda symbolisk lek i talet till brudparet, HJÄLP
  • I vått och torrt

ingen som har något roligt annorlunda ??

• Chicita

Lekar som har med samarbete att göra kanske?
    Låt honom blåsa upp en ballong (med ögonbindel på) medans du eller någon annan håller en nål på ett fast avstånd (eller möjligtvis en anordning som håller i en nål).

Hennes roll är att säga till när han inte kan blåsa mer för att ballongen kommer att komma i kontakt med nålen och smälla.

Ju närmare dom kommer utan att det smäller - destå bättre är deras förmåga att samarbeta (givetvis) och destå bättre kommer dom säkert att ha det i äktenskapet då det ju baseras på att ge och ta.
    Man kan kombinera den här leken med pengar också. Man mäter ballongen när dom är nöjda. Och lika många centimeter som den är tjock - lika många kronor får dom i gåva.
    Mät en ballong och se vad det rör sig om för summor. Det brukar inte vara så mycket en hundralapp kanske? 

Detta är ju en visuell sak för gästerna också. För om ballongen smäller så var bruden lite girig och det kommer ju att höras... {#emotions_dlg.djavulsk}

• I vått och torrt

kul förslag chicita..

fler? 

Svar på tråden Vill ha en annorlunda symbolisk lek i talet till brudparet, HJÄLP