• bumbibjörn

bröllop med barn

Vi har själv två små killar (3 år och 1 år) och för oss är det självklart att barnen ska vara med på bröllopet! Vi vill ha ett bröllop med alla våra nära och kära, en bröllopsfest att minnas men absolut ingen fyllefest. Sitter och funderar på va skoj man ska kunna hitta på för dem små... Vore super om det fanns några lekar som passar barn och vuxna oavsett ålder. Det enda som jag vet är att vi kommer ha en tipspromenad när gästerna kommer från kyrkan och vi ska fotas. Tänkte att jag skulle blanda frågorna lite om oss som brudpar och frågor dirket riktade till barnen i stil med; Vad heter Byggare Bobs tjejkompis. AWillma, BMaja och CAnna. Känns som tipspromenad är bra för då får även barnen springa av sig.  Men sedan...tar tacksamt emot förslag. Jag/vi älskar att leka, så vi hade tänkt ha några lekar under kvällen, men står still.

• Svar på tråden bröllop med barn
  • förlovadflicka

Vi ska inte ha så mycket lekar, mest en härlig middag, men vi ska ha ett barnrum där någon i personalen ser till barnen, så kan de gå dit och rita, se på film och sånt. Så att det inte blir för tråkigt, även om man engagerar barnen i lekar och så så är inget sånt kul om man är tre år och jättetrött som man nog blir efter en sån dag med mycket intryck. Min lillebror är tre år också och även om han är världens snällaste barn, jätteduktig på att sitta tyst när han behöver och så, så vet jag att det är snällare att låta honom slippa iväg från allt ståhej i alla fall ett tag. :) Och ettåringen lär ju vara lite svår att engagera mer än med egna leksaker :P 

• Emblas Mamma

Låter faktiskt trevligt tycker jag :) Så har man ju något att göra medan ni fotas med!
    Kommer ni ha ett utomhusbröllop eller liknande? Eller kommer ni vara på landet i någon lokal?
    Det är ju roligt för barnen om det är fint väder att vara ute och springa av sig lite, då kan man ha lite grejer där ute att leka med också! Beror ju också på när ni ska gifta er!

• Margris

Har ni tillgång till en gräsmatta eller nåt dyl. kan ju kubb, crocket, jätteplockepinn, hästskokastning, bowling vara några aktiviteter som brukar gå hem :)

• bumbibjörn

den.  27 augusti gifter vi ossoch vi kommer att vara i en lokal på landet. Tror vi kommer att ha en husvagn med film och någon form av barnvakt, är ett bra tips. Vi kommer nog ha fotboll som utomhus aktivitet. Jag är av den erfarenheten att barnen vill vara med och inte sitta och titta på film. Självklart kommer det bli trötta barn. Vår lilla får nog ta en tupplur i vagnen, men sedan kommer de åka hem tidigare med mormor o morfar o sova där. Efterlyser fler lekar!!! Jag älskar att leka själv, men kommer bara på massa tokigheter som inte passar när man är finklädd. Vore roligt att ha lekar som barnen gillar och de vuxna... Fler tips någon.

Svar på tråden bröllop med barn