• meggan76

Ny förlovningsring behövs att passa vigselring - hjälp behövs :-)

Behöver lite hjälp...
    Eftersom min nuvarande förlovningsring passar inte kommande vigsel ring, behöver jag köpa en ny förlovningsring. Vigselringen ser ut så här:

Jag har 2 alternativ till nyförlovningring:
    1 - halvallians

eller 2 vanlig slät ring

Vilken skulle ni välja?
    Tack för alla svar Glad 
  • Svar på tråden Ny förlovningsring behövs att passa vigselring - hjälp behövs :-)
  • prinsessanogrodan

Det beror på hur mycket blingbling du vill ha Jag gillar båda alternativen men jag personligen skulle ta en vanlig slät förlovningsring.

• Emilie07

Hej jag har samma problem men har bestämmt mig för att bara ha vigselringen tycker det blir förmycket med två. Måste du ha två ringar?

• inlovewetrust

Wow, din vigselring är helt fantastisk! Vart har du hittat din?

• meggan76
    inlovewetrust skrev 2011-04-06 10:35:59 följande:
    Wow, din vigselring är helt fantastisk! Vart har du hittat din?
    Tack! Den hittade jag på Tradera
  • meggan76
    Emilie07 skrev 2011-04-06 10:20:39 följande:
    Hej jag har samma problem men har bestämmt mig för att bara ha vigselringen tycker det blir förmycket med två. Måste du ha två ringar?
    Jag skulle vilja ha 2. Att markera att det är vigselring, inte bara ring. Där jag kommer ifrån, förlovningsring är med sten (-ar), och vigselring är vanlig slät ring. 
  • meggan76

ingen mer som kan bidrag till det rätta val? Glad 

• moom

Till en sån fin vigselring skulle jag välja en slät ring

• imdelicate

Jag skulle välja en en slät ring, eftersom om du väljer en alliansring till så tar ringarna ut varandra liksom. Med en slät ring så kommer vigselringen fram på ett bättre sätt.

• In Wonderland

Jag gillar också bling så skulle valt den första. Men jag tycker du ska testa båda två, för det kan vara så att din vigselring kommer i skymundan om du lägger till mer bling. Din vigselring är så fantastisk så det är ju viktigt att det står ut så att säga.

• Cammee

Jag hade nog valt den första :)
    Har precis samma problem som du. Min ring är jätte smal och tunn och passade inte ihop med någon vigselring som jag testade :S Har bestämt mig för att köpa en större diamantring, och sen önskar vi oss presentkort i bröllopspresent till att köpa nya förlovningsringar.

• niamh

Tänk vad olika man kan tycka! :D Jag skulle valt den första ringen då jag tycker den kompletterar din vigselring bäst.

• Etheleglin

Jag hade valt ettan, annars riskerar det att se lite trist ut med den nya "förlovningsringen".

Och ja, jag hade köpt så du får två ringar. Det känns mera gift. 

• 11juni2011

Jag hade valt ettan :=) Jag gillar bling! Jag tror en slät förlovningsring kan se lite tråkig ut bredvid en sån maffig vigselring! Jag har en liknande kombination som din vigselring och "nr 1" och är sååå nöjd!

• meggan76
    11juni2011 skrev 2011-04-08 15:43:54 följande:
    Jag hade valt ettan :=) Jag gillar bling! Jag tror en slät förlovningsring kan se lite tråkig ut bredvid en sån maffig vigselring! Jag har en liknande kombination som din vigselring och "nr 1" och är sååå nöjd!

Dina ringar är verkligen jätte lika mina  
    Jag tror att det blir ring nummer 1. Jag köpte på guldfynd en set av 2 ringar för under 100kr som var ganska lika och visade till några kompisar. Utan att se dem på fingret, sa alla att dem skulle välja slät ring, efter de har sett hur det skulle se ut med allians ring, alla ändrade sig
  • Moemoe

Tycker nummer 1, tror det blir snyggt med halvalians till din vigselring! Glad

Svar på tråden Ny förlovningsring behövs att passa vigselring - hjälp behövs :-)