• Äldre 5 Sep 18:43
    4288 visningar
    10 svar
    10
    4288

    Vem minns den 15-åriga bruden på 80-talet?

    Nån här på BT som är så pass gammal att ni minns det stora pådraget när sveriges yngsta brud gifte sig?

    HOn var 15 år och hade fått bråka länge och väl med både regering och journalister innan hon fick gifta sig.

    Nån gång under 80-talet var detta, och en liten notis följde upp när hon sen fyllde 20, då hade hon fått några barn och var ännu gift.

    Men hur gick det sen???
    Nån som minns??

  • Svar på tråden Vem minns den 15-åriga bruden på 80-talet?
  • Äldre 5 Sep 19:43
    #0

    Ingen som minns??

  • Bibsan
    Äldre 5 Sep 20:03
    #0

    Nyfiken gul:

    Undrar om det var dom som bodde på samma område som jag i Luleå (Bernäset)då på -80 talet(Jag var själv i samma ålder så man tyckte nog att det var lit konstigt)Han hette Staffan och hon Eva om jag inte minns fel. Hörde för nå´t år sedan att dom fortfarande var gifta och att dom hade många barn och levde ett ganska enkelt liv i nån by utanför Luleå. Om det nu är dom.

  • Helena V
    Äldre 5 Sep 20:12
    #0

    Jag har för mig att det är ännu längre sen än 70-talet, om det är de jag tänker på. Det var i Norrbotten i alla fall, jag har för mig att de hade med Piteå att göra på något sätt. Men jag känner också igen det där med att de senare bodde i en by utanför Luleå.

  • Bibsan
    Äldre 5 Sep 20:28
    #0

    Helena V:
    Naturligtvis var det ju på -70 talet jag själv är född -64 och jag var i hennes ålder så då kan det ju inte vara på -80 talet. När du nämner Pité så känner jag igen dé också, men det är så länge sedan att man glömt.

  • Signat­ur
    Äldre 5 Sep 20:32
    #0

    Kommer ihåg historien, men inte mycket mer

  • Äldre 5 Sep 21:36
    #0

    Nej nej, inte 70-talet jag är ju född 77 och samlade på urklippen om den tjejen när hon gifte sig. Hon kan ha gift sig typ 83-84 och jag samlade för jag tyckte det var häftigt.
    Att gifta sig var ju en 7-årings högsta dröm just då.

    Det där med att hon heter Eva och skulle bo i Luleå verkar stämma.

    Kanske fanns det fler liknande historier redan tidigare?

  • Helena V
    Äldre 5 Sep 22:00
    #0

    Njae... Jag är från Luleå och var fjorton år 1983, om det varit någon jämnårig härifrån som gift sig då så lovar jag att jag skulle ha kommit ihåg det! Nej, det par jag tänker på är några år äldre än jag, de bör vara minst fyrtio vid det här laget. Jag minns ett "uppföljningreportage" som jag läst någon gång på åttiotalet (tidigt åttiotal tror jag) och då hade de redan varit gifta rätt länge.

  • Bibsan
    Äldre 5 Sep 22:19
    #0

    -83 fick jag min älsta son så då var det inte. Så det måste vara nån annan.

  • Äldre 11 Oct 17:16
    #9

    Vi är separerade sedan ca 20 år. Eva är leg Barnmorska och är sedan ett antal år gift med en ny man. Bor i Stockholm

    Stefan bor numera i Kramfors och lever tillsammans med en ny kvinna. Stefan jobbar med fastigheter och driver även en livsmedelsbutik samt en firma som hyr ut släpvagnar.

    De fem barnen som vi fick lever i egna familjer och bor spridda över Sverige.

  • Äldre 11 Oct 23:42
    #10
Svar på tråden Vem minns den 15-åriga bruden på 80-talet?