• BrudiMaj2012

    Tips på romantiskt miniweekend? :)

    Jag och min blivande är sugna på att åka iväg fre- sön,
    försöker hitta något sweet hotellerbjudande, helst där middag är inkluderat,
    men jag tycker inte att jag hittar något bra..
    Någon som har tips?
    Gärna ganska billigt då det mesta läggs undan för bröllopet nu :)
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på romantiskt miniweekend? :)
  • Amejuli

    Jag har inget bra hitellförslag direkt men kan tipsa om att Bercelona är underbart och romantiskt enligt vår mening iaf. Så har ni inte varit där tycker jag att ni ska åka dit. Det är ju relativt poppis så det går säkert ganska många resor dit.
    Jag tycker det är lätt att hitta bra grejer på reseguiden.se
    Lycka till!

  • BrudiMaj2012

    Tusen tack för tipset, vi har faktiskt funderat på att åka dit,
    ska kolla på sidan du tipsar om! :)

  • Hoppe

    Puffar lite på den här tråden...

    Jag och min blivande tänkte ta en weekend direkt efter bröllopet och sen ta en långresa efter sommaren.
    Har funderat på Barcelona faktiskt! Några speciella tips på områden/hotell där?

  • Kattpoet

    Det beror ju helt på var ni bor!  Det kan ju vara jättebilligt att åka till Köpenhamn om man bor i närheten.
    Skottland är mitt favoritställe, en weekend i Edinburgh  behöver inte bli skitdyrt OM du flyger med ryanair och sedan googla efter B&B och du kan få en riktigt billig resa.   Finns mycket att se och stan är mysig och trevligare än Glasgow på en lördagkväll.   Jag vet  tre bra ställen att äta på Oink, Gourmet burger kitchen och Vittoria on the Bridge. 

  • dreams come true

    Vart bor ni?
    Vill ni åka inom Sverige eller utomlands?

  • Blizz

    Vi hade precis samma tanke i helgen. Vill komma bort en stund men har egentligen ingen budget eftersom vi ska gifta oss. Vi satte en gräns på 1000 kr för biljetten per person (tur och retur) och kollade hur långt vi kom. Det blir en weekend i Köpenhamn över påsk men boende på 4-stjärnigt hotell för 3500 kr o då ingår flyg och hotell för oss båda. Tycker jag är en ganska bra deal. Har aldrig varit i Köpenhamn är men är säker på att allt blir mysigt när jag är där med min älskling :)

  • Kattpoet

    Köpenhamn är jättemysigt och trevligt, kom ihåg  att växla pengarna till Danska kronor innan ni åker  eller använd kort hela tiden.

  • Ciccci

    PRAG!!

    Billigt o huuur fint som helst!
    jag & min m2b ska åka dit på bröllopsresa..
    Åker på tisdagmorgon (gifter oss på lördagen) o kommer hem natten mellan fredag/lördag..

    hela resan med flyg & hotell med frukost kostar oss under 6000 kr.. :)

  • ClaraH

    Senast vi åkte iväg valde vi billigaste flygbiljetten med SAS (vägrar Ryanair) och det blev till Milano. Italien är ju allt id en favorit, men förra åter var vi i Berlin och det ska ju vara en billig stad i Europa och det var jättebra. 

    Annars behöver man ju inte åka utomlands, Mariefred är trevligt. man kan bo på värdhuset och gå på visning i slottet och det är en mysig liten stad. Stockholm och Göteborg har ju också ett stort utbud på restaurangen och olika saker att göra/titta på.

    Till Visby har vi också bara åkt ett par dagar, men flyget dit är nog inte så billigt om man inte bokar långt i förväg. Öland är också trevligt. Det beror ju lite på vart ni bor.

  • c4trin

    Vi tänker åka på weekend i Göteborg efter bröllopet. Den "riktiga" bröllopsresan får vänta tills september när båda kan ta ledigt från jobbet (och ekonomin kommer vara ganska tight efter bröllopet)

    Vi brukar bo på Raddisson som ligger precis i centrum, precis brevid centralstationen och Nordstan =)

    Älskar verkligen Gbg, e ju såå mysig stad!! Speciellt på sommaren (och såklart vid jultid)


  • lolliepopsie

    Jag har ett riktigt smultronställe att tipsa om :D


    I Trosa,Bomans heter det!!


    Alldeles underbart och så mysigt!


    Alla rum är inredda på olika sätt och bara hotellet är en sevärdhet...Man kan titta på alla detaljer i en evighet,likaså gömmer rummen sina hemligheter


    Åk åk åk!!!

Svar på tråden Tips på romantiskt miniweekend? :)