• Just Me
    Äldre 4 Apr 13:14
    1619 visningar
    3 svar
    3
    1619

    Åka MC från kyrkan

    Min sambo älskar sin HD högt.... så vi tänkte åka MC från kyrkan!!
    Jag funderar på hur jag ska skydda klänningen, ev så får jag sy en "överdragskjol" i vitt tyg o ha över - vad tror ni om det ?

    Och nej vi ska inte åka hela vägen, bara till andra sidan "holmen" (så vi inte syns mer från kyrkan)  sen tar vi bil till festen

  • Svar på tråden Åka MC från kyrkan
  • Äldre 4 Apr 13:42
    #1

    Sy ett överdrag. Gärna i något "duschdraperi-aktigt" tyg. Och gärna lite tight så att du kan dra ihop kjolen så den inte fastnar i hjulen...
    Jag skulle nog ha sytt på ett "handtag" till och med så jag kunde ha hållt upp klänningen om jag behöver. Glad

  • Just Me
    Äldre 4 Apr 14:30
    #2
    Chicita skrev 2011-04-04 13:42:27 följande:
    Sy ett överdrag. Gärna i något "duschdraperi-aktigt" tyg. Och gärna lite tight så att du kan dra ihop kjolen så den inte fastnar i hjulen...
    Jag skulle nog ha sytt på ett "handtag" till och med så jag kunde ha hållt upp klänningen om jag behöver. Glad
    Jo det var min tanke oxå, men det där med handtag hade jag inte tänkt på!! Jättesmart - tack för tipset!
  • Äldre 4 Apr 16:25
    #3
    Just Me skrev 2011-04-04 14:30:57 följande:
    Jo det var min tanke oxå, men det där med handtag hade jag inte tänkt på!! Jättesmart - tack för tipset!
    Kom precis att tänka på att det kanske hade varit bäst att sy det som en "påse" så att det inte kan stänka upp lera underifrån och in i "överdragskjolen"...
    Om du kan hitta en lång dragkedja och ha i ena sidan av "påsen" så borde det vara lätt att kliva i den också. Om du gör det precis bredvid motorcykeln så är det ju i stort sett bara att luta dig tillbaka och sätta ner rumpan på den sen och åka iväg Glad 
Svar på tråden Åka MC från kyrkan