• Hoppe

Inspiration för inbjudningskort

Har äntligen fått iväg alla inbjudningar! När jag skulle börja med dem så kunde jag inte bestämma mig för en stil, så det fick bli olika till alla. Blev himla kul och inte så enformigt pyssel och skönt att inget kort är det andra likt för då skulle jag börja jämföra dem och se alla smågrejer som inte är perfekta Flört

Här är några av dem jag gjorde...

Hur ser era kort ut?

• Svar på tråden Inspiration för inbjudningskort
  • TheD

Vi har dessa fast med våra namn ;)

VI vill att allt ska vara enhetligt och stilrent :)

• Jossis81

jättefina!!!

så här ser våra ut, som kommer att ligga i våra gästers postlådor idag :)
  • Hoppe
    Jossis81 skrev 2011-04-04 07:58:33 följande:

jättefina!!!

jättefina!! älskade blommönstret!
  • Bridezilla11

Jossis81: Får jag fråga hur ni gjort med inbjudningstext delen. Har ni skrivit ut den själv, eller beställt det någonstans? Jättefint var det! Ge mig gärna tips på hemsidan i så fall :)

• queenelin

Vilka fina inbjudningar! Jag gillar också när inte alla är likadana! Fast nu kommer våra att bli det i alla fall... Jag har gjort våra i InDesign med höstigt tema. Inte så fasligt eleganta eftersom jag vill att de ska sla an tonen på festen som jag vill ska vara familjär och avslappnad. Det är ett dubbelvikt A4 som liksom blir ett liggande A5, med texten på insidan och plats för adress utanpå. Sedan kommer jag att försluta dem med små "änglaben" i olika bruna nyanser.

Jag funderade länge på den där modellen som Hoppe har, tycker det är så fint att man viker upp kuvertet med kortet inuti.

Ska se om jag får till en bild på mina kort (som inte ska gå ut förrän om ett par månader).

• Jossis81
    Bridezilla11 skrev 2011-04-07 13:08:22 följande:
    Jossis81: Får jag fråga hur ni gjort med inbjudningstext delen. Har ni skrivit ut den själv, eller beställt det någonstans? Jättefint var det! Ge mig gärna tips på hemsidan i så fall :)
    Tack! Den har vi skrivit ut själva i Word. Å så använde vi ett pärlemorpapper.
  • förlovadflicka
    Jossis81 skrev 2011-04-07 20:55:45 följande:
    Tack! Den har vi skrivit ut själva i Word. Å så använde vi ett pärlemorpapper.
    Va, är det sant? Har ni gjort dem själva? Hur fixar man en sån layout? :) 
  • BlivadeBrud2011

jättefina!!!

åhh vad fina !
    "kuverten" köper man såna eller klipper man ut själv?
  • Kosmoskissen

Vi har också såna konvolut-kort Glad Köpte silverlack och sigill på Panduro.
  • Kosmoskissen

jättefina!!!

Superfina Skrattande
  • Jossis81
    BlivadeBrud2011 skrev 2011-04-13 12:58:09 följande:
    åhh vad fina !
    "kuverten" köper man såna eller klipper man ut själv?
    Tackar så mycket :)Det är färdiga konvolut som jag har sätt på rospapperet å texten på själv!
    Kosmoskissen skrev 2011-04-13 13:59:07 följande:
    Superfina Skrattande
    Tack! Va roligt att du också har konvolut, å dom var också otorligt fina!!
Svar på tråden Inspiration för inbjudningskort