• Pinkgrape

Tips på bra bordsplacering?

Nu menar jag dock lite mer bokstavligt talat. Jag behöver hjälp med hur man kan placera borden i lokalen vi har hyrt. Det får plats upp till 100 gäster ungefär och vi kommer vara kring 70st skulle jag tippa på. Det är rektangulära bord i ek, typ såna här.

Jag börjar dock tycka att det känns lite knepigt med en bra bordsplacering. Lokalen ser ut ungefär såhär, dock inte riktigt så skalenligt ritat kanske. Mina kunskaper i paint är begränsade :P

Hur ska man placera ut borden så att det blir så bra som möjligt?

Jag blir verkligen överlycklig om någon har ett förslag, det behöver inte vara ett jättebra förslag, utan bara ett förslag. En tanke, en idé. Något jag kan tala om är att mellan väggen åt höger och pelarna ryms det 3-4 bord på längden, om jag minns rätt.

• Svar på tråden Tips på bra bordsplacering?
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 22:22:42 följande:
    Nu menar jag dock lite mer bokstavligt talat. Jag behöver hjälp med hur man kan placera borden i lokalen vi har hyrt. Det får plats upp till 100 gäster ungefär och vi kommer vara kring 70st skulle jag tippa på. Det är rektangulära bord i ek, typ såna här.

Jag börjar dock tycka att det känns lite knepigt med en bra bordsplacering. Lokalen ser ut ungefär såhär, dock inte riktigt så skalenligt ritat kanske. Mina kunskaper i paint är begränsade :P

Hur ska man placera ut borden så att det blir så bra som möjligt?

Jag blir verkligen överlycklig om någon har ett förslag, det behöver inte vara ett jättebra förslag, utan bara ett förslag. En tanke, en idé. Något jag kan tala om är att mellan väggen åt höger och pelarna ryms det 3-4 bord på längden, om jag minns rätt.

Vad är diametern på pelarna?
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-03 22:49:27 följande:
    Vad är diametern på pelarna?
    De är inte speciellt breda/tjocka, skulle tippa på ca 50-60cm i omkrets.
    Vad det blir i diameter.. hm.. 25-30cm? :P
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 22:59:10 följande:
    De är inte speciellt breda/tjocka, skulle tippa på ca 50-60cm i omkrets.
    Vad det blir i diameter.. hm.. 25-30cm? :P
    Haha...hm. HUr blir det med runda bord? För E-bord kan bli svårt. Beror på hur gärna ni vill att alla ska kunna se er...?
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-03 23:23:22 följande:
    Haha...hm. HUr blir det med runda bord? För E-bord kan bli svårt. Beror på hur gärna ni vill att alla ska kunna se er...?
    Vart får man tag på runda bord då? Jag är ju inte så sugen på ännu en kostnad för att hyra in andra bord :/ Jag tänker också att E-bord nog blir lite svårt och där har jag som slut på idéer :P

Nä, alla behöver inte se oss jättenoga. Vi är nog inte bekväma med att vara så pass i centrum :P Dessutom lär vi nog möblera om efter middagen för att få lite dansyta och då hinner vi ju träffa alla ordentligt, ja, även före middagen.
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 23:35:59 följande:
    Vart får man tag på runda bord då? Jag är ju inte så sugen på ännu en kostnad för att hyra in andra bord :/ Jag tänker också att E-bord nog blir lite svårt och där har jag som slut på idéer :P

Nä, alla behöver inte se oss jättenoga. Vi är nog inte bekväma med att vara så pass i centrum :P Dessutom lär vi nog möblera om efter middagen för att få lite dansyta och då hinner vi ju träffa alla ordentligt, ja, även före middagen.
    Tänkte om det även finns runda bord som tillhör lokalen. Men nej...hm... Det är svårt när man inte kan uppskatta ytan på riktigt. Men..nu måste jag tänka. Kommer serveringsluckan användas aktivt?
  • TheD

Nu vet jag inte hur många som får plats längs varje vägg men kan ni inte ha som ett H. Men det beror på hur ni vll att ert bord ska vara. Villni ha folk sitta på andra sidan bordet..?

Eller ett

H men med två halvtungor ner på var sida av mittenstrecket...

• Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-03 23:38:33 följande:
    Tänkte om det även finns runda bord som tillhör lokalen. Men nej...hm... Det är svårt när man inte kan uppskatta ytan på riktigt. Men..nu måste jag tänka. Kommer serveringsluckan användas aktivt?
    Nej, det finns ett runt bord, men det räcker ju inte riktigt. Tyvärr. Jag hade helst haft runda bord.

Nej, jag vet att det är svårt. Det är svårt för mig också, även när jag hade måtten på lokalen. Måste åka dit igen och mäta mer ordentligt.

Den kommer förmodligen inte att användas till annat än när borden ska dukas av, skulle jag tippa på. Det finns inga fönster heller, bara pyttesmå, det är en källarlokal som är rätt mysig :)
  • TheD

Mysig belysniing går ju att ordna ;) Men jag tror på mitt H med två halvbord på var sida av mittenstrecket.

• Pinkgrape
    TheD skrev 2011-04-03 23:44:59 följande:
    Mysig belysniing går ju att ordna ;) Men jag tror på mitt H med två halvbord på var sida av mittenstrecket.
    Det är faktiskt mysig belysning. Kristallkronor i taket och lampetter i kristall på väggarna :)

Ett H är nog inte alls så dumt tänkt.
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 00:00:37 följande:
    Det är faktiskt mysig belysning. Kristallkronor i taket och lampetter i kristall på väggarna :)

Ett H är nog inte alls så dumt tänkt.
    Upp till erGlad För då kan ni utnyttja båda väggarna så att säga
Svar på tråden Tips på bra bordsplacering?