• Zelmah

Arra om en metal-låt, förslag på låtar?

Nu har ett par av mina underbara musikervänner som har en duo erbjudit sig att spela för oss på våran stora dag. Gissa om vi blev glada när de ivrigt och glatt bad om att få spela något! Härligt, o inte ens behövde vi fråga själva :)

Nu är det så här, de har massa egna låtar (släppte en skiva i november o var bland annat med o spelade på Nyhetsmorgon) men de skulle väldigt gärna göra något särskilt för oss och undrade om det inte vore kul att arra om nån metal eller gammal hårdrockslåt. Det tyckte vi passar oss jättebra, vi lyssnar en hel del på metal (och en massa annan musik med såklart) och har det med oss sen gammalt... Ni kanske har hört Hellsongs som har arrat om klassiska hårdrockslåtar till ett softare sound.
    T ex denna gamla Ozzy Osbourne-låt:

eller denna Iron Maiden-låten:

ja ni fattar tänket...
    Nu behöver jag förslag på låtar! Hittils har vi funderat på Guns n´Roses "Sweet child O´ mine", men att man byter ut "child" mot att sjunga "love" hela tiden istället för bara inemellanåt. tror ni texten funkar då? eller är den för frågande till vart relationen bär hänn?

Vad tror ni om ett annat arr på den?? Eller har ni andra förslag så dela gärna med er! Det är svårt att hitta låtar där det inte är olycklig kärlek tycker vi... det ska ju vara lycklig kärlek! Skrattande
    Tack!

• Svar på tråden Arra om en metal-låt, förslag på låtar?
  • Zelmah

ingen som har nåt kul låtförslag?

• Lev idag

Spännande!! :D
    För oss blir det också massa rock eller metal som spelas i högtalarna.
    Men själv har jag bett en kompis och hans band att arra om den gotländska brudmarschen till en rockigare stil, lite queen-aktig :)
    Så här blir det helt tvärtom. :)
    Men tyvärr har jag inget tips på nån låt. Ska tänka efter lite grann :)

• Zelmah

tack ändå :)

ja det är lite kul tycker jag :) sen kommer det ju bli en hel del gamla hårdrocksklassiker inbakat i spellistan på kvällen med, blandat med massa annat. Vi kommer behandla många eror och genres i vår musiklista, allt från gammal 30-40-tals jazz via trubadurer som Vreeswijk, Winnerbäck  via Presley och genom gamla popklassiker till 80-talshits, synth och country, gubbrock och modernare dansmusik och hårdrockslåtar från flera grenar och även lite singer/songwritermusik hehe... det blir en väldig blandning där alla nog finner nåt som de gillar. Vi älskar musik!

Men inte så många här på bt som lyssnar på hårdrock verkar det som...

• Zelmah
    Lev idag skrev 2011-03-31 18:31:10 följande:
    Men själv har jag bett en kompis och hans band att arra om den gotländska brudmarschen till en rockigare stil, lite queen-aktig :)
    Så här blir det helt tvärtom. :)
    Låter grymt! Det blir säkert hur häftigt som helst! Skrattande
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-03-31 21:47:11 följande:
    tack ändå :)

ja det är lite kul tycker jag :) sen kommer det ju bli en hel del gamla hårdrocksklassiker inbakat i spellistan på kvällen med, blandat med massa annat. Vi kommer behandla många eror och genres i vår musiklista, allt från gammal 30-40-tals jazz via trubadurer som Vreeswijk, Winnerbäck  via Presley och genom gamla popklassiker till 80-talshits, synth och country, gubbrock och modernare dansmusik och hårdrockslåtar från flera grenar och även lite singer/songwritermusik hehe... det blir en väldig blandning där alla nog finner nåt som de gillar. Vi älskar musik!

Men inte så många här på bt som lyssnar på hårdrock verkar det som...
    Hihi, spelar apocalyptica-låtar i en cellosextet, sånt är coolt ;) 
  • FriPhi

Den här har vart uppe i en annan tråd "I was made for loving you" fast inte riktigt som när Kiss spelar den :)
    Gillar den mer och mer.

">

• Heloise

Jag och min man gick intill Sweet child o'mine på orgeln,  det är nog kanske det ögonblick jag minns bäst, att det lät precis så j-vla fantastiskt som vi hade hoppats

Sedan hade vi en solist som sjöng Oasis Wonderwall, kanske inte ett klockrent val, men det var perfekt för oss

Många har ju haft Curly Sue.

• Zelmah
    FriPhi skrev 2011-04-01 18:33:00 följande:
    Den här har vart uppe i en annan tråd "I was made for loving you" fast inte riktigt som när Kiss spelar den :)
    Gillar den mer och mer.

">

" target="_blank">

jo den e fin men mina vänner vill göra själva arret själva så att säga. De var lite det som var grejen så då känns det fel att ge dem enredan  färdig omarrad låt då...
  • Zelmah
    Heloise skrev 2011-04-01 18:59:56 följande:
    Jag och min man gick intill Sweet child o'mine på orgeln,  det är nog kanske det ögonblick jag minns bäst, att det lät precis så j-vla fantastiskt som vi hade hoppats

Sedan hade vi en solist som sjöng Oasis Wonderwall, kanske inte ett klockrent val, men det var perfekt för oss

Många har ju haft Curly Sue.
    Najs! Det låter jättefint! Skrattande
  • 4everwe2
    Zelmah skrev 2011-03-31 17:45:56 följande:
    ingen som har nåt kul låtförslag?

TILL DEATH DO US PART BY WHITE LION

Den låten tycker jag är helt underbar
  • Zelmah
    4everwe2 skrev 2011-04-03 19:02:03 följande:

TILL DEATH DO US PART BY WHITE LION

Den låten tycker jag är helt underbar
    tack för tipset, ska kolla in den :)
Svar på tråden Arra om en metal-låt, förslag på låtar?