• Emblas Mamma

ÅH vad det är svårt med bordsplacering! Blandar ni släktinarna?

Hur gör ni med bodsplaceringen?
    Blandar ni släktingarna från brudens och brudgummens sida?
    Eller sätter ni dom vid varsitt långbord?

Jag har gjort ett exempel på bordsplacering, vi har ett E-bord där jag satt min släkt till vänster, hans släkt till höger och vännerna i mitten.
    Men min släkt är tre gånger så stor så jag MÅSTE ju blanda.
    Men det blir ju svårt med eftersom man får försöka sätta dom närmaste släktingarna närmast oss och sen rangordna.

Jag tycker nog bordsplaceringen är värst hittills! Eller vad säger ni? :)
    Vi har nästan 80 gäster att sätta upp..
    Alla har inte Svarat för det är inte förrän 1 Maj, men vill ändå har ett litet preliminärt..

• Svar på tråden ÅH vad det är svårt med bordsplacering! Blandar ni släktinarna?
  • Bröllop201187

Vi blandar släkt och vänner, för att det ska bli så stor variation som möjligt.

Vi har 113 gäster att placera ut =)

Jo det är det jobbigaste hittils... 

• Sandrina

Jag tycker bordsplaceringen är extremt svår. Börjar fundera på fri bordsplacering, haha!
    Vet inte i vilken ände man ska börja. Och så har jag nog ganska höga krav. Man vill ju att alla ska trivas och ha så trevlig som möjligt!!

Tips??

• Skumboll

Vi blandar hej vilt! Tycker det är skittråkigt när det blir grupperingar....

• Emblas Mamma

Men GUD vad svårt! alla blandar ! :P
    Jag tänker nog inte blanda släkt och vänner, eftesom vännerna inte känner varandra heller så skulle det nog vara kul om dom fick lära känna varandra!

Men jag kanske ska blanda släkten lite mer!!
    så grymt jobbigt :P

XenaK skrev 2011-03-31 12:55:47 följande:
    Vill återigen tipsa om www.perfecttableplan.com/
    sjukt smidigt
    3 September 2011
    tack för tipset! där ska jag gå in och kika lite :)
  • Chicita

ca 90% av våra gäster är sambons släkt. Resten är gemensamma vänner.
    Jag har bara med min bror och hans dotter, min mamma (om hon fortfarande lever) och min pappa och hans nya tjej.
    Jag har bjudit mina farbröder med respektive men dom har tackat nej.
    Min låtsasfarmor har också sagt nej, hon fick nyss en stroke så jag förstår henne.
    Mina två kusiner har inte svarat än men jag tror inte att dom kommer...

Så mitt problem är snarare att försöka blanda in de få som INTE är hans släkt, med dom...
    Nu har jag krånglat till bordsplaceringen ännu mer genom att låta klädsel (tema) styra. Så "adel" sitter närmast honnörsbordet, "borgare" bortanför adeln, "bönder" näst längst bort och sist de som kommer i vanliga kläder...

Och vi har också E-bord...
    Måste invänta OSA-korten innan jag kan börja ordentligt med planeringen. Men jag har gjort några prov och placerat ut de som jag VET ska komma än så länge i alla fall..

Men för att svara TS lite mer direkt, så ja jag tycker att du ska blanda släkter och vänner.
    Men försök låt alla ha någon i närheten som dom känner.
    Vi kommer att sätta par diagonalt över borden så dom har varandra i närheten men inte "till bordet" så att säga.
    Och försöka blanda lite efter vilken typ av människor dom är så att alla hittar någon att prata med 

• awarwen

Det här har gett mig gråa hår och arga rynkor...
    Hade ett ark där jag hade fyllt i allas namn med blyerts runt borde, men gissa om jag har fått sudda.
    Det blev ju aldrig bra. Så igår fick jag nog och tog ett jätteark, skrev allas namn på små namnlappar och nu har jag satt fast dem med kludd. Mycket lättare att flytta runt nu!
    Har lagt grunden, men måste invänta svaren som ska komma senast den 9 maj innan jag blir färdig.
    Närmast oss har vi de absolut närmaste, därefter har vi (jag) blandat släkt och vänner hej vilt.
    Har utgått från hur de är som personer istället för släktskap. Vill att det ska vara bord där alla har en chans att trivas med varandra och där det finns minst en person som "vågar" bryta tystnaden och börja prata.
    Just nu känns det som att jag har lyckats, men som sagt, det hänger ju på svaren som kommer in.
    Kanske måste jag börja om från början sen Foten i munnen

• Aniara4

Blandar, absolut! Så långt som möjligt kommer jag att försöka sätta en från min sida med en från hans sida. Det ÄR svårt, och jag kommer säkert att svära en del när jag tar itu med det på allvar, men jag tycker faktiskt det är lite roligt att gå och klura på vilka som kan tänkas ha nåt gemensamt också. Det var t.ex. jättekul när det slog mig att det fanns EN person på hans sida som skulle kunna ha nåt utbyte av min träiga ingifta släkting.

Sen ska det finnas andra personer i närheten som de känner, mitt emot eller på andra sidan eller inom prathåll i alla fall, men inte som bordspartner.

• Aniara4

Tillägg:
    Anledningen till att jag tycker det känns roligare är just att de som känner en av oss till största delen känner varandra också, de har träffats på födelsedagar och andra fester som en av oss stått för. Ok, släktingarna utanför familjen kanske inte känner mina kompisar så väl, men de träffar ju i alla fall varandra med jämna mellanrum på olika fester. Kompisgäng likaså - de träffas ju jämt annars, det kan vara kul med lite omväxling!

Svar på tråden ÅH vad det är svårt med bordsplacering! Blandar ni släktinarna?