• utlandssvensk

Smådalarö Gård och Utö Vardshus?

Hej!

Ar det nagon som har haft sitt brollop pa eller varit pa brollop pa Smadalaro Gard och Uto Vardshus?

Vad har ni for erfarenheter?

Tack pa forhand for all hjalp!

• Svar på tråden Smådalarö Gård och Utö Vardshus?
  • Fideli

Vi tittade på Smådalarögård, det är jättefint, ligger perfekt vid vattnet och har bra mat. I början verkade stället jättebra, men efter ett tag upplevde vi att personalen inte var proffsig eller hade full koll. Vi fick tex helt olika uppgifter beroende på vem man pratade med, på allt från pris (det skiljde nästan 40%!!!) till hur saker och ting skulle funka. Kontraktsförslaget vi fick hem skiljde sig helt från det vi muntligen kommit överens om (i antal personer, antal rum etc) och saknade helt priser (vilket man måste uppge enligt SHR riktlinjer som de sade sig följa). Dessutom blandade de hela tiden ihop oss med ett annat par...

Till slut gav vi upp, och har nu bytt ställe - och med otroligt proffsig personal, och framför allt EN person som är ansvarig för festarrangemang.

Jag tror dock att man kan ha ett riktigt fint bröllop på smådalarö gård - men se då till att få allt på papper tidigt!

/F

• Brud i Augusti

Hej utlandssvensk,

Jag och min man fick vårt skärgårdsbröllop på Utö och hade således mottagning och middagen på Utö Värdshus.

Vi tycker att de skötte allt galant. Personalen bjöd oss dit en lördag lunch redan i februari. De tipsade oss om båt för våra gäster från kyrkbryggan till Gruvbryggan. Vi bokade upp halva stället allt från vandrarhem till stugor och svit.

På själva bröllopsdagen ordnade Värdshuset en otrolig skärgårdsbuffé och brudskål (enligt våra önskemål, de hade aldrig haft ngt liknande förrut) utanför Societetshuset med utsikt över havet för 70 personer. De bar upp alla presenter till ett rum och låste in dem samt satte på lappar utan att vi bad om det - vi öppnade presenterna kvällen efter. De ordnade bröllopsmiddag för det mindre sällskapet (23 vuxna och 5 barn). Fisken var SALT - men för övrigt var maten fantastisk. Senare tårta, dans med bar i Societetshuset.

ALLT sköttes perfekt och de var jättebra att ha att göra med! Jag kan verkligen rekommendera Utö Värdshus - vi ska dit igen på julbord med våra familjer.

Kram Sanna

• Brud i Augusti

Förresten, så var det himla mysigt att hela sällskapet sedan möttes vid det otroliga frukostbuffén på morgonen.

Vi gjorde en helhelg av det och redan på fredagen så möttes 14 vuxna och 4 barn upp därute och badade och grillade. JÄTTElyckat!

Sanna, som ff är lite lyrisk...

Svar på tråden Smådalarö Gård och Utö Vardshus?