• andcar37

Herrgård i Stockholm för borgerligt bröllop

VI ute efter en herrgård att gifta oss på. Har varit på bröllop på Riddersvik och Högberga, båda aldeles utmärkta och precis något sådant vi letar efter. Men man kan ju inte använda samma lokaler som sina bästa vänner.

Kravlistan är följande:

- Vigsel på plats utomhus i fin omgivning, med natur och gärna vatten.
    - Gärna något lagom stort där man kan vara själva
    - 60 pers måste kunna sitta i samma lokal och äta middag.
    - Hyfsat nära Stockholm, inte mer än en timme, helst mindre.
    - Bra mat, som lagas på plats, inte catering
    - 1500 per person känns som någon sorts smärtgräns men den går att tulla på.

Några bra tips?
    Vi har tittat en del men vill gärna ha personliga tips.

• Svar på tråden Herrgård i Stockholm för borgerligt bröllop
  • Sommarbrud

Nyckelvikens herrgård, men blev nu osäker lagar de maten där? Var på bröllop förra sommaren där väldigt fint men tror det kostade 1700 per person men det var med bar också har jag för mig att de sa. Men väldigt fint ställe perfekt om man inte är så många (det var 70 på det bröllopet förra sommaren) Hmm ska tänka lite jag har ju en lista eftersom vi letade själva efter ett ställe

• andcar37

Nyckelviken tycker jag verkar trevligt, har varit där för ett tag sedan. Min undran är om de verkligen har plats för 60 i samma sal, tveksam, det är ganska viktigt för oss.

• andcar37

Kragga verkar också bra men skulle föredra södra stockholmsregionen

• Thinkerbelle

Hva med haringe slott? Er også veldig fint:) ingen herregård da, men slottet er ganske lite, for slott å være iallefall:)

• Rebbak

Min syster gifte sig på Såstaholm i Täby. Själv gifter jag mig på Högberga, men där ville du ju inte vara =) men det är superfint.

Vi kollade på en del ställen på Värmdö också, kommer inte ihåg namnet just nu

Annars Elfviks gård

• hoodilady

Här kommer herrgården som uppfyller alla dina krav!!

Ludvigsbergs herrgård på Muskö i Haninges skärgård! 50 min från sthlm (Bilväg dit) Går att åka buss, en kock som lagar maten där, 2 rätters plus tårta för 850kr per person inkl alkohol paket!!
    Vi är så glada att vi ska gifta oss där! Ska gifta oss i den vackra trädgården utanför under träden.
    ludvigsberg.se

Man kan även ändra menyn och beställa vilken galen tårta du vill från Chokladhuset i Nynäshamn (världens godaste choklad!)

Vi ska ha 49 gäster och vi är 49 som sover över där! (535 kr per person i del i dubbelrum)
    Vi ska sova över där alla gäster i så vackra rum.

• KlaraV89

Jag kan föreslå Görvelns slott
    // K

• Sommarbrud

Vi satt 70 personer i samma sal på nyckelviken så det funkar :)

Vi ska vara på Görvälns Slott och det är verkligen super fint men kostar lite mer än 1500 per person men om ni vill tulla lit epå gränsen så är det så fint där. Glad

• GeneralElectric

Jag föreslår Villa Pauli i Djursholm! Förvisso inte en herrgård, men lika elegant och uppfyller allt annat du efterlyser. Dock vet jag inte vad de har för priser. Har varit där som gäst på ett bröllop, och det var väldigt fint. Det brudparet hade vigsel i Djursholms kapell, men ni skulle kunna vara på gräsplanen mellan Villa Pauli och vattnet, kanske. Det gick smidigt att komma dit från Stockholms innerstad. Vill ni lyxa till det kan ni ju också viga er någon annanstans och ta gästerna med båt till Villa Pauli.

• hoodilady
    GeneralElectric skrev 2011-05-09 16:44:32 följande:
    Jag föreslår Villa Pauli i Djursholm! Förvisso inte en herrgård, men lika elegant och uppfyller allt annat du efterlyser. Dock vet jag inte vad de har för priser. Har varit där som gäst på ett bröllop, och det var väldigt fint. Det brudparet hade vigsel i Djursholms kapell, men ni skulle kunna vara på gräsplanen mellan Villa Pauli och vattnet, kanske. Det gick smidigt att komma dit från Stockholms innerstad. Vill ni lyxa till det kan ni ju också viga er någon annanstans och ta gästerna med båt till Villa Pauli.
    Kostar minst 1700:- per person va?! Tror det har gått upp till 1900 SEK i år...
    Men det är fint!
  • Eileme

Vårt blivande bröllopsställe låter precis som det du frågar efter...
    Bergby Gård i Hallstavik.... lite mer än en timme från centrala Sthlm förvisso...

Vi ska ha våran middag i Herrgården och ha den borgerliga cermonin i deras trädgård.
    Vi var där och såg den förra sommaren, underbart vacker och vetter ut mot en stor sjö!

De lagar maten själv och har riktigt bra kuvertpriser!
    Dessutom är det tillmötesgående och verkar duktiga!

Har sett att de har en annons i högerspalten här på sidan, men annars är det bara att googla!

Svar på tråden Herrgård i Stockholm för borgerligt bröllop