Restylane i bekymmersrynkan?
Någon som fixat bekymmersrynkorna mellan ögonbrynen med restylane, eller kanske juvaderm? Hur många ml. behövs, vad kostar det och hur ofta behöver man fylla på? Blev ni nöjda?
Någon som fixat bekymmersrynkorna mellan ögonbrynen med restylane, eller kanske juvaderm? Hur många ml. behövs, vad kostar det och hur ofta behöver man fylla på? Blev ni nöjda?
Har inte gjort det själv men en vän gjorde det nyligen och hon är väldigt nöjd med resultatet. Vet ej hur många ampuller som anv eller hur mycket det kostade (brukar väl ligga kring 2-3 tusen kr) men hon beräknas komma behöva fylla på någongång under sommaren. Så hållbarheten är bara några månader, Dock så funderar hon då prova botox ist för mer långvarigt resultat.
Hm jag funderar också på restylane i rynkan mellan ögonbrynen...vore intressant att höra kostnad och om det gör ont....
Jag tror jag hört att hållbarheten är aningens individuell, men att man efter några gånger behöver göra det mer sällan. Vet inte om det stämmer. Intressant att höra någon som testat..
Jag har fått Botox som behandling för migrän, och kan tipsa om att det funkar väldigt bra mot just rynkan mellan ögonbrynen.
När jag har fått som mest så har jag fått det injicerat mellan ögonen, ovanför ögonbrynen, i tinningarna och på flera punkter i pannan och jag har ändå sett "normal" ut eller vad man ska säga. Så man behöver inte oroa sig för att se stel och konstig ut, det krävs ganska mycket för det.
*Puffar! Vill oxå veta mer om detta...
*Puff puff*
Finns ngn som vet??
Jag är lite osäker på priser eftersom jag får det som 'medicin', men jag tror att det kostar runt 2000 på en klinik.
Med Botox så fyller man inte ut något som med t ex Restylane, utan man paralyserar musklerna som gör att man kan dra ihop ögonbrynen.
När jag fått mina behandlingar så har en ampull räckt gott och väl till hela pannan, mellan ögonen, käkmusklerna och t o m nacken, så det skulle förvåna mig om du behöver mer än en ampull hos en skönhetsklinik för att bara fixa rynkan mellan ögonen.
Jag har aldrig fått några bieffekter, man kan bara känna sig lite stel. Vilket man ju också är eftersom det känns som att man rynkar pannan, men inget händer :)
Sen går det gradvis ur efter typ 3-4 månader.
Har läst att man kan få bedövning och smärtstillande tabletter innan, men jag tycker inte att det behövs.
Det går väldigt fort och pannan är inte jättekänslig enligt mig.
Det enda som känns lite konstigt är att det knastrar när de för in sprutan, iaf i pannan.
Botox verkar ju effektivt eftersom det ger sig på orsaken till rynkan-musklerna, men själv vågar jag mig nog inte på det i nuläget.
Vill testa restylane eller juvaderm som känns säkrare. Ingen som testat det?