• syringa

    Vilken lokal i Uppsala rekommenderar ni?

    Hej! Jag gifter mig sommaren 2012 och vi blir nog en femtiotalet vuxna och tjugotalet barn i alla åldrar. Jag tror att vi har bestämt oss för en kyrka öster om Uppsala, men lokal är den stora frågan.

    Jag efterlyser lite tips - vilka lokaler i Uppsala är att rekommendera?
    Vi har inte bestämt oss för om vi ska ha lokal + catering eller om vi ska ha hela middagen på ett ställe där de ordnar mat och personal. Öppen för förslag!

  • Svar på tråden Vilken lokal i Uppsala rekommenderar ni?
  • Lisa201109

    Vi kommer att ha vår fest på Orangeriet i Linnéträdgården. Lokalen är ljuvlig med kristallkronor och kakelugnar. Ingen enorm lokal, utan man kan få det mysigt och intimit. Mat och dryck + allt annat fixas av hotel Linné. 

  • Nalinie

    Vi kommer vara på Kaplangården i Gamla uppsala och ha helgessons kök med personal och buffé.

  • syringa
    Sörön10 skrev 2011-03-30 12:29:27 följande:
    Danmarks bygdegård är ju jättemysig! Om ni nu ska hålla till öster om stan. Annars är ju nationerna trevliga! 
    Vi ska åka och titta på den! Har du egen erfarenhet av bröllop där?
  • Sörön10
    syringa skrev 2011-03-31 10:00:35 följande:
    Vi ska åka och titta på den! Har du egen erfarenhet av bröllop där?
    Jepp! 

    Eller, bara som musiker två gånger och det är jättemysigt där! Iofs säger det ju ingenting om hur lätt det är att organisera etc. Men det är mysigt iaf! =) 
  • syringa
    Lisa201109 skrev 2011-03-30 13:27:36 följande:
    Vi kommer att ha vår fest på Orangeriet i Linnéträdgården. Lokalen är ljuvlig med kristallkronor och kakelugnar. Ingen enorm lokal, utan man kan få det mysigt och intimit. Mat och dryck + allt annat fixas av hotel Linné. 
    Låter mysigt! Lokalen ser helt fantastisk ut från utsidan.
    Får man fråga vad kostnaden blir i runda lag? Hotell Linné, har ni valt dem själva som cateringfirma eller har de ett stående avtal med Orangeriet?
  • syringa
    Nalinie skrev 2011-03-30 13:41:05 följande:
    Vi kommer vara på Kaplangården i Gamla uppsala och ha helgessons kök med personal och buffé.
    Tack för tips, har ej hört talas om varken Kaplansgården eller Helgessons kök tidigare.
  • syringa
    Sörön10 skrev 2011-03-31 10:24:50 följande:
    Jepp! 

    Eller, bara som musiker två gånger och det är jättemysigt där! Iofs säger det ju ingenting om hur lätt det är att organisera etc. Men det är mysigt iaf! =) 
    Okej, tack så hemskt mycket!
  • Lisa201109
    syringa skrev 2011-03-31 10:41:51 följande:
    Låter mysigt! Lokalen ser helt fantastisk ut från utsidan.
    Får man fråga vad kostnaden blir i runda lag? Hotell Linné, har ni valt dem själva som cateringfirma eller har de ett stående avtal med Orangeriet?
    Klart man får fråga det. Runt 7000 i grundhyra sen tillkommer kuvert, mat och dryckespaket. Det är hotell Linne som har avtal med orangeriet ( som är uppsala univeristets lokal om jag inte misstar mig). Så dom ordnar allt från personal, mat, dukning och städ.  Plus i kanten är att det är centralt  men lite minus att man måste sluta partya kl. 1.00. Men vi gissar att vi kommer att vara lätt utmattade vid den tiden, trots allt.  Hemsida: www.festvaningen.se
  • Oberon

    Vi kommer vara på Norrlands Nation, underbara lokaler och numera är det inte nationen som sköter den utan det är heltidspersonal som bara jobbar med det, Kocken från Lingon är med och sköter om det samt ordnar köket.


    Hittills har allt varit så proffsigt, så bra skött och vi är supernöjda!

  • syringa
    Oberon skrev 2011-03-31 15:48:36 följande:

    Vi kommer vara på Norrlands Nation, underbara lokaler och numera är det inte nationen som sköter den utan det är heltidspersonal som bara jobbar med det, Kocken från Lingon är med och sköter om det samt ordnar köket.


    Hittills har allt varit så proffsigt, så bra skött och vi är supernöjda!


    Åh, de verkar jätteduktiga! Får man fråga vad allt kostar ungefär?
  • kokajo

    Stabby prästgård kanske, om man vill ordna mat och dryck själv. Båten Linnéa funderade vi på, då är det Flustret som står för mat och dryck. Vårdsätra sätesgård ligger fint, vet inte riktigt hur det funkar där dock.

Svar på tråden Vilken lokal i Uppsala rekommenderar ni?