• Bröllop201187

Löshår eller inte?

Hur ska ni göra med löshår kommer ni att använda det eller inte?

Jag är sugen på att använda det pågrund utav att frisyren jag ´ska ha kräver ganska mkt hår, men jag har långt och tjock hår, men känns som jag vill förlänga det lite till... 

• Svar på tråden Löshår eller inte?
  • Sammet

klart det är snygg när  man kan fylla ut det med löshår och dessutom förlänga det. Men det kostar flera tusenlappar....rådgör med en frisör

• Bröllop201187

Jag funderade på att köpa clip on, har använt det förut och gett bra resultat....

• mimmimimmi

ja använder clip on set från hårgrossisten.se billigt som sjutton och man får mycket hår =)

• Millemoj

Jag har Clip-on set från Rapunzel - för att fixa brudfrissan!

• impegno di nozze

Jag har löshår liggande hemma men ska inte sätta in det "på riktigt", frisören kommer bara använda det för att fylla ut frisyren. 

• LoveinSthlm

Köp/använd clip-ons, jag kommer att använda det och till min frisyr (utsläppt 70-tal möter diva ;)  ) då behövs mycket volym vilket tydligen var lätt att bygga upp med dessa :)

• smörblomm

Jepp, löshår kommer att användas här med! Men jag köpte först ett rakt som jag skulle locka själv. Det var uppblandat med fiberhår och gick under INGA omständigheter att locka.
    Ska tillägga att mamma är frissa och hon provade verkligen allt!! Det hela slutade i att jag nu köpt nytt hår men färdiglockat denna gången. Ska ni locka eller våga löshåret så kolla först att det går!!

• perfektionista

Clip ons fungerar jättebra. Man måste ju nästan ha tjockt hår innan för att extensinons skall sitta snyggt. Har man för glest och fint hår så är risken att det syns.

• 11juni2011

Finns det någon som kan svara på detta tro?! Jag tänkte ha en uppsatt frisyr typ hög knut fast lite rufsig. Om man sätter clip ons så "pekar" väl dom neråt  dvs så att håret faller neråt som det ska, men hur blir det när man sätter upp håret då? Eller skall man sätta löshåret i "uppåtgående" riktning? Hoppas någon fattar vad jag menar för det var lite krånligt att förklara haha!

• Millemoj
    11juni2011 skrev 2011-04-22 23:30:57 följande:
    Finns det någon som kan svara på detta tro?! Jag tänkte ha en uppsatt frisyr typ hög knut fast lite rufsig. Om man sätter clip ons så "pekar" väl dom neråt  dvs så att håret faller neråt som det ska, men hur blir det när man sätter upp håret då? Eller skall man sätta löshåret i "uppåtgående" riktning? Hoppas någon fattar vad jag menar för det var lite krånligt att förklara haha!
    Kolla klipp på youtube!

Det finns alla möjliga frisyrer de gör med löshår - och man sätter i det på lite olika sätt beroende på vilken frissa man ska ha.
  • Rebbak

Jag kommer ha löshåt då jag vill ha en stor knut i nacken och mitt egna hår inte är särkilt långt och rätt så tunt.
    Löshåret kommer inte fästas i mitt egna hår permanent utan som utfyllnad, lån av håret ingår i priset för uppsättningen

• 11juni2011
    Millemoj skrev 2011-04-22 23:43:50 följande:
    Kolla klipp på youtube!

Det finns alla möjliga frisyrer de gör med löshår - och man sätter i det på lite olika sätt beroende på vilken frissa man ska ha.
    Smart! Det skall jag göra Tack för tipset!
  • Millemoj
    11juni2011 skrev 2011-04-23 00:10:23 följande:
    Smart! Det skall jag göra Tack för tipset!
    Det var det lilla! Hoppas du hittade nån bra video!
  • prinsessanogrodan

Jag ska göra exentions hos min frisör nu i maj (vi gifter oss 4/6) och sen ska hon göra en provuppsättning och  jag får  också tid att  "känna in håret" som hon säger. Vi fick en bra deal på mat och dryck så vi kan spendera lite extra på annat så därför passar jag på att få göra extensions Jag har alltid velat ha längre och tjockare hår och nu tar jag chansen

• marimekko86

Jag kommer ha löshår. Har haft det förut två gånger, det blir ju himla snyggt om en duktig frisör gör det, och min bästa kompis är frisör . MEN jag vet inte om jag ska sätta in det ordentligt med keratinvax så det sitter flera månader eller om jag bara ska be min kompis fläta och sy fast nån träns med hår som jag har bara en vecka...har sparat ut mitt hår och fått det ganska så långt och löshår sliter extremt mycket på ens egna hår.

Jag ska bara ha utsläppt i stora lockar med en fläta gjord som ett diadem i håret tror jag, eller så hästsvans,på ett snyggt vis. Känner mig så obekväm med uppsättningar och mycket hårnålar och spray mm.

• Sebastiána

Jag hade inte tänkt ha löshå, men frisören vill gärna använda det. Jag hoppas nu bara att hon hittar löshår i rätt färg.

• EllaBella

Jag kommer göra förlängning (keratinvax) med SoCap innan bröllopet. Har haft det flera gånger tidigare och jag lägger hellre 3000:- på en förlängning som jag låter sitta i 3-4 månader än 1000:- på ett clip-on set som jag använder till bröllopet och kanske ett par gånger till. 

Värt att veta är att det är väldigt svårt att göra en riktig uppsättning (alltså typ svinrygg, hög knut el dyl) när man har en "permanent" förlängnig. Jag ska däremot ha uppsläppt med lockar och då är ju en lång förlängning perfekt.

• prinsessanogrodan

Jag ska göra extensions men å andra sidan så ska jag "bara" ha en låg knut i nacken, det blir ingen hög uppsättning, ingen svinrygg eller hög knut eller liknande. Det är inte min stil att ha en avancerad uppsättning högt uppe på huvudet med en massa lockar och sånt. Till vardags har jag typ hästsvans och när jag har mina extensions kommer jag kunna ha en mer rejäl knut i nacken även till vardags.

• Mariamilena80

Jag ska sätta in keratinvax slingor, sätter in det 3 månader innan. Men jag ska ha ganska utsläppt hår så det gör inget om det växer ut några milimeter.
    Jag brukar sätta in det hos 3 årets elever på frisör skolan, där av jag måste sätta in det precis innan de tar studenten.

Svar på tråden Löshår eller inte?