• Brud011

Kan man fästa alla sorters slöjor högt eller lågt??

Har insett att det finns olika typer av slöjor, och nu undrar jag, kan man fästa ALLA högt upp eller "under" frisyren om ni förstår hur jag menar, eller lämpar sig vissa typer av slöjor bättre för det?
    det är en djungel det här ju.. nån som kan hjälpa mig? jag har en slöja som ser ut såhär (lånad bild från ebay):

fast jag vill inte ha den så "puffig" har jag insett nu, utan vill att det ska se ut mer såhär:

har testat att bara fästa kammen längre ner men slöjan är inte så följsam så den står ut lite från ryggen...

hoppas nån förstår hur jag menar :P 

• Svar på tråden Kan man fästa alla sorters slöjor högt eller lågt??
  • Chicita

I princip så ska du väl kunna fästa alla slöjor som du vill.

Men som du säger så är ju vissa i ett stelare material och andra kan vara stärkta. Så det är inte säkert att det funkar... Eller så måste man fästa dom på ett speciellt sätt, kanske inte med kam utan med hårnålar eller liksom mera in UNDER knuten (så att knuten liksom tynger ner slöjan lite om du förstår hur jag tänker)

• Brud011
    Chicita skrev 2011-03-29 13:11:31 följande:

I princip så ska du väl kunna fästa alla slöjor som du vill.

Men som du säger så är ju vissa i ett stelare material och andra kan vara stärkta. Så det är inte säkert att det funkar... Eller så måste man fästa dom på ett speciellt sätt, kanske inte med kam utan med hårnålar eller liksom mera in UNDER knuten (så att knuten liksom tynger ner slöjan lite om du förstår hur jag tänker)

hm ok.. så en slöja med lite mjukare. följsammare material kanske då... så vissa slöjor har inte kam alls alltså utan man fäster dem på annat sätt? 
  • Chicita
    Brud011 skrev 2011-03-29 13:17:26 följande:
    hm ok.. så en slöja med lite mjukare. följsammare material kanske då... så vissa slöjor har inte kam alls alltså utan man fäster dem på annat sätt? 
    Vissa slöjor fäster man med hårnålar.
    En kam är det enklaste, speciellt om man vill kunna ta bort den :)

Om inte slöjan var jättedyr så kan du prova att skölja upp den i lite vatten (fingervarmt).
    Det brukar de flesta slöjor tåla, men inte alla... Det är ett sätt att få skrynkliga slöjor att bli slätare...
    Men om det är stärkelse i din slöja så kan du kanske skölja ur lite av det.
    Om det är materialet så kan du inte göra så mycket åt den. Då är det bara att köpa en ny i så fall... 
  • Brud011
    Chicita skrev 2011-03-29 16:51:50 följande:
    Vissa slöjor fäster man med hårnålar.
    En kam är det enklaste, speciellt om man vill kunna ta bort den :)

Om inte slöjan var jättedyr så kan du prova att skölja upp den i lite vatten (fingervarmt).
    Det brukar de flesta slöjor tåla, men inte alla... Det är ett sätt att få skrynkliga slöjor att bli slätare...
    Men om det är stärkelse i din slöja så kan du kanske skölja ur lite av det.
    Om det är materialet så kan du inte göra så mycket åt den. Då är det bara att köpa en ny i så fall... 
    ok tack snälla för svar. vet inte vad det är för tyg.. lite strävt eller vad man ska säga :) får se hur det går.. kanske hittar nån annan slöja, så svårt på ebay bara där allt står på engelska, även om jag är hyfsad på det. (är så billigt på ebay :P )
Svar på tråden Kan man fästa alla sorters slöjor högt eller lågt??