• Bjorke­fall
    Äldre 27 Mar 22:14
    4244 visningar
    2 svar
    2
    4244

    Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?

    Jag har sedan ett par månader tillbaka så ont vid diafragman/epigastret (dvs där revbenen slutar, högst upp på magen) när jag andas in eller sträcker på mig.
    Om jag sjunker ihop och liksom lutar mig framåt gör det inte ont och jag kan andas in djupt. Men så fort jag sträcker på mig så är det som att det tar stopp någonstans vid diafragman när jag ska andas djupt. Och så gör det ont från diafragma upp längs bröstbenet och upp till halva halsen ungefär.

    Det är jätteirriterande och jag undrar vad det beror på..?
    Läkarna har tagit massa basblodprover och även gjort en CT röntgen på lungorna som såg bra ut.

    Snälla, har någon tips om varför det är såhär???

  • Svar på tråden Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?
  • Millem­oj
    Äldre 27 Mar 22:35
    #1

    En spricka i ett revben kanske?

  • Humlan­66
    Äldre 27 Mar 23:00
    #2

    Tycker du ska gå tillbaka till Läkaren igen jag ..
     Och inte för att vara någon surpuppa men detta är ju faktikst ett bröllopsforum och inte ett forum för amatörläkare. Menar bara att det är bättre att du får ett riktigt besked vad det kan vara än en massa gissningar från blivand brudar ( eller gifta )

Svar på tråden Varför har jag ont vid diafragman/bröstkorgen på inandning eller om jag sträcker på mig?