• marnys
    Äldre 27 Mar 22:05
    6328 visningar
    29 svar
    29
    6328

    Gåvor till toastmaster m fl

    Ni som har gift er, vad har ni gett i gåva till de som har hjälpt till? Tärnor, best man, toastmaster m fl..

  • Svar på tråden Gåvor till toastmaster m fl
  • Höstbr­öllop 2011
    Äldre 27 Mar 23:01
    #1

    Jag har inte gift mej ännu men kommer göra det i september. Till mina tärnor kommer jag betala deras klänningar och de får (givetvis) behålla dem efteråt samt köpa något smycke åt dem, lutar åt en fint pärlarmband som har ett silvrigt hjärta på sej ingraverat med "TÄRNA" och datumet för vigseln.

    Till vår bestman har vi inte kommit på något ännu så där tar jag tacksamt emot tips jag också! Glad

  • missca­t81
    Äldre 27 Mar 23:31
    #2

    Jag funderar på att ge presentkort på centralbadet till mina tärnor, så kan man kanske göra ett gemensamt besök där efter bröllopet och bara ta det lugnt och ha det skönt tillsammans! Till toastmastrarna och marskalk vet jag inte riktigt, whiskey kanske...

  • In Wonder­land
    Äldre 27 Mar 23:37
    #3
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 23:01:14 följande:
    Jag har inte gift mej ännu men kommer göra det i september. Till mina tärnor kommer jag betala deras klänningar och de får (givetvis) behålla dem efteråt samt köpa något smycke åt dem, lutar åt en fint pärlarmband som har ett silvrigt hjärta på sej ingraverat med "TÄRNA" och datumet för vigseln.

    Till vår bestman har vi inte kommit på något ännu så där tar jag tacksamt emot tips jag också! Glad

    Höstbröllop, har du någon länk till det pärlarmbandet? Skulle också vilja ge mina tärnor något sådant.

    TS, ja, vi kommer att ge ganska många presenter: till mina två tärnor, vår bestman, våra föräldrar för att de ställer upp och hjälper till, tre vänner som sjunger i kyrkan samt till mina två vänner som hjälper mig med smink och att sätta ihop brudbuketten. Oj vad mycket presenter det kommer att bli. Någon som har tips på var man kan köpa presenter billigt?


     


  • Sebast­iána
    Äldre 27 Mar 23:38
    #4

    Jag skulle vilja ge bort ett graverat halsband (med tärnans namn) men har inte hittat något sådant.

  • Pinkgr­ape
    Äldre 27 Mar 23:39
    #5

    Haha jag är snåååål, så vi har inte direkt tänkt ge gåvor :P haha Nej, men... Det finns inte utrymme i vår budget för det, lite tyvärr sådär. De vill verkligen inte ha något heller, alla tycker liksom det är onödigt.
    Men så hittade jag dessa armbanden.



    Jag köpte då två såna till mina tärnor, tänkte att något litet kan de få :)
  • Höstbr­öllop 2011
    Äldre 27 Mar 23:45
    #6
    In Wonderland skrev 2011-03-27 23:37:51 följande:

    Höstbröllop, har du någon länk till det pärlarmbandet? Skulle också vilja ge mina tärnor något sådant.

    TS, ja, vi kommer att ge ganska många presenter: till mina två tärnor, vår bestman, våra föräldrar för att de ställer upp och hjälper till, tre vänner som sjunger i kyrkan samt till mina två vänner som hjälper mig med smink och att sätta ihop brudbuketten. Oj vad mycket presenter det kommer att bli. Någon som har tips på var man kan köpa presenter billigt?


     


    http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14327&art=6321887

    Annars rekommenderar jag eBay som vanligt Flört Har man flyt (och tålamod) finns där oändligt mycket till löjligt låga priser!
  • In Wonder­land
    Äldre 28 Mar 00:28
    #7

    Så vackert armandet var! Tänker nog sno din ide där.Skrattande Jättefint verkligen!

  • Höstbr­öllop 2011
    Äldre 28 Mar 00:35
    #8
    In Wonderland skrev 2011-03-28 00:28:38 följande:

    Så vackert armandet var! Tänker nog sno din ide där.Skrattande Jättefint verkligen!


    Ja visst är det! Kul att man kan hjälpas åt här på BT!
  • In Wonder­land
    Äldre 28 Mar 07:35
    #9

    Hittade de här roliga boxershortsen som jag funderar på att ge till vår best man Glad

    Behöver hitta några andra killpresenter, är det någon som vet någon sida där man kan costum make boxershorts med egen text och tryck?

     

  • Äldre 28 Mar 07:54
    #10

    Våra tärnor har fått varsitt halsband i silver, med bärnsten. Och huvudtärnan har fått matchande örhängen.
    Våra bestmen har fått varsitt halsband i brons. Den ena med ett vargkors som hänge och den andra med ett yxhuvud.

    Det här är saker som dom kan ha på sig till bröllopet.
    Vi har erbjudit 500:- i bidrag till kläderna, men alla har tackat nej till det.

    Vi kommer att köpa in ett speciell sorts keramikkrus för alla gäster på honnörsbordet + tärnor och marskalker samt toastmaster (och hans hustru) som dom sen får behålla efteråt om dom vill.
    Och troligtvis får toastmastern också behålla en keramikkanna som vi har haft för att servera vin med... Solig

    Vi bestämde oss för att alla gåvor ska ha ett praktiskt användningsområde och vara anknutet till bröllopet.
    Vissa kommer vi som sagt att använda under själva middagen dessutom...

Svar på tråden Gåvor till toastmaster m fl