• Ylviz

    Gå i högklackat

    Nu är mina Menbur skor inhandlade från Brandos och jag inser att det var aldeles för länge sedan jag gick i högklackat! Hur gör man för att det ska gå lättare? Vicka på höfterna? Lätt böjda knän? Vart ska man ha vikten på tån eller på hälen?
    Tips mottages tacksamt!
    Skor - Menbur: 04194 | Parbild

  • Svar på tråden Gå i högklackat
  • lovis80

    Ett litet tipps är att ha vikten på tån och glöm inte att sträcka ut knät innan vikten läggs över på det andra benet, öva hemma gärna framför spegel så du sjäv ser hur det ser ut och gå in skorna ordentligt innan du anväder dem för att undvika att du får sitta hela kvällenGlad

    Lycka till!!!

  • Mogen

    Och glöm inte att sträcka på dig, in med magen och ut med bröstet.  Mest så du inte får en framåt lutande gång.

  • TheD

    Undvik att knäa!!!!!! Om man sätter sig på ett fik på stan och ser på tjejer i högklckat som går förbi kan man se vem somkan gå i klackar och inte ;)

    Prova att gå med skorna på det underlag du kommer gå på, t.ex. grus/gräs.....

  • Chicita

    Bästa tipset jag har fått var från min mormor.

    Om du liksom låter tårna styra, så att du sträcker foten och halvt "pekar tån" mot marken när du går, så kommer resten automatiskt.
    Det är nästan så att tån ska i före hälen när du går, men bara nästan...

    Men det är bara att träna träna och träna ännu mer för att få till gången. Och du måste ju ändå gå in skorna, så det är bara att knata på så mycket du orkar Flört 

  • Oonah

    Om det är de där skorna du ska ha så kommer det nog gå bra. De ser ut som ett par som klarar av vicktestet. Jag provar alltid att vicka på skorna när de står på hyllan i butiken och vinglar de inte fram och tillbaka av sig själva utan stannar på en gång är de bra gå-klackar. De allra flesta som har en liten platå - som de på bilen - är riktigt platta undertill och klarar vicktesten galant.

    Om man vänder på de flesta höga klackskor är de otroligt rundande undertill så att det är som gjort för att vricka fötterna. Jag kan absolut inte gå i sådana och skulle lätt ramla ihjäl mig! Jag förstår inte varför så många tillverkas på det sättet. :D

    Så, vicktesta alltid högklackade skor! Jag fick till och med på min mamma ett par superläckra, skyhöga, vicktestade klackar och hon blev glatt överraskad över hur lätt det var att gå i dem. 

    Mitt tips för att gå i klackar har redan nämts; sträck på dig, bak med axlarna och knäa inte! :D 


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • bröllop20110702

    Du har redan fått många bra tips ser jag:) har själv länge funderat på att köpa en likadan sko.. Men jag undrar vilket nyans av vit den har? Min klänning är nämligen kritvit. Hur är den i storleken?

  • Pinkgrape
    Oonah skrev 2011-03-27 17:14:09 följande:
    Om det är de där skorna du ska ha så kommer det nog gå bra. De ser ut som ett par som klarar av vicktestet. Jag provar alltid att vicka på skorna när de står på hyllan i butiken och vinglar de inte fram och tillbaka av sig själva utan stannar på en gång är de bra gå-klackar. De allra flesta som har en liten platå - som de på bilen - är riktigt platta undertill och klarar vicktesten galant.

    Om man vänder på de flesta höga klackskor är de otroligt rundande undertill så att det är som gjort för att vricka fötterna. Jag kan absolut inte gå i sådana och skulle lätt ramla ihjäl mig! Jag förstår inte varför så många tillverkas på det sättet. :D

    Så, vicktesta alltid högklackade skor! Jag fick till och med på min mamma ett par superläckra, skyhöga, vicktestade klackar och hon blev glatt överraskad över hur lätt det var att gå i dem. 

    Mitt tips för att gå i klackar har redan nämts; sträck på dig, bak med axlarna och knäa inte! :D 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Haha så härligt att "höra" att det finns fler där ute som gör det testet. Jag brukar nämligen göra så och alla brukar titta så oförstående på mig, men det funkar bra, precis som du skriver :)

    Tyvärr hade jag inget tips för hur man går i klackar, mer än att öva, öva, öva. Det är inte så svårt som man tror, man behöver bara vänja sig :)
Svar på tråden Gå i högklackat