• Pinkgr­ape
    Äldre 26 Mar 16:33
    2417 visningar
    13 svar
    13
    2417

    Svart och vitt färgtema

    Ni som har svart och vitt, endast, som färgtema, hur är er brudgum klädd dagen till ära?

    Min blivande vill gärna ha svart kostym och vit skjorta med slips.
    Kan han ha svart slips till?


  • Svar på tråden Svart och vitt färgtema
  • Oniq
    Äldre 26 Mar 18:21
    #1

    Personligen skulle jag nog tycka lite begravning ( trots att jag gillar svart och vitt själv) om det bara är en helsvart slips. Det finns ingen svartvitmönstrad variant han kan tänka sig? Bara svagt kritstreck eller något mönster? Kanske svart brockad eller så? Svart kravatt?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Mar 18:25
    #2
    Oniq skrev 2011-03-26 18:21:16 följande:
    Personligen skulle jag nog tycka lite begravning ( trots att jag gillar svart och vitt själv) om det bara är en helsvart slips. Det finns ingen svartvitmönstrad variant han kan tänka sig? Bara svagt kritstreck eller något mönster? Kanske svart brockad eller så? Svart kravatt?
    Tror det blir svårt, tyvärr. Han gillar inte mönstrade alls. Jag är dock inte jätteförtjust i svart slips. Jag är rädd att, precis som du säger, att det ska kännas för mycket som begravning.

    Min klänning kommer nog vara vit med svart band i midjan. Tärn- och näbbklänning vit och rosa och marskalkerna svart kostym med rosa slips. Det vägrar ju dock min käre sambo, rosa alltså.

    Jag vet inte riktigt vad man ska hitta på...
  • Oniq
    Äldre 26 Mar 19:18
    #3
    Pinkgrape skrev 2011-03-26 18:25:33 följande:
    Tror det blir svårt, tyvärr. Han gillar inte mönstrade alls. Jag är dock inte jätteförtjust i svart slips. Jag är rädd att, precis som du säger, att det ska kännas för mycket som begravning.

    Min klänning kommer nog vara vit med svart band i midjan. Tärn- och näbbklänning vit och rosa och marskalkerna svart kostym med rosa slips. Det vägrar ju dock min käre sambo, rosa alltså.

    Jag vet inte riktigt vad man ska hitta på...
    *haha* Jag anade det när jag såg färgtemat ni tänkt er ;) Den gröna tonen då? Eller en variant på slips (så det inte blir den stela raka begravningsslipsen). Det finns ju många olika 'kravattslipsar' och har man en sån så är det inte lika mycket begravning.
  • Lev idag
    Äldre 26 Mar 20:25
    #4

    Vi ska ha svart, vitt och vinrött/mörkrött som tema färger.
    Jag kommer att ha en hel svart brudklänning.
    Min blivande kommer att ha en väldigt crazy outfit. :)
    Men jag tycker; varför inte svart slips?
    Jag är väldigt emot alla och allt som får känslan av att man inte ska göra det.
    Väldigt motvals eller vad man ska säga :P
    Så vill han ha svart slips, låt han köra på det! :D

  • Äldre 26 Mar 20:49
    #5

    Min blivande ska ha svart kostym, vit skjorta. Jag försökte få han att ha en ceriserosa slips, men det vägrar han, han vill ha svart! Så då får han väl ha det då hehe!!


    En svart slips får väl knappast gästerna att tänka på begravning, inte en sån dag!!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Mar 21:36
    #6
    Oniq skrev 2011-03-26 19:18:55 följande:
    *haha* Jag anade det när jag såg färgtemat ni tänkt er ;) Den gröna tonen då? Eller en variant på slips (så det inte blir den stela raka begravningsslipsen). Det finns ju många olika 'kravattslipsar' och har man en sån så är det inte lika mycket begravning.
    Det gröna är skippat! :P Vi hittade ingenting vi gillade i någon grönfärg, så vi skiter i det. Blir bara svart, vitt och rosa istället :)

    Jo, kravatt, visserligen, men det måste vara något som han kan använda fler gånger. Det är ett STORT krav från hans sida. Han kommer inte ta på sig något som han inte kan få användning för fler gånger :P

    Det lutar åt att han helt enkelt får ha svart slips, om han nu så gärna vill det. Jag ser hellre att han är nöjd och glad och känner sig fin, än att jag ska tvinga på honom något han ska känna sig obekväm i :)
  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Mar 21:37
    #7

    Han hade godkänt en grön slips, men idag ratade han den helt, tyvärr. Jag tycker den var fin.


  • Oniq
    Äldre 26 Mar 22:34
    #8
    Pinkgrape skrev 2011-03-26 21:36:57 följande:
    Det gröna är skippat! :P Vi hittade ingenting vi gillade i någon grönfärg, så vi skiter i det. Blir bara svart, vitt och rosa istället :)

    Jo, kravatt, visserligen, men det måste vara något som han kan använda fler gånger. Det är ett STORT krav från hans sida. Han kommer inte ta på sig något som han inte kan få användning för fler gånger :P

    Det lutar åt att han helt enkelt får ha svart slips, om han nu så gärna vill det. Jag ser hellre att han är nöjd och glad och känner sig fin, än att jag ska tvinga på honom något han ska känna sig obekväm i :)
    *haha* Såklart. Det var bara min spontana reaktion på din fråga. Det blir nog jättebra med svart slips om det är så han vill ha det.
  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Mar 22:36
    #9
    Oniq skrev 2011-03-26 22:34:23 följande:
    *haha* Såklart. Det var bara min spontana reaktion på din fråga. Det blir nog jättebra med svart slips om det är så han vill ha det.
    Ja, jag hoppas verkligen att han ska tycka det! Jag har som slutat orka bry mig, han är så velig :P
  • A loves A
    Äldre 27 Mar 11:03
    #10

    Vi ska också klä oss svart/vitt! Jag ska ha vit klänning med svart band under bysten och svart tyll nertill.
    Min blivande ska ha svarta byxor, vit skjorta, svart väst och randig svart/vit slips!

  • Äldre 27 Mar 11:06
    #11

    Varför inte en grafitgrå slips annars?
    Mörk nog att kunna passera för svart på håll, men inte "begravningssvart" så att säga...

    Kan det vara en kompromiss?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 27 Mar 11:12
    #12
    Chicita skrev 2011-03-27 11:06:49 följande:
    Varför inte en grafitgrå slips annars?
    Mörk nog att kunna passera för svart på håll, men inte "begravningssvart" så att säga...

    Kan det vara en kompromiss?
    Smart! Den idén ska jag försöka sälja in hos min sambo :D
  • Äldre 27 Mar 11:13
    #13
    Pinkgrape skrev 2011-03-27 11:12:02 följande:
    Smart! Den idén ska jag försöka sälja in hos min sambo :D
    hehe... även en blind höna kan hitta ett korn ibland Solig
Svar på tråden Svart och vitt färgtema