• Emblas Mamma

    Hur kommer era marskalkar se ut? Matcha brudgummen?

    Jag har fått ett litet dilemma så här bara ett par månader innan bröllop,
    innan har mina två marskalkar varit inne på att följa med till brudbutiken och hyra en kostym billigt eftersom dom skulle matcha varandra eller brudgummen lite i alla fall.

    Men nu helt plötsligt så har dom ångrat sig,
    den ena kommer ta sin döda fars kostyym - har ingen aning om hur den ser ut,
    och den andra tänker bara köpa en billig utan att tänka på hur den ser ut.

    Jag försöker förgäves få dom att bara följa med och titta på grejer i butiken, dom behöver ju inte köpa något, bara kika lite!! Och jag har sagt till den ena att ta med den kostym han har för att liksom prova den i butiken tillsammans med min sambo så vi kan se om det åtminstonde fungerar ihop någorlunda..
    Ingen har väl att förlora på det heller?
    Och den andra som ändå ska köpa en kostym kan väl kanske titta på dom i butiken också och se om hn tycker något passar?

    Jag vet inte..
    Behöver inet marskalkerna åtminstonde se liiiite lika ut?
    Tänk om båda marskalkarna och brudgummen ser så olika ut det bara kan gå - hur kommer det se ut tror ni`?

    Hur gör ni?

    Våra tärnor matchar sig själva och brudnäbben så det kanske ser konstigt ut annars..
    Har ju alltid trott att dom skulle hålla fast vid det som sa från början, synd att det kommer nu så tidigt innan bara..
    Min mormor som kan lite av det här säger nämligen att det MÅSTE matcha.. därför blir jag fundersam.. :(


  • Svar på tråden Hur kommer era marskalkar se ut? Matcha brudgummen?
  • TheD

    Jag tycker att man som brudpar har rätt att ställa krav på marsalk/tärna.

    Vår marsalk , där är det frack som gäller precis som för brudgummen. I mina ögon ser det jättekonstigt ut om det ska vara olika kläder.

  • MondayMorning

    Självklart har ni rätt att ställa krav på brud följet om att de ska match!!

  • Pinkgrape

    Vi har gjort det så enkelt att alla marskalkar och brudgum kommer ha svarta kostymer och ivita skjortor, men slips till. Min blivande kommer ha en grön slips och marskalkarna likadana slipsar, fast i rosa. På så sätt kommer alla matcha, slipsarna köper vi till alla för en billig peng (jag vill inte att de ska behöva lägga ut pengar på en rosa slips de aldrig kommer använda igen, det blir vår present till dom :P) och alla förutom min blivande hade svarta kostymer från studenten.


  • MondayMorning
    Pinkgrape skrev 2011-03-26 10:09:59 följande:
    Vi har gjort det så enkelt att alla marskalkar och brudgum kommer ha svarta kostymer och ivita skjortor, men slips till. Min blivande kommer ha en grön slips och marskalkarna likadana slipsar, fast i rosa. På så sätt kommer alla matcha, slipsarna köper vi till alla för en billig peng (jag vill inte att de ska behöva lägga ut pengar på en rosa slips de aldrig kommer använda igen, det blir vår present till dom :P) och alla förutom min blivande hade svarta kostymer från studenten.
    Blev imponerad av att de har kvar kostymerna och kan ha dom än... =0)
  • Pinkgrape
    MondayMorning skrev 2011-03-26 10:23:55 följande:
    Blev imponerad av att de har kvar kostymerna och kan ha dom än... =0)
    Haha ptja, det är väl inte använda så flitigt kan jag tänka mig.
    Jag är ännu mer imponerad över att de faktiskt fortfarande kan komma i kostymerna ;P
  • MondayMorning
    Pinkgrape skrev 2011-03-26 11:05:11 följande:
    Haha ptja, det är väl inte använda så flitigt kan jag tänka mig.
    Jag är ännu mer imponerad över att de faktiskt fortfarande kan komma i kostymerna ;P
    Ja jag tänkte de med....de är bra gjort måste jag säga *hehe*
  • Anna B

    De kanske känner att de inte har råd att köpa n kostym?? Det kostar ju endel.

    Be att få se deras kostymer innan, så kan de ha lika slipsar och skjorta, så matchar det bra endå!
    Kanske kan han som ska köpa en ny, fast billig, köpa en som liknar den andra marskalkens?

  • Humlan66

    Ni kanske kan köpa slipsar som matchar för att det ska passa ihop lite. Så gör vi iaf

  • FriPhi

    Kan inte låta bli att skriva hur det ser ut för oss.
     Vi köpte presentkort på armstrong för 600 på let´s deal och gav dem i julklapp till marsalkerna, så att de skulle kunna sy upp likadana skjortor. Värdet på det är egentligen upp till 1400 tror jag och vi tyckte att det var kul att de kunde få det, då en av killarna är väldigt lång och har svårt att hitta skjortor som sitter bra. (Egentligen spelar det ju ingen roll vad det kostar, men ändå) Samtidigt pratade vi då om att tanken var att iaf brudgummen skulle ha sandfärgad kostym, men det totaldissade ena killen direkt.  Ett kort tag efter provade min kille kostym i grafitgrått och guldbeige plastrong och väst, så skulle vi köpa matchande slipsar till dem. Har försökt förhöra mig lite hur de tänker med kostymer, men inte fått något konkret svar, men tänkte att så länge de har samma vita skjortor och slipsar (möjligtvis näsdukar) kanske det inte gör något. Fick precis reda på att de har beställt ljusblå-vitrandiga skjortor och kände bara WTF! Jag har ingen aning om hur de tänkte, vi har aldrig pratat om den färgen och kan de inte ens klara av en sån enkel grej ger jag upp. De får se ut hur de vill. Jag köper klänningarna till tärnorna och fotograferas endast brevid dem ;)
    Jag tänker inte kräva att de köper nya kostymer i grafitgrått, det är inte billigt med kostym, skor och allt, men har sagt att det vore ju bra om åtminstone de två ser likadana ut.

  • Anna B

    glömde säga att vår marskalk kommer att se ut nästan exakt som brudgummen.. Handelsflottans uniform, och samma slips.... Men de är olika i utseendet, så jag tror inte att man blandar ihop dem ;)

  • Emblas Mamma

    Vill så gärna att dom matchar :(
    Känns som att bröllopet blir mindre fint annars!

    Kanske kan få dom att bära samma väst och "grejs" (som jag inte vet vad det heter som man har istället för slips) och kanske hatt -som brudgummen
    Så kan dom ha annan kostym. Då blir det ju lite likt i alla fall..


Svar på tråden Hur kommer era marskalkar se ut? Matcha brudgummen?