• Isabelle

Var finns musiker i Dalarna?

Jag söker med ljus och lykta efter musiker eller band i Dalarna, så nära Rättvik som möjligt. Finns en hel del folkmusiker, men de flesta är större grupper där medelålder är på tok för hög för vad jag söker efter och musiken är för traditionell. Söker efter lite yngre musiker 20-35 år som spelar antingen modern tappning av folkmusiken eller mer åt jazzhållet. Vill dels ha ngn som spelar gitarr och sjunger vid själva ceremonin och dels ett band som kan stå för underhållning under festen. Hittade ett band på ngn hemsida som spelade latinamerikansk musik, vilket jag gillade starkt. Men det gick inte att finna info om vilka de är eller hur man får kontakt med dem. Någon som har några tips? Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Var finns musiker i Dalarna?
  • TheD

Det finns någon sida... artistbanken.se tror jag den heter där du kan söka på band, läsa vilken slags musik som framförs osv....

• Cantaton
    TheD skrev 2011-03-24 20:25:56 följande:
    Det finns någon sida... artistbanken.se tror jag den heter där du kan söka på band, läsa vilken slags musik som framförs osv....
    Den sidan finns inte kvar...

Men kolla www.festfolk.nu så kanske du hittar någon eller några.

Jag känner nog också bara till "äldre" musiker i de trakterna (eller snarare Mora).
  • TheD
    Cantaton skrev 2011-03-24 20:45:58 följande:
    Den sidan finns inte kvar...

Men kolla www.festfolk.nu så kanske du hittar någon eller några.

Jag känner nog också bara till "äldre" musiker i de trakterna (eller snarare Mora).
    Den heter www.artistmarknaden.se nu :)
  • TheD
    Cantaton skrev 2011-03-24 21:01:05 följande:
    Mjo... Den är uppköpt. Men jag är inte positiv till artistmarknaden.se, det var jag till artistbanken.com...
    Jag bryr mig inte alls då jag inte kommer ha något med dessa att göra. Läste bara någonstans att det finns :) That's it :)
  • Moster Stina
    75 öre bor i Stockholm men kanske kan åka upp. De spelar nyckelharpa och cello ihop, med EGEN folkmusik. Verkligen annorlunda. Hur bra som helst!

Hittade ett gammalt klipp.

Ivan Monthan som spelar nyckelharpan är supertrevlig och jag kan fixa telefonnummer om du är intresserad.

">

• Viveka Andersson

Hejsan!
    Jag känner till en riktigt duktig duo som från början var hemmahörande i just Dalarna. Nu bor de i Norrköping, men de tar fortfarande spelningar i Dalarna eftersom de har familj kvar där uppe.
    Jag kan verkligen rekommendera dem varmt! Det heter No Core (tidigare MoJ). Deras hemsida: www.nocore.se.
    Den ene killen (Johan) har spelat under flera vigslar, och har en fru som är jätteduktig på att sjunga, som kanske kunde hoppa in som solistSkrattande
    Lycka till!

Viveka

• Chicita

Jag vet inte om dom kan få ihop ett band, det hänger nog på om alla dom brukar spela med inte har spelningar på andra håll.

Annars är min blivande svåger och hans flickvän väldigt duktiga
    (båda var med i Team Stefan i Körslaget. Christoffer sjöng en duett i första programmet och Rebecka sjöng solo i "du är min man" om det säger dig något).
    Jag vet att dom två har spelat och sjungit en del på lite olika tillställningar nu på senare tid. Men det är ju mer i trubadur-form liksom.

Men det kan ju kanske vara värt en fråga i alla fall. Hör av dig om du vill att jag ska höra med dom.
    I så fall så behöver jag ju veta vilket datum det gäller också 

Svar på tråden Var finns musiker i Dalarna?