• Sanna J

    Hur skulle ni känna inför detta?

    Hur skulle ni känna om ni fick reda på/visste att eran kille satt o betygsatte tjejer ute på stan med vänner? kanske vid utgång, fika osv. Kolla in andra gör väl alla, men mer specifikt sitta o betygsätta? olustigt tycker jag. och omoget. men är det något att bli upprörd över tycker ni? jag vet att han och hans vänner kan bli rätt barnsliga och flamsa runt när de umgås, sällan de gör de själva, vi är oftast flera som umgås tillsammans. Skall jag bara strunta i detta och ta det som en omogen grej bara eller ta upp det med honom? är kluven.

  • Svar på tråden Hur skulle ni känna inför detta?
  • Loche

    Jag skulle nog ta upp det på en mera skämtsamt vis och frågat honom varför han beter sig som en fjortis? Flört

  • mwb

    Rätten att titta tycker jag att man ska få. Sedan att betygsätta är väl ändå lite barnsligt. Men killar blir ju aldrig mer än 8 år. För att man är ihop med någon betyder det inte att man har slutat och titta men äta får man göra hemma.

  • Å och D

    Helt ärligt, det där hade jag struntat i. Så har jag också gjort, när jag var betydligt yngre. Visst, det är moraliskt fel, men rätt så harmlöst tycker jag. Fundera på vad kvinnor ofta gör t ex vid melodifestivaler, oscarsgalor etc... mycket kommentarer särskilt om andra kvinnors kläder, figur etc...

    Har han däremot en bristande människoyn, så tycker jag att det är något annat. Då pratar vi grundvärderingar.

  • MrsT2011

    Säg till honom på ett lugnt och neutralt sätt att du inte gillar det, folk gör ofta saker bara för att de kan... Om han vet att det ogillas av dig kanske han inte tycker att det är lika kul längre. Och gör han det då för att retas med dig är det ju bara otroligt barnsligt och dålig stil.

    Spana på andra tycker jag är OK så länge partnern inte är närvarande. Men att gå steget längre och börja betygsätta, nej det är bara töntigt och onödigt.

  • Sanna J
    Å och D skrev 2011-03-24 11:49:33 följande:
    Helt ärligt, det där hade jag struntat i. Så har jag också gjort, när jag var betydligt yngre. Visst, det är moraliskt fel, men rätt så harmlöst tycker jag. Fundera på vad kvinnor ofta gör t ex vid melodifestivaler, oscarsgalor etc... mycket kommentarer särskilt om andra kvinnors kläder, figur etc...

    Har han däremot en bristande människoyn, så tycker jag att det är något annat. Då pratar vi grundvärderingar.
    jo, jag har väl faktiskt också gjort det någon gång när jag var yngre.

    Jag håller med dig. Nejdå, bristande människosyn har han inte. Utan han och bästa vännen har i singelåren alltid flamsat omkring som små barn gällande sånt här, de har väl inte vuxit ur det helt enkelt.. jag vet att ingen utav dom skulle gå längre än att bara titta.. De är väldigt mogna i övrigt, men inte gällande sånt här bara antar jag.. så jag antar att det är rätt harmlöst ändå. :)
  • Sanna J
    Loche skrev 2011-03-24 11:47:53 följande:
    Jag skulle nog ta upp det på en mera skämtsamt vis och frågat honom varför han beter sig som en fjortis? Flört
    haha, jo precis.. precis så tänkte jag, om jag nu inte håller tyst bara om det.. får se.. :)
  • Sanna J
    mwb skrev 2011-03-24 11:49:20 följande:
    Rätten att titta tycker jag att man ska få. Sedan att betygsätta är väl ändå lite barnsligt. Men killar blir ju aldrig mer än 8 år. För att man är ihop med någon betyder det inte att man har slutat och titta men äta får man göra hemma.
    Absolute! titta men inte röra :) jag tror absolute inte att han aldrig skulle "äta" någon annanstans än hemma så.. han får väl vara barnslig helt enkelt ibland.
  • förlovadflicka

    Usch, så omoget! Jag skulle bli jättearg men så vet jag också att min fästman aldrig skulle titta efter någon annan än mig. <3 

  • Semlorna

    Äsch, sambon får gärna titta på andra och flamsa runt med vännerna om han vill det. Sålänge han inte säger "hon är snyggare än dig" "fan vilken skata" eller nått annat elakt så bryr jag mig inte. Men så skulle jag inte störa mig på om han kommenterade nån porrskådis eller fantiserade om någon snygging emellanåt heller. Han älskar mig och jag litar på honom.

  • Sanna J
    förlovadflicka skrev 2011-03-24 15:39:43 följande:
    Usch, så omoget! Jag skulle bli jättearg men så vet jag också att min fästman aldrig skulle titta efter någon annan än mig. <3 
    Omoget, absolute! Men att han tittar efter andra tycker jag är helt normalt, det gör jag med, dagligen. Tittar gör väl i stort sett alla, på andra människor.. men att gå längre än så är en annan femma. Och i detta fall handlar det om titta (betygsätta, ja omoget!) men inte röra.. det vet jag. Men alla känner vi olika! :)
  • Sanna J
    Semlorna skrev 2011-03-24 15:57:00 följande:
    Äsch, sambon får gärna titta på andra och flamsa runt med vännerna om han vill det. Sålänge han inte säger "hon är snyggare än dig" "fan vilken skata" eller nått annat elakt så bryr jag mig inte. Men så skulle jag inte störa mig på om han kommenterade nån porrskådis eller fantiserade om någon snygging emellanåt heller. Han älskar mig och jag litar på honom.
    Ja, sant.. han skulle ju aldrig göra det framför mig, kommentera av respekt. Får väl låta bli att bry mig att de flamsar runt som fjortisar när de umgås själva, vilket faktiskt är rätt sällan ändå. Som du säger, viktigast är att jag litar på honom och att han älskar mig tvekar jag inte en sekund på. :) tack!
  • shakynose

    Eftersom jag och min blivande "tramsar" på detta vis tillsammans, så skulle jag inte reagera alls.Visst, vi kanske inte betygsätter på samma vis, utan det är mer: "Vad tycker du om henne?" "Fula jeans, men ser ut att ha snygg rumpa under!"
    Man kan ju inte låtsas att andra människor inte finns, och att vissa av dom har snygga ben, fin hårfärg, bra kläder etc så varför inte ha kul och kommentera?

    TS: Jag kommer ihåg att du hade en tråd för ett tag sedan, och att du då sa att du kämpade med behovet av bekräftelse. Iom att du ställer denna fråga så tänker jag att det kanske inte står rätt till ändå, och att du faktiskt borde prata med din kille om hur du känner! Även om det inte är något direkt fel med att kolla på/kommentera andra tjejer, så är det ju ett tecken på att du inte känner dig 100% trygg om du känner att det är obehagligt att han gör det. Det finns en anledning till att du reagerar som du gör, och jag tycker att du borde ta det på allvar istället för att intala dig att allt är okej.
    KRAM!

  • Sanna J
    shakynose skrev 2011-03-25 10:14:08 följande:
    Eftersom jag och min blivande "tramsar" på detta vis tillsammans, så skulle jag inte reagera alls.Visst, vi kanske inte betygsätter på samma vis, utan det är mer: "Vad tycker du om henne?" "Fula jeans, men ser ut att ha snygg rumpa under!"
    Man kan ju inte låtsas att andra människor inte finns, och att vissa av dom har snygga ben, fin hårfärg, bra kläder etc så varför inte ha kul och kommentera?

    TS: Jag kommer ihåg att du hade en tråd för ett tag sedan, och att du då sa att du kämpade med behovet av bekräftelse. Iom att du ställer denna fråga så tänker jag att det kanske inte står rätt till ändå, och att du faktiskt borde prata med din kille om hur du känner! Även om det inte är något direkt fel med att kolla på/kommentera andra tjejer, så är det ju ett tecken på att du inte känner dig 100% trygg om du känner att det är obehagligt att han gör det. Det finns en anledning till att du reagerar som du gör, och jag tycker att du borde ta det på allvar istället för att intala dig att allt är okej.
    KRAM!
    Hej! Jag, jag minns att jag har pratat med dig innan. Alltid lika klok. :)

    Killen min är faktiskt den som väldigt sällan kommenterar andra, oavsett på stan eller en kändis. Han blir inte helt till sig även om han skulle se någon jättevacker. Jag däremot brukar göra det bara sådär för skojs skull, kommentera sådär om utseende/stil när jag tycker något. Jag har altlid varit sådan.

    Du har rätt i det du säger dock! Nått är det ju för att jag reagerar som jag gör. Jag känner mig trygg med killen, han visar sin kärlek på alla sätt, varje dag. Men det har varit lite struligt när det gäller sexet. Vi båda har varit väldigt stressade och trötta pga jobb, särskilt han, och i mitt förra förhållande blev sexet en slags bekräftelse, då det var superbra men det andra var sådär. Så jag har väl tagit med mig lite av det i detta förhållande. Att vi har mindre sex betyder ju inte att jag automatiskt är mindre attraktiv. Men det har jag "trott" längre. Nu börjar det arta sig och han gör allt för att jag inte skall må dåligt. Men självförtroendet har fått sig ett litet slag (och det vet han, vi har pratat massor), antar att det är därör jag reagerade lite. Det med betygsättningen tog jag upp igår bara spontant, lite lätt och frågade om de verkligen håller på sädär och skrattade. Han skrattade helt obekymrad och log och sa herregud nej, det var bara ett skämt. De gjorde det när de var singlar, så det var bara ett "nostalgi" skämt (om man nu kan säga så).. och utan att göra historien lång, vet jag att han är ärlig. idag bryr jag mig inte alls om det. Blev väl bara i stunden.

    :)
  • Blivande fru Swärdh

    Absolut får alla titta, det är naturligt. Men att betygsätta är skitbarnsligt och det sårar säkert. Tänk er om eran kille satt och skrev ner poäng och så sitter dem och tycker till och jämför kanske t.o.m. högt med den flickvän dem har.
    Man visar inte respekt för den man är tillsammans med om man behöver flamsa runt så där och poängsätta tjejer med sina polare.
    Och har TS skrivit en liknande tråd om bekräftelse innan så är det dags att du börjar prata med honom om hur du känner. Det är inte hälsosamt att du går runt och håller inne med att du inte känner dig bekräftad och samtidigt sitter han och bekräftar andra genom att poängsätta andra brudar. Nu får du ta lite kommando och ta tjuren vid hornen. Tydligen tycker du inte det är ok eftersom du har bett om råd. Lyssna på dina instinkter.

  • Sebastiána
    Sanna J skrev 2011-03-24 11:45:28 följande:

    Hur skulle ni känna om ni fick reda på/visste att eran kille satt o betygsatte tjejer ute på stan med vänner? kanske vid utgång, fika osv. Kolla in andra gör väl alla, men mer specifikt sitta o betygsätta? olustigt tycker jag. och omoget. men är det något att bli upprörd över tycker ni? jag vet att han och hans vänner kan bli rätt barnsliga och flamsa runt när de umgås, sällan de gör de själva, vi är oftast flera som umgås tillsammans. Skall jag bara strunta i detta och ta det som en omogen grej bara eller ta upp det med honom? är kluven.


    Sätta betyg på tjejer man ser på stan? Jag skulle undra vilken omogen kille jag hittat egentligen. Kanske skulle vårt förhållande ta slut - inte för att jag är svartsjuk utan för att jag inte vill gifta mig med någon som har ett sånt omoget beteende.
  • Sebastiána
    mwb skrev 2011-03-24 11:49:20 följande:
    Rätten att titta tycker jag att man ska få. Sedan att betygsätta är väl ändå lite barnsligt. Men killar blir ju aldrig mer än 8 år. För att man är ihop med någon betyder det inte att man har slutat och titta men äta får man göra hemma.
    Jo, killar blir äldre än 8. Vissa killar är omogna hela livet, men  det gäller bara VISSA killar. Jag tycker inte att man ska dra alla män över en kam på det sättet. 90% av de jag dejtat eller varit tillsammans med har varit lika mogna eller mer mogna än jag.
  • Humlan66
    mwb skrev 2011-03-24 11:49:20 följande:
    Rätten att titta tycker jag att man ska få. Sedan att betygsätta är väl ändå lite barnsligt. Men killar blir ju aldrig mer än 8 år. För att man är ihop med någon betyder det inte att man har slutat och titta men äta får man göra hemma.
    HAHA det där är såå sant .. Ni ska se my boyfriend  ibland, speciellt då mamma är i närheten
    Då kryper den lille gossen fram ( fast skrämmande att se tycker jag visseligen )
  • Gun59

    Tycker att killes beteende är ganska barnsligt. Men kanske han behöver det bara för att känna sig överlägset.

  • pyret och snöflingan
    Sebastiána skrev 2011-04-14 08:16:17 följande:
    Jo, killar blir äldre än 8. Vissa killar är omogna hela livet, men  det gäller bara VISSA killar. Jag tycker inte att man ska dra alla män över en kam på det sättet. 90% av de jag dejtat eller varit tillsammans med har varit lika mogna eller mer mogna än jag.
    Det är lite dumt att sätta alla över en kam, min man tittar inte åt andra tjejers håll, han ser bara mig vilket är toppen! Jag känner mig helt trygg med min man och han kommenterar aldrig någon annan tjej eller ens titar åt andra tjejers håll och det spelar ingen roll om de har bikini eller korta kjolar men jag har däremot kommenterat hur vissa klär sig och det kan vara väldigt smaklöst att ha en kjol på sig som tjej som nästan visar om man har trosor på sig (eller inte). Ingen är ju intresserad om man har underkläder och vilka underkläder man har på sig.
    Fast min man är ju 6 år äldre än mig men han mognade väldigt tidigt och har jobbat sen han var 17 år och bott ensam lika länge som han jobbat så han är mycket självständig och tänker efter innan han gör saker och ting, vilket är otroligt respektingivande från mitt håll i alla fall.
Svar på tråden Hur skulle ni känna inför detta?