• salsa775

skippa bordsplaceringen?

Någon som skippar bordsplacering helt o hållet?
    Funderar på det men skulle vilja ha tips o råd i så fall?
    Hur har ni andra gjort??
    Verkar så komplicerat med hur alla ska sitta, osv... 

• Svar på tråden skippa bordsplaceringen?
  • Pinkgrape

Vi har funderat på det. Så länge det finns plats för alla gästerna att sitta, så tror jag det löser sig.
    Då är det ju dock så att typ alla våra gäster har träffats förut och är åtminstone bekanta, så det blir nog inte så att det blir grupperingar. Kan tänka mig att det finns viss risk för det annars.

Men å andra sidan, så kanske vi kommer ha bordsplacering. Vi kommer säkert göra ett försök och om det inte blir bra, så skippar vi det.

• annicka

Det finns ju en "mellanvariant" åxå, där ni bestämmer vilka som ska sitta vid ett visst bord, men att de själva bestämmer hur de vill placera sig "inom bordet".

• salsa775

Tack det var ett br

annicka skrev 2011-03-24 09:56:14 följande:
    Det finns ju en "mellanvariant" åxå, där ni bestämmer vilka som ska sitta vid ett visst bord, men att de själva bestämmer hur de vill placera sig "inom bordet".
    Tack det var ett bra tips!
    Får fundera lite..:) 
  • MondayMorning

Vi kommer inte ha de alls..vi litar helt på att folk på egenhand är så vuxna att dom kan hitta någonstans vid borden att sitta =0) Sen att folk ska prata med varandra som de kanske inte känner kommer de få chans till ändå. Då vi ska fira oss i 3 dagar =)

• salsa775
    MondayMorning skrev 2011-03-24 10:01:05 följande:
    Vi kommer inte ha de alls..vi litar helt på att folk på egenhand är så vuxna att dom kan hitta någonstans vid borden att sitta =0) Sen att folk ska prata med varandra som de kanske inte känner kommer de få chans till ändå. Då vi ska fira oss i 3 dagar =)
    Bröllop i 3 dagar??
    Wow vad häftigt!!
    Hur ska ni göra? 
  • Loche

Vi kör med bordsplacering för annars kommer det garanterat att bli grupperingar när vi nu för första gången blandar två släkter och en hel drös vänner och inte många känner varann.

• salsa775
    Pinkgrape skrev 2011-03-24 09:46:22 följande:
    Vi har funderat på det. Så länge det finns plats för alla gästerna att sitta, så tror jag det löser sig.
    Då är det ju dock så att typ alla våra gäster har träffats förut och är åtminstone bekanta, så det blir nog inte så att det blir grupperingar. Kan tänka mig att det finns viss risk för det annars.

Men å andra sidan, så kanske vi kommer ha bordsplacering. Vi kommer säkert göra ett försök och om det inte blir bra, så skippar vi det.
    Ja det är det jag e lite rädd för, grupperingar. I vårat fall har många släktingar inte träffats (alls) o det kanske blir konstigt utan en bestämd placering. Men som du säger det kanske löser sig av sig självt också...svårt det här!!:)
  • MondayMorning
    salsa775 skrev 2011-03-24 10:02:50 följande:
    Bröllop i 3 dagar??
    Wow vad häftigt!!
    Hur ska ni göra? 
    Vi ska gifta oss på en jätte stor MC träff som håller på i flera dagar..så de flesta av gästerna kommer vara där innan....på lördag har vi själva bröllopet..sen på fre och tor kommer vi få möhippa och svensexa och en massa alkohol, grillat mm.. =) Så eftersom de är så långtid så kommer många lära känna varandra ändå..sen har vi givet folk som bara kommer över lördag och stannar till söndagen och vissa åker hem lördagen igen..så folk kommer att komma och gå under hela tiden =) 
  • salsa775
    MondayMorning skrev 2011-03-24 10:08:31 följande:
    Vi ska gifta oss på en jätte stor MC träff som håller på i flera dagar..så de flesta av gästerna kommer vara där innan....på lördag har vi själva bröllopet..sen på fre och tor kommer vi få möhippa och svensexa och en massa alkohol, grillat mm.. =) Så eftersom de är så långtid så kommer många lära känna varandra ändå..sen har vi givet folk som bara kommer över lördag och stannar till söndagen och vissa åker hem lördagen igen..så folk kommer att komma och gå under hela tiden =) 
    Det låter ju underbart!
    Lättsamt o roligt.
    Lycka till!! 
  • ClaraH

Jag tycker alltid att man ska ha bordsplacering vi d större sittande middagar. Annars vet man inte var man ska sitta, Jag gör gärna nya bekantskaper, men det käönns inte naturligt att sätta sig i en grupp men några som man inte känner. Det blir automatiskt så att man sätter sig med dem man känner. Sist jag var på en jämn födelsedagsmiddag så var det ingen som vågade sätta sig bredvid jubelaren, så han hade mig på "fel" sida och ingen på hans bordsdams sida. Blev jättekonstigt.

Vi kommer att jobba mycket med bordsplaceringen så att man får sitta med både de man känner och någon vi tror passar bra ihop. Sen är det väl alltid så att en del är väldigt svåra att placera rätt och en del som man nästan kan sätta var som helst, men det sämsta är att inte ha någon planering. Och som någon här sa så kan man ha en medelväg med placering vid ett bord.

• MondayMorning
    salsa775 skrev 2011-03-24 10:10:58 följande:
    Det låter ju underbart!
    Lättsamt o roligt.
    Lycka till!! 
    Tack så mycket =0))
  • Alexanders Maria

Jag tycker inte att ni ska skippa bordplaceringen. :(
    Jag var på ett bröllop med min familj där de inte hade någon bordsplacering och vi blev alla bara oroliga och fundersamma om vi verkligen fick sätta oss där vi satte oss. Även om de var skönt att kunna sätta sig hos sina nära och kära så var de ändå inte de enklaste enligt min mening. Men det är såklart att de kan vara super trevligt och jätte bra ändå. :)
    På det bröllopet hade de fler platser än vad de fanns gäster och därav förrvirringen.

• Sebastiána

Vi har några gäster som inte känner några andra. Trist om det blir grupperingar och några får sitta ensamma i ett gäng som redan känner varandra. Därför har vi bordsplacering + att vi tycker att bröllopet är ett bra tillfäller för de båda släkterna och vängrupperna att mötas.

• salsa775

Tack för alla synpunkter!
    Kanske lutar lite åt ngn form av bordsplacering iaf:) 

• idaa

En kompis till mig gav som förslag att para ihop alla gäster två och två och sedan dra lott vart de ska sitta. Då har de med sig en som de känner, men resten av placeringen avgör slumpen!

Svar på tråden skippa bordsplaceringen?