1995 11 17 skrev 2011-03-23 22:06:15 följande:
Vi håller oxå vårat bröllop hemligt och har tänkt att vi ska bjuda till 30 års fest som ska visa sig vara bröllop. Och vi har då med funderat på hur vi ska gå tillväga med att informera om att det är bröllop. Vet inte hur jag kom fram till detta men vi har tänkt ungefär så här. Vi har hyrt lokal och gästerna kommer dit och får komma in på välkomnstdrink med tilltugg. Min syster som är den enda som vet ska dela ut små "inbjudningskort" till alla när dem kommer där det ska på nåt bra sätt stå att dem just har dykt upp på vårat bröllop. Vi själva kommer inte vara där just då utan i ett rum intill och när alla kommit så får dem komma in i nästa rum och sätta sig och där blir det vigsel. Har fått en del negativ respons till att ha hemligt bröllop pga att gästerna kan känna sig lurade för att om dem vetat att det skulle vara bröllop hade dem kanske haft finare kläder, köpt finare present, förberett ett tal och kanske tackat nej till att komma för att det bara var en vanlig fest och dem har annat dem vill göra istället men om dem vetat att det var bröllop så hade dem prioriterat bröllopet. Ja, man får ju så klart tänka på alla konsekvenser man kan få. Själv ska vi förbjuda alla tal för vi tycker det är nåt av det tråkigaste som finns så då besparar vi gästerna den mödan att få ihop ett tal.
Ja, sks bli spännande att få höra fler synpunkter och tips.
Underbart!
Härlig idée med vad din syster ska göra!
Har inte fått någon negativ respons (än) på att vi ska ha ett hemligt bröllop...Men är det någon som kommer ha de ska jag gladeligen berättat för dem att vi har ett hemligt bröllop för de sista jag vill är att min pappa ska komma. Att vi bjuder in till 30 årsfest kommer han troligen inte höras talas om, men hade vi bjudit in till bröllop hade ryktet tids nog nått honom vilket betyder att han ovälkommet skulle dyka upp. Tyvärr är det många människor som blir utan inbjudanr pga av att dem valt den onda sidan (min pappas sida alltså) men det är så livet är. Och det viktigaste av allt är att jag ska få gifta mig med min Mr R på mitt sätt och då får dem tycka vad dem vill om vårt hemliga bröllop. Alla har vi en anledning till varför vi gör som vi gör, ni t.ex. hatar tal! :)