• Fishki­ss
    Äldre 21 Mar 07:29
    5296 visningar
    23 svar
    23
    5296

    Någon som planerar att gifta sig på Kronvalls vinslott?

    Hej! Jag undrar om det är någon här som har gift sig på Kronovalls vinslott (Österlen) eller planerar att gifta sig där?

  • Svar på tråden Någon som planerar att gifta sig på Kronvalls vinslott?
  • anna12­05
    Äldre 21 May 23:08
    #1

    Hej ja vi har faktiskt bokat till nästa vår, 12 maj 2012, vi gifter oss i Fågeltofta kyrka och har middag på Kronovall, vi har ett litet bröllop med enbart närmaste familjen. När ska ni gifta er?

  • Fishki­ss
    Äldre 22 May 09:22
    #2

    Hej! Vad roligt vi ska gifta oss där den 23 Juni 2012. Får hoppas att det blir fint väder för vi planerar att gifta oss utomhus i Barockträdgården. Sen ska vi ha middagen där och antagligen övernattningen också.

  • anna12­05
    Äldre 22 May 09:31
    #3

    Vad härligt! Ja, trädgården är verkligen underbar. Hur mycket mer har ni planerat? Har ni många gäster?

  • Fishki­ss
    Äldre 22 May 16:55
    #4

    Hej igen!
    Vi har bokat fotograf www.jennysanderg.se och så har vi varit i kontakt med präst och harpist (vigsel-och mingelmusik). Vi kommer nog också bara bjuda familj och min fästman har ganska stor familj som flyger hit från Spanien. Har även tittat på inbjudningskort från Calligraphen men det känns lite tidigt så vi kommer nog planera närmare till hösten/vintern.
    Hur långt har ni kommit? ska ni till spannstallet efter middagen? har ni angett hur många gäster som ni ska bjuda till Kronovalls? Det har vi inte gjort än,  det är för tidigt att veta men vi har bokat alla rum. Sen får vi se om alla övernattar där eller ej. De var verkligen trevliga och vi fick ett bra intryck. Ska bli helt fantastiskt!

  • Fishki­ss
    Äldre 22 May 16:56
    #5
    Fishkiss skrev 2011-05-22 16:55:33 följande:
    Hej igen!
    Vi har bokat fotograf www.jennysanderg.se och så har vi varit i kontakt med präst och harpist (vigsel-och mingelmusik). Vi kommer nog också bara bjuda familj och min fästman har ganska stor familj som flyger hit från Spanien. Har även tittat på inbjudningskort från Calligraphen men det känns lite tidigt så vi kommer nog planera närmare till hösten/vintern.
    Hur långt har ni kommit? ska ni till spannstallet efter middagen? har ni angett hur många gäster som ni ska bjuda till Kronovalls? Det har vi inte gjort än,  det är för tidigt att veta men vi har bokat alla rum. Sen får vi se om alla övernattar där eller ej. De var verkligen trevliga och vi fick ett bra intryck. Ska bli helt fantastiskt!
    www.jennysandberg.se skulle det vara
  • anna12­05
    Äldre 23 May 20:01
    #6

    Hej vi har inte så stor familj så vi blir bara 10 vuxna och två barn. Så vi har bokat övernattning för dem. Jag vet ännu inte upplägget på middagen men vi är ju inte så många så vi håller nog det rätt enkelt. Vi har bokat en bil för transport mellan kyrkan och slottet ( och för att få med på bilderna), sen har jag bokat hår och make up. Min svägerska jobbar på salongen och för att hon inte ska boka upp sig utan kunna vara ledig den helgen så bokade jag hennes kollega. Ingen vet ännu att vi ska gifta oss, vi tänkte inte säga någonting förrän vi skickar ut inbjudningarna. Ringar har vi tittat på och ska beställa nu i dagarna. Vi är officiellt inte förlovade ännu :)

    Bra tips med fotografen henne ska jag kolla in. Jag tycker det ska bli helt underbart och jag är så glad att vi valde en sån vacker plats för bröllopet.

  • Fishki­ss
    Äldre 24 May 08:12
    #7

    Det låter som om ni har kommit långt med planeringen Roligt att ni håller det hemligt. Tyvärr kunde vi inte hålla det hemligt, eftersom det kräver lite mer planering för våra utlandsgäster. Har du börjat titta på klänningar?
    Vi är nöjda med val av fotograf. Hon tar underbara färgglada bilder. Bokar du nu så får du priserna för det här året. Det finns olika paket. Var bor ni? Vi bor i Lund. Vi kommer nog hyra en mindre buss som kör från Lund till Kronovalls. Det blir smidigast så och så kan gästerna dricka. Jag vet också vem jag vill ska göra brudbuketten, hår, smink men de sa att det var för tidigt att boka så jag får göra det i slutet av året.
    Titta på den här sidan: gerdemark.se/blog/
    De hade också ett Majbröllop på Kronovalls Nu var deras bröllop väldig stort. Vi båda planerar att ha lite mindre bröllop men man kan få inspiration. Tyckte om bilden med slottet i bakgrunden och bröllopsbuketten var enkel men fin.

  • anna12­05
    Äldre 24 May 21:01
    #8

    Hej, åh tack jag ska spana in det :) Vi bor i Kristianstad. Jag börjar nytt jobb nu i sommar så jag är inte ledig så mycket så jag har faktiskt bokat tid i Vinslöv för att kolla på klänning nu i mitten på juni. Jag passar på när jag har en dag ledigt. Annars vet jag att vi är ute i god tid med planeringen :)

    Hurdan klänning har du funderat på?

  • anna12­05
    Äldre 24 May 21:07
    #9

    Vad fina bilder, jag funderar faktiskt på en liknande bukett, jag vill ha vita (creme) rosor, liljekonvalj och vita pioner.

  • Fishki­ss
    Äldre 24 May 23:30
    #10
    anna1205 skrev 2011-05-24 21:07:23 följande:
    Vad fina bilder, jag funderar faktiskt på en liknande bukett, jag vill ha vita (creme) rosor, liljekonvalj och vita pioner.
    Det låter jättefint! Jag har också funderat på pioner och jag gillar cremefärgade rosor så det blir också något i den stilen Jag tycker om ett spanskt märke som heter Pronovias. Titta gärna i mitt galleri. Där har jag lagt upp bilder på klänningar som jag tycker om. Men sen vet man inte hur de sitter.. man får nog prova sig fram. Jag tänkte prova när vi åker till Spanien eller så åker jag till Köpenhamn. Ska bli jättekul! Vilken typ av brudklänning vill du ha? rekommenderade Kronovalls er att servera kalvfilé? Vi har inte bestämt ngn meny än men när vi var där och bokade så rekommenderade de kalvfilé som huvudrätt.
Svar på tråden Någon som planerar att gifta sig på Kronvalls vinslott?