• förlov­adflic­ka
    Äldre 20 Mar 20:55
    2001 visningar
    5 svar
    5
    2001

    Det finns planerande män också... ;)

    Det finns så många trådar om män som inte vill vara med och planera så nu gör jag en motsatt! 
    Vi har pratat och planerat i helgen när vi fått tid över och det har varit så underbart! Det var ett tag sedan som vi planerade något som är gemensamt, på sistone har vi inhandlat mina kläder och sånt som jag fixat själv. Men nu är det drygt ett halvår kvar så det börjar närma sig lite och börjar bli dags att prata. Är så glad att jag har en sådan underbar fästman, jag tröttnade på att prata om det fortare än han till och med och då sa han åt mig att han kände för att planera. Det kändes så skönt att höra när man läser om andra som klagar över att deras män inte vill hjälpa till, han är verkligen ett underbart stöd för mig precis som jag försöker vara för honom och det är så det ska vara tycker jag :) <3  

  • Svar på tråden Det finns planerande män också... ;)
  • Algot 30 juli
    Äldre 20 Mar 21:43
    #1

    Kul att läsa att det finns fler!
    Det är inte bara jag som ska gifta mig. Vi är två och vi planerar tillsammans!
    Men så är det väl så att jag kanske har fler drömmar och önskemål om hur jag vill ha vissa detaljer. Det är iaf himla kul att fantisera och planera tillsammans. Det är halva nöjet liksom!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 20 Mar 21:54
    #2
    Algot 30 juli skrev 2011-03-20 21:43:33 följande:
    Kul att läsa att det finns fler!
    Det är inte bara jag som ska gifta mig. Vi är två och vi planerar tillsammans!
    Men så är det väl så att jag kanske har fler drömmar och önskemål om hur jag vill ha vissa detaljer. Det är iaf himla kul att fantisera och planera tillsammans. Det är halva nöjet liksom!
    Precis! Det ger så mycket också! I vårt fall är det så att jag spottar ur mig konstiga oslipade idéer som han sedan kommer på hur vi ska kunna förverkliga efter nedtoning och förändring. Det hade inte blivit något bra bröllop om han inte funnits där alltså :P 
  • Äldre 20 Mar 22:15
    #3

    Min blivande planerar precis lika mycket som jag gör. Det mesta diskuterar vi fram tillsammans och kommer med ideér. Och ibland sitter jag för mig själv och letar på nätet och rätt ofta kommer min sambo och har hittat lustiga och bra saker på nätet som han vill visa för mig. Tycker jag är jätte kul. Och bäst av allt är ju att vi tycker om samma saker.

  • Kattpo­et
    Äldre 20 Mar 22:16
    #4

    Min make tog merparten av  arbetet för att han var i landet där vi skulle gifta oss.  Jag fick ta  det jag kunde och sedan planera för framtiden i Sverige.

  • Goppla­n
    Äldre 20 Mar 22:41
    #5

    Jag ordnar allt av den enkla anledningen att vi är nyinflyttade i Sverige och min fästman pratar inte svenska så det är inte lätt för honom att hitta information och kontakta cateringfirmor, musiker, kyrkan mm och göra bokningar. Ibland blir jag lite less på att vara helt själv för jag har ingen släkt heller här i närheten som kan hjälpa till, men för det mesta känns det helt ok att enbart bolla lite idéer och redovisa vad jag har hittat och sedan fixa allt.

Svar på tråden Det finns planerande män också... ;)