• dreamo­utloud
    Äldre 20 Mar 13:41
    29036 visningar
    2 svar
    2
    29036

    Vattniga flytningar

    Har det senaste haft väldigt vattniga flytningar från underlivet. Någon som vet vad detta beror på? Har precis haft en svampinfektion och smörjer in mig med lactobase för att jag fortfarande är lite irriterat där nere. Kan det ha något med det att göra?

    Har surfat runt lite men det enda jag hittar är kvinnor som upplever detta under deras graviditet, och jag kan omöjligen vara gravid just nu då min pojkvän är bortrest (och jag har inte vart otrogen!!).

    Flytningarna är som vatten, helt genomskinliga och luktar ingenting. Det kommer ganska mycket med och första gången det hände trodde jag i ett pinsamt ögonblick att jag kissat på mig. Men kände att det kom från slidan och inte urinvägen. Börjar bli oroad att något är fel efter svampinfektionen o: 

    (hade även min mens samtidigt som svampinfektionen men vet inte om det gör någon skillnad) 

  • Svar på tråden Vattniga flytningar
  • Trulsa­72
    Äldre 20 Mar 14:23
    #1

    Dessa flytningar är vanliga vid graviditeter då mer blod och trycket ökar i underlivet tillsammans med hormonförändringarna som en graviditet innebär. Men flytningarna förekommer även även om man inte är gravid. Alla kvinnor har mer eller mindre mängd med flytningar som oftast börjar i puberteten det är ju viktigt för funktionen att slemhinnorna hålls smidiga och fuktiga, skulle slemhinnorna vara torra är risken stor för sår och infektioner. Då flytningarna är lukt och färgfria behöver du inte känna dig orolig. Skulle du ändå känna dig orolig vänd dig då till en barnmorska. Solig Hoppas att svaret ger lite svar på din fråga. 

  • dreamo­utloud
    Äldre 20 Mar 15:08
    #2
    Trulsa72 skrev 2011-03-20 14:23:26 följande:

    Dessa flytningar är vanliga vid graviditeter då mer blod och trycket ökar i underlivet tillsammans med hormonförändringarna som en graviditet innebär. Men flytningarna förekommer även även om man inte är gravid. Alla kvinnor har mer eller mindre mängd med flytningar som oftast börjar i puberteten det är ju viktigt för funktionen att slemhinnorna hålls smidiga och fuktiga, skulle slemhinnorna vara torra är risken stor för sår och infektioner. Då flytningarna är lukt och färgfria behöver du inte känna dig orolig. Skulle du ändå känna dig orolig vänd dig då till en barnmorska. Solig Hoppas att svaret ger lite svar på din fråga. 


    Ok, tack!
    Har fått mycket flytningar förr men då har de alltid vart lite "slemmiga" så blev oroad när jag plötsligt får helt vattniga flytningar.  
Svar på tråden Vattniga flytningar