• Pinkgrape

Tips på lite "popigare" utgångsmarsch?

In i kyrkan har vi funderat på "Bruno Mars - Marry You"

Ni kan lyssna på den här

om ni inte vet vilken det är.

Nu har vi dock riktigt svårt att hitta någon låt att gå ut till. Det får ju gärna matcha ingångslåten liten.

Någon som har ett tips?

• Svar på tråden Tips på lite "popigare" utgångsmarsch?
  • Pinkgrape
    MagicBride skrev 2011-03-20 09:33:21 följande:
    I'm yours - Jason Mraz kanske? Tänkte jag spontant när du skrev "popigare"
    Det var inte alls ett så tokigt förslag :) Fattar inte varför jag inte ens tänkt på den :P
  • niamh

Jag tänkte också spontant på I'm Yours när jag läste ditt inlägg ;) Annars finns det ju massor av trevliga truddelutter; You & Me Song - The Wannadies, I do - Colbie Caillat (fast den kanske passar bättre på vägen in? ;), That's what I'm here for - Jason Castro, First day of my life - Bright Eyes... Jao, det var vad jag kunde komma på så här på rak arm, men jag har en hel hög med låtar på spotify som jag hamstrar till vårt bröllop. Det är bara att pipa till om du vill ha med :)

• Pinkgrape
    niamh skrev 2011-03-20 10:00:39 följande:
    Jag tänkte också spontant på I'm Yours när jag läste ditt inlägg ;) Annars finns det ju massor av trevliga truddelutter; You & Me Song - The Wannadies, I do - Colbie Caillat (fast den kanske passar bättre på vägen in? ;), That's what I'm here for - Jason Castro, First day of my life - Bright Eyes... Jao, det var vad jag kunde komma på så här på rak arm, men jag har en hel hög med låtar på spotify som jag hamstrar till vårt bröllop. Det är bara att pipa till om du vill ha med :)
    Har funderat på Wannadies, det skulle ju vara lite kul, då vi är från och ska gifta oss i Skellefteå :)

Ska kolla upp de andra låtarna också :D Ös gärna på med massor av tips. Just "kärlekslåtar" är jag lite lost på :P
  • snartherrochfru

Chapel of love med Dixie Cups kanske? Eller vad sägs om I was made for loving you med Kiss?

• Pinkgrape
    snartherrochfru skrev 2011-03-20 11:09:19 följande:
    Chapel of love med Dixie Cups kanske? Eller vad sägs om I was made for loving you med Kiss?
    Chapel of love avskyr min käre sambo och Kiss vägrar jag! :P

Det känns som vi aldrig kommer komma överens haha
  • snartherrochfru

Maria Mena har gjort en lite lugnare cover av I was made... Om det är intressant?

• Pinkgrape
    snartherrochfru skrev 2011-03-20 11:52:14 följande:
    Maria Mena har gjort en lite lugnare cover av I was made... Om det är intressant?
    Jo, jag har hört den :) Vi vill dock gärna ha en lite mer up-tempo låt :)
  • SuzyLee

Vi ska gå ut till Ain´t no mountain high enough - Marvin Gaye.
    Daniel Lemmas - If i used to love you
    Six pence none the richer - kiss me
    Donna Lewis - i love you always forever
    nån låt av stevie wonder

Finns mycket att välja mellan ;)

• Pinkgrape
    SuzyLee skrev 2011-03-20 15:59:14 följande:
    Vi ska gå ut till Ain´t no mountain high enough - Marvin Gaye.
    Daniel Lemmas - If i used to love you
    Six pence none the richer - kiss me
    Donna Lewis - i love you always forever
    nån låt av stevie wonder

Finns mycket att välja mellan ;)
    Bra tips, tack så mycket :D

Ja, finns hur mycket som helst och ändå står det helt still i min hjärna angående musik :P
  • SuzyLee

Ja visst är det svårt! Om du gillar lite jazz/soul så tipsar jag om Ray Charles - Halleluja I just love her so.

Gör en lista på spotify med alla låtar du gillar.
    Så har du på den så mkt som möjligt så märker du säkert vilka du fastnar för! :)

• Pinkgrape
    SuzyLee skrev 2011-03-20 16:09:45 följande:
    Ja visst är det svårt! Om du gillar lite jazz/soul så tipsar jag om Ray Charles - Halleluja I just love her so.

Gör en lista på spotify med alla låtar du gillar.
    Så har du på den så mkt som möjligt så märker du säkert vilka du fastnar för! :)
    Japp, håller på med en sådan lista :) Försöker få min sambo att bidra med lite till den också :)
Svar på tråden Tips på lite "popigare" utgångsmarsch?