• Majbrud11

    Hjälp med Florida!!!

    Någon som varit i Florida och kan tipsa om fina platser? Bröllopsresan börjar i Alaska sedan ner till Orlando, vi har barnen på 4 år och 10 månader med oss, i Orlando har vi hyrt hus i 11 dagar. Sen har vi dagar från den 17- 28 juni att spendera på någon annan plats innan vi flyger hem från Fort Lauderdale, Och då vill vi bara kunna vara och lyxa lite.. Tips mottages gärna!

  • Svar på tråden Hjälp med Florida!!!
  • Helena Mikael

    Vi ska också till Florida på vår resa. Vi ska till Bushgardens (paradis för både vuxna och barn), kennedy space center, universal studios, vi ska bada med sjökor (super kul för barn) vi ska till waterworld och sedan ska vi avsluta resan ute i Keywest.
    Vi åker inte med barn utan med 2 vänner, men vi är som små barn på sånna här resor så det blir många nöjesparker.

    Min svägerska har bott i Florida och hon tipsade om en strand som heter Clearwater Beach, tydligen en av dem vackraste av floridas stränder!

    VIlken underbar resa ni ska göra! Hur länge blir ni borta totalt?

  • Sandrina

    Jag & min blivande var i Florida på semester hösten 2009. Vi besökte Kennedy Space Center, Universel Studios, Disney World - Magic Kingdom och Island Of Adventure medans vi bodde i Orlando. Kan verkligen rekomendera alla 4 platser, kanske speciellt Disney World - Magic Kingdom om ni vill göra något speciellt för barnen.
    Vi besökte tyvär aldrig Everglades vilket jag ångrar lite idag. Vi avslutade våran semester med en 5 dagars kryssning. Miami-Bahamas-Cococay-Key West-Miami. UNDERBART! Där kan ni verkligen bara njuta och ha det lyxigt! Inte så farligt dyrt heller, inte när vi åkte i alla fall.
    Florida är fantastiskt, ni har verkligen något att se fram emot! :) 

  • polkapinne

    Var i Miami på semester 2009. Bodde på Southbeach och det var helt fantastiskt. Gångavstånd till allt och stort utbud av restauranger och shopping.  Sen bilade vi ner till Key West. Bara bilturen ner var en upplevelse. Väl där nere finns en hel del båtutflykter att välja mellan. Södra sidan (där vi bodde) har en jättefin strand men är en bit från centrum. 

      

  • Malin24

    Var i Florida för ett par år sedam och kan  rekomendera kryssningarna som avgår strax utanför Orlando, vi åkte på en kryssning 7 nätter och det var helt magiskt, maten var hur bra som helst och varje morgon när man vaknade befann man sig på en ny plats där man kunde gå av och njuta av de fina stränderna eller hitta på en massa aktiviteter. Kryssningarna brukar inte vara alls dyra, utan för oss svenskar är det resan till Miami som är den stroa kostnaden.

    Annars kan jag också rekomendera Univeral studios, sea world, Disney World. Key West. South beach i Miami m,m precis som alla andra gjort här innanGlad

    Utanför Fort Lourderdale finns det även ett enormt outletköpcenter som heter Sawgrass Mills, verkligen värt ett besök Glad

Svar på tråden Hjälp med Florida!!!