• Cammee
    Äldre 18 Mar 14:07
    7314 visningar
    8 svar
    8
    7314

    Någon som varit på Skiathos?

    Funderar lite grand på Skiathos som resemål för vår bröllopsresa, och isåfall vill vi bo i Skiathos Stad.
    Någon som vet något om denna ö? Är det ett bra resemål, finns där mycket att göra och är stränderna så fina som som säger?

    Tacksam för lite tips!

  • Svar på tråden Någon som varit på Skiathos?
  • Cammee
    Äldre 18 Mar 15:38
    #1

    Ingen som har varit där? Kanska känner ni någon som varit där?
    Tips, tips , tips! :)

  • Santor­ini
    Äldre 27 Mar 21:12
    #2

    Har varit på Skiathos en gång för några somrar sedan och kan absolut tänka mig att åka dit igen!
    Skiathos stad är väldigt mysig, och stränderna på ön är fanstastiskt fina.

    Ni gör enligt mitt tycke helt rätt som bor i Skiathos stad.,Stranden som ligger närmast staden, Megali Ammos, var inte jätterolig, men man kan åka buss eller taxi från Skiathos stad till någon av öns finare stränder, ex Koukounaries eller Banana Beach. Vi åkte även på båtutflykt runt ön, det var en väldigt mysig tripp!

    Lycka till! 

  • Äldre 27 Mar 21:24
    #3

    skiathos är jätte fint!  vackert och romatiskt , det finns många små stränder längs hela kusten , vi gick av bussen två stopp innan banana beach och gick ner vid en taverna som har en egen liten strand som vi var helt sjäva på
    kommer inte ihåg vad det heter tyvär. skiathos stad är jätte mysig, genuint grekiskt  (Mamma mia spelades  in bla där)
     Det är däremot den dyraste ön jag har varit på i grekland  men det kanske inte gör något ( dyra drinkar 12-13 eur :)  det är nog en lite "finare" ö  för grekerna lite som rivieran

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 28 Mar 09:39
    #4

    Skiathos är en ganska liten ö, vilket gör att man lätt tar sig runt med lokalbussen till de olika stränderna. Det finns otroligt vackra stränder på ön. Skiathos stad har en del lite lyxigare barer och ön är nog lite dyrare när det gäller uteliv än andra grekiska öar (se ovan). Men matpriserna är nog desamma. Både jag och min sambo älskar Skiathos och det är en väldigt romantisk ö, så jag kan definitivt rekommendera att åka dit!

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 28 Mar 09:42
    #5

    Kan tillägga, vi bodde på ett litet hotell i utkanten av Skiathos stad, så det var nog ca en km att promenera in till centrum men det gick bra. Att bo inne i Skiathos stad funkar säkert, men då ska man nog kolla så att det inte ligger en störande bar etc bredvid. Stranden i Skiathos stad är inte den finaste på ön, men lokalbussen går längs med huvudvägen runt ön, så med den når man lätt alla stränder och det kostar inte många kronor att åka och det går snabbt att ta sig fram.

  • MrMiss­RM
    Äldre 28 Mar 10:31
    #6

    Åh var där med min älskling 2009, den bästa resan i mitt liv! Vi tycker att det blir svårt att toppa den här resan, vi önskar att vi hade valt det här som vår bröllopsresa. Vi bodde någon km utanför stadskärnan, på ett mysigt lite mindre hotell på en höjd. Det stod viss havsutsikt, vi förstod inte varför för den var storslagen och total.  Vi hyrde moped och utforskade alla stränder, vissa fick man ha för sig själv vilket var ett stort plus. Mysig stad och möjligheter att åka på utflykter bland annat till en kritvit stenstrand och turkost vatten, kommer inte ihåg vad det hette. Jag åker mer än gärna dit igen.

  • cajsal­ouise
    Äldre 28 Apr 20:21
    #7

    Skiathos är fint! Man kan kombinera med Skopeles tror jag (från mama mia)!

  • fru AM
    Äldre 1 Jun 09:51
    #8

    Skiathos var jättefint -  jag var där 2003 på en MYCKET romantisk resa.  Vi åkte ospecificerat  och hamnade på värsta skräphotellet men det gjorde inget - vi bodde bara där första natten. Redan första kvällen under en promenad hittade vi ett annat litet hotell (Hotel Orsa) där vi checkade in i stället dgen efter. Vi hade ett litet rum högst upp och en gigantisk terass med havsutsikt. På dagarna tog vi en liten båt ut till en ö utanför Skiathos stad där vi badade och solade hela dagen och åt lunch på öns taverna. Det finns en helt fantastisk (om den är kvar) restaurang längst bort i hamnen - till vänster om man står med have, samt den lilla halvön med fortet, i ryggen. I övrigt riktigt bra restauranger i en mysig stad.

    Ett viktigt påpekande dock: vi var där i slutet av september, dvs sista veckan på säsongen så det var väldigt lugnt och skönt. 

Svar på tråden Någon som varit på Skiathos?